caching van een cms

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Daniel ravenshorst

daniel ravenshorst

15/02/2012 12:26:48
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben op dit moment bezig met een project, en hier wordt gebruik gemaakt van een cms, het punt is dus ik heb 1 template: default.php en in default.php staan flags in de html code dus bijvoorbeeld: #PAGINA_TITEL# en #CONTENT# etc.. nu ben ik dus bezig om de website te cachen door middel van ob_start(); het probleem is echter dat er meerdere paginas zijn, maar je blijft als het ware default.php zien en dan is ok zo, het cms systeem regelt dit verder. maar nu zoek ik dus iets unieks in elke pagina, dat kan bijvoorbeeld #PAGINA_NAAM# zijn, alleen het probleem is dat de flags alleen worden herkend in html en niet in php, want als ik het nu in php ga zetten dan maakt hij wel een cache file in html maar dan krijg ik hem zo: #PAGINA_NAAM#.html als ik #PAGINA_NAAM# echo dan krijg ik wel gewoon te zien: Home of Contact etc.. hebben jullie mischien een idee hoe ik dit kan oplossen?

of kan het bijvoorbeeld als in een variabel aanmaak: $test = '#PAGINA_NAAM#'; en dan: if (echo $test == 'Home') {
$reqfilename = 'Home';
}

$cachefile = "../cache/".$reqfilename.".html";
$cachetime = 5 * 60; // 5 minutes
// Serve from the cache if it is younger than $cachetime
if (file_exists($cachefile) && (time() - $cachetime
< filemtime($cachefile)))
{
include($cachefile);
echo "<!-- Cached ".date('jS F Y H:i', filemtime($cachefile))."
-->n";
exit;
}
ob_start();

Mvg Daniel
Gewijzigd op 15/02/2012 12:30:54 door Daniel ravenshorst

PHP hulp

PHP hulp

17/11/2024 04:53:41

Obelix Idefix

Obelix Idefix

15/02/2012 12:29:20
Quote Anchor link
Daniel ravenshorst op 15/02/2012 12:26:48:
ob_start();

Volgens mij wordt het gebruik daarvan nagenoeg altijd afgeraden.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.