caches maken van kenteken gegevens op RDW
zie: https://www.rdw.nl/Ovi/
nu ben ik bezig met een register voor een bepaald merk en type auto en hierbij kan ik zelf gemaakte caches gebruiken om gegevens automatisch in te voeren (gewoon via bron weergeven en dat rauw in kladblok opslaan)
Wat ik (weer) wil is het automatisch van RDW plukken, opslaan en gebruiken voor het invoeren. ("weer" staat tussen haakjes omdat het werkte toen alles nog op een http server draaide.)
ondertussen heb ik een werkend scrip gevonden maar ik stuit steeds op het probleem dat ik de tekst "Object moved to here." terug krijg. Iemand een idee hoe dit te omzeilen is?
probeer onderstaand stuk maar eens (let op: je hebt dan wel cURL nodig)
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<?php
//Hier alleen even een kenteken invullen!
$kenteken = "";
//hier komt de url van de ontvanger
$ch = curl_init("https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Default.aspx");
//checkt of de SSL certificaat geldig is
curl_setopt($ch, CURLOPT_SSL_VERIFYHOST, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_SSL_VERIFYPEER, true);
//volgende blokje code zorgt dat de ontvangende server de data krijgt als post
curl_setopt($ch, CURLOPT_POST, 1);
//van de volgende regel code, kan ontvanger uitlezen als $_POST['user'] en pass als $_POST['pass']
//dat kan je gebruiken om zeg maar een authorized user te zijn.
curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS, "__VIEWSTATE=dDwtMTMxMzc1ODYyODs7PjiFsXf/84QrAPaX7CubADFIIKqa&btnZoeken=Zoeken&txtKenteken=".$kenteken."");
//dit gebruik je om de data terug te krijgen
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
//hier komt de output van de script
$outpu = curl_exec($ch);
//naja dit is duidelijk
curl_close($ch);
echo $outpu;
?>
//Hier alleen even een kenteken invullen!
$kenteken = "";
//hier komt de url van de ontvanger
$ch = curl_init("https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Default.aspx");
//checkt of de SSL certificaat geldig is
curl_setopt($ch, CURLOPT_SSL_VERIFYHOST, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_SSL_VERIFYPEER, true);
//volgende blokje code zorgt dat de ontvangende server de data krijgt als post
curl_setopt($ch, CURLOPT_POST, 1);
//van de volgende regel code, kan ontvanger uitlezen als $_POST['user'] en pass als $_POST['pass']
//dat kan je gebruiken om zeg maar een authorized user te zijn.
curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS, "__VIEWSTATE=dDwtMTMxMzc1ODYyODs7PjiFsXf/84QrAPaX7CubADFIIKqa&btnZoeken=Zoeken&txtKenteken=".$kenteken."");
//dit gebruik je om de data terug te krijgen
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
//hier komt de output van de script
$outpu = curl_exec($ch);
//naja dit is duidelijk
curl_close($ch);
echo $outpu;
?>
alvast bedankt.
Groetjes,
Michel
CURLOPT_FOLLOWLOCATION
dus
wanneer curl nu een 302 status verkrijgt (object moved) zal hij naar de verwijzende url gaan
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door TonyD
bedankt voor je reactie, ik word nu doorgesturd naar de volgende pagina maar nu loop ik vast op het feit dat de variabelen niet meer meegezonden worden.
iemand een idee hoe dat op te lossen is?
niemand die me kan helpen?
Is hier nog eens ooit een oplossing voor gekomen, Michel?
Gewijzigd op 03/01/2012 12:45:57 door B a s
Keek net ff in jouw profiel, mooie omgeving in die foto.
Waar is dat eigenlijk?
Heb je mail ook ontvangen en helaas kan ik je niet helpen. Ben er helaas nooit mee verder gekomen en ook wil RDW zelf niet meewerken. Al meerdere malen gevraagt of ze mij niet gewoon een output kunnen sturen van hun database maar helaas.
Zo vraag ik me bijvoorbeeld nog steeds af hoe websites als Marktplaats aan de gegevens komen? Die trekken ze niet zoals ik wilde (en nog steeds wil) zo van de website van RDW maar daar hebben ze een eigen database voor. Dit is op te maken uit het feit dat auto's die niet meer bestaan volgens RDW de gegevens nog gewoon van op te halen zijn via het plaatsen van een advertentie op Marktplaats.
@ Robert Deiman
Topics waar ik ooit in heb gereageerd of zelf heb aangemaakt heb ik een "abbonement" op ;) Maar ben inderdaad l een behoorlijke tijd niet meer hier geweest omdat ik simpelweg momenteel niet echt veel bezig ben met PHP (totaal geen tijd voor helaas :().