Case voor inlog
Ik vroeg me af waarom niemand case in zijn of haar scripts gebruikt? Ik ben nogal nieuw in php, maar van wat ik ervan begrepen heb, lijkt case me toch heel veilig en heel simpel.
Bijvoorbeeld:
Code (php)
Zou iemand me dit uit willen leggen?
Bvd
Edit: einde stond niet helemaal lekker
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Rick
Case werkt prima en ik gebruik het regelmatig. Het voorbeeld dat je geeft is niet zo handig want om rechten toe te kennen kun je beter met een database werken.
switch (wat gaan we bekijken?) {
case WANNEER de switch WAARDE is dan
print laat zien blabla.
afsluiten
case WANNEER de switch WAARDE is dan
print laat zien blabla.
afsluiten
anders | else
print laat zien blabla.
en ga naar die pagina
}
even simpel uitgelegd..
Om een goede en veilige login te maken, is het toch het beste om cookies, sessies te gebruiken én ip adressen op te slaan in een database? Ik heb op deze site al het script van PHPmyLOGON gezien, en de reacties erop waren er over het algemeen positief over. Maar met een gespoofde (zo heet dat toch?) session en een gestolen cookie ben je al binnen als admin.
Is er ergens een script die écht veilig is?
Bvd
Edit:
@Rick, nee er naar mijn weten hier geen veilig script, daarom zou ik je aanraden om er een zelf te maken, veel werk maar dan heb je ook wat ;) Voor vragen kun je zoals je waarschijnlijk als weet hier altijd terecht.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Arjan Schuurman
Hoezo cookies 'nooit' dan? Zijn sessions alléén niet hartstikke onveilig?
Cookies zijn door hackers zo te kopieren en je bent in. Sessions zijn moeilijker te hacken, wanneer je in een cookie een user_id opslaat kun je die met een beetje moeite (of niet) zo aanpassen, voor zover ik weet is dit onmogelijk bij een session (en anders heb je mij weer wat geleerd als sessions idd te hacken zijn)
www.hackthissite.org
Ik wil niet spammen, maar daar zul je vast en zeker wel een topic vinden over het spoofen van Sessions.