CAPTCHA bij registreren
Groet
John.
Alsjeblieft, deze site (phphulp) is zo brak en slecht als ik weet niet wat.
Je moet niet gaan vragen om onderdelen van deze website.
Alsjeblieft niet. Niet doen.
Wil je je site kapot hebben? Dan moet je dingen doen zoals het hier gedaan is.
Er staan vast en zeker wel bij de scripts een captcha script. Kies dan wel een nieuwe.
En anders gebruik je toch de echte.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door John D
captcha zuigt, beveilig je site iets gebruiksvriendelijker
Ik vond de captcha hier best vriendelijk en goed genoeg.
Wat adviseer jij dan voor een aanmeldpagina ?
Ik durf het bijna niet te herhalen maar: is de captcha die hier op deze site gebruikt wordt beschikbaar ? Het gaat mij slechts om de code die het plaatje genereert eigenlijk. Bij registreren hier vond ik dat wel bruikbaar!
Want zo is die code op deze site gemaakt.
Dat is dus het probleem.
Het zijn maar vijf plaatjes.... :-X
Daarom stelde ik dus voor dat je dus eentje uit de scriptlib. haalde, waar dus wel gd code in zit.
Ik heb er al eentje met GD uit de scriptlib maar die is weer te slecht leesbaar.... ik ga verder op zoek!!
Want als het plaatje slecht leesbaar is moet je wat gaan spelen met de parameters.
John schreef op 29.11.2009 16:46:
Hoi, nee de "echte" heb ik geprobeerd maar vind ik veel te schreeuwerig. Enne het captcha plaatje hier was naar mijn idee prima en mijn site zal toch niet naar de duivel gaan van het captcha php-tje van hier ?? Overigens heb ik nu niks bij mijn contactformulier dus erger kan het niet worden..... ;)
5 statische plaatjes, en er dan 1 oproepen is geen captcha...
elk IP-adres maximaal 1 keer in de week laten registreren, is inderdaad een optie. Het heeft wel wat beperkingen. Ik werk bij een bedrijf met 3000 werkstations en we gaan over 1 IP adres naar buiten. Je beperkt dan zo dat als er iemand van dat bedrijf heeft aangemeld een ander de melding krijgt: U heeft al aangemeld...... ??
Persoonlijk vind ik dat altijd niet zo iritand.
Ik vind die anti-bot opties ook wel leuk. Een hidden field. Of een text veld, die je dmv js hide. Kan je omheen natuurlijk maarja... Anders zorg je ervoor dat er humor in je vraag zit. Zoals welke kleur is een appel. Met als antwoord zwart, geel, roze, blauw. Of nog beter, als antwoord een foto. Heb ik een tijd terug gemaakt, viel wel in de smaak. toen crashte mijn pc... niet opnieuw gebouwd.
Hannes schreef op 14.12.2009 14:00:
Anders kcaptcha proberen, is goed genoeg voor de meeste bots: http://www.captcha.ru/en/kcaptcha/
Thanks, snel even gedownload en testje gedaan. Ziet er best leuk uit!! Is een uitstekend alternatief voor de 3 plaatjes hier ;)