captcha of alternatief

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Michele

Michele

23/09/2006 09:18:00
Quote Anchor link
Waarvoor kiezen jullie?

1. captcha
2. "algemene kennis vraag"? (bv. Wat is de hoofdstad van NL ?)

PHP hulp

PHP hulp

17/11/2024 07:28:44

Mark D

Mark D

23/09/2006 09:25:00
Quote Anchor link
CAPTCHA's worden steeds vaker omzeild door bots, gewoon zoiets als "Wat is de hoofdstad van Nederland" of 1+1 ofzo gebruiken

Michael -

Michael -

23/09/2006 10:35:00
Quote Anchor link
Ik zal ook voor de vraag gaan.
Van wel land is de afkorting NL?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
if(strtolower($_POST['antwoord']) == "nederland")
echo 'goed zo';
else
echo 'fout';
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Michael -

Eric Cartman

Eric Cartman

23/09/2006 10:37:00

23/09/2006 10:51:00
Quote Anchor link
Algemene vraag:
- Maak meerkeuze mogelijkheid, makkelijker te controlleren, wel iets gevoeliger
- Spam bots gaan deze technieken ook ondersteunen
- Verschillende schrijfwijzen mogelijk, je doet een beroep op de algemene kennis van de bezoeker
Captcha
- Hack gevoelig
- Niet leuk voor slechtziende bezoekers
- Probeer eens zoiets: Typ alleen de rode letters over (dus ook niet de cijfers)

K i p

K i p

23/09/2006 11:03:00
Quote Anchor link
Of echo een random aantal vierkantjes en driehoekjes (plaatjes) en vraag hoeveel vierkantjes/driehoekjes/rondjes er staan.

- -

- -

23/09/2006 11:15:00
Quote Anchor link
@boris: een bot kan heel makkelijk kijken hoeveel img-trags er staan, met bijvoorbeeld driehoek.jpg

Eric Cartman

Eric Cartman

23/09/2006 14:48:00
Quote Anchor link
Ik denk dat Boris één plaatje bedoelt...

Jelmer -

Jelmer -

23/09/2006 14:54:00
Quote Anchor link
Of dit alles in combinatie met een spamfilter. Eerst gewoon het formulier zonder fratsen aanbieden, en bij het ontvangen van de opgestuurde data eens grondig gaan kijken of dit op spam lijkt (bevat het links, is het niet-nederlands, zitten er bepaalde woorden in?) Maak het filter maar lekker streng, want zodra dat filter het ziet als spam schotel je de bezoeker een captcha voor. Zo zullen de meeste mensen nooit een captcha zien, en diegenen die wel een bericht maken dat lijkt op spam krijgen toch nog de mogelijkheid om het toe te voegen.

Gebruiksvriendelijkheid + effectiviteit gecombineerd lijkt mij.

Rens nvt

Rens nvt

23/09/2006 15:07:00
Quote Anchor link
of een link per mail ter bevestiging

CB2thephp

CB2thephp

23/09/2006 15:13:00
Quote Anchor link
Ik dacht eraan om zo'n optelsom te nemen in een captcha en dan de antwoord er meteen erbij en dat mensen vragen om het antwoord wat in de captcha staat in te typen.

Voordelen:
Bots moeten snuggere worden om het antwoord van de rest te ontleden.
Iedereen die geen rekenen wonder is kan het opschrijven.

Nadelen:
Tja verzin maar.

Legolas

Legolas

23/09/2006 15:35:00
Quote Anchor link
Dit is dus de strijd van creatief denken, zeg maar het zoeken van de grens tussen effectief en gebruiksvriendelijk.

Om te beginnen, de algemene kennisvragen hebben toch een iets minder professionelere uitstraling en hoe simpel ze ook zijn, je maakt toch een soort drempel.

Plaatjes hebben wel wat, al zul je wel goed moeten nadenken hoe je het maakt. Een goede CAPTCHA zal toch moeten letten op de volgende punten:
- verschillende kleuren op zowel voor- en achtergrond
- verschillende lettertypes
- verschillende lettergrootes
- verschillende draaihoeken
- vervorming
En dan bekijk het alleen nog vanuit het spamwerend perspectief...

Michele

Michele

23/09/2006 17:09:00
Quote Anchor link
@ Jelmer,
Je hebt het over een goede spamfilter... Heb je(jullie) hier een voorbeeld van?

Niek s

niek s

23/09/2006 17:13:00
Quote Anchor link
Jelmer:
Of dit alles in combinatie met een spamfilter. Eerst gewoon het formulier zonder fratsen aanbieden, en bij het ontvangen van de opgestuurde data eens grondig gaan kijken of dit op spam lijkt (bevat het links, is het niet-nederlands, zitten er bepaalde woorden in?) Maak het filter maar lekker streng, want zodra dat filter het ziet als spam schotel je de bezoeker een captcha voor. Zo zullen de meeste mensen nooit een captcha zien, en diegenen die wel een bericht maken dat lijkt op spam krijgen toch nog de mogelijkheid om het toe te voegen.

Gebruiksvriendelijkheid + effectiviteit gecombineerd lijkt mij.

Dat lijkt me de "ultieme" oplossing, nee lijkt me egt een slim idee!!

Quote:
@ Jelmer,
Je hebt het over een goede spamfilter... Heb je(jullie) hier een voorbeeld van?

Ja, dat lijkt mij ook wel iets intressants, gewoon ook alleen maar om te kijken hoe dat in elkaar zit :)

Jelmer -

Jelmer -

23/09/2006 17:20:00
Quote Anchor link
Ik zou gaan voor het controleren of er links in het bericht staan en of er een of meer van deze woorden in voorkomt.

(Bas, alsjeblieft, maak een knopje om je cookie te vernietigen. Ik ben niet ingelogd, maar toch ook wel? Maar ik ben zo niet ingelogd dat ik niet kan uitloggen en ik kon mijn cookie niet vinden, dus ik moest al mijn cookies maar weer de deur uit doen? Dat kan toch nooit de bedoeling zijn?)

Niek s

niek s

23/09/2006 17:30:00
Quote Anchor link
Jelmer:
Ik zou gaan voor het controleren of er links in het bericht staan en of er een of meer van deze woorden in voorkomt.

(Bas, alsjeblieft, maak een knopje om je cookie te vernietigen. Ik ben niet ingelogd, maar toch ook wel? Maar ik ben zo niet ingelogd dat ik niet kan uitloggen en ik kon mijn cookie niet vinden, dus ik moest al mijn cookies maar weer de deur uit doen? Dat kan toch nooit de bedoeling zijn?)

Ik weet dat er op mail servers zoiets op draait die een rating geeft. hoger als 10 = spam ofzoiets. Tenminste, bij mijn pa's internet provider :p

@Jelmer: Het cookie probleem is bekend, niet?

Legolas

Legolas

23/09/2006 17:39:00
Quote Anchor link
@niek da's SpamAssassin, van Apache :)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Legolas

Niek s

niek s

23/09/2006 18:05:00
Quote Anchor link
is zoiets niet in php te maken?

Legolas

Legolas

23/09/2006 18:06:00
Quote Anchor link
tuurlijk kan dat

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.