Cashbackshop
Ik ben bezig met mijn eigen project, en bevind me momenteel in de afrondende fase. Omdat een ontwikkelaar nooit helemaal vanuit het perspectief van een ander kan denken, ben ik benieuwd naar jullie meningen.
Over het concept zal ik niet teveel vertellen, behalve dat het gaat om Cashbackshop.nl. Via ons krijg je extra korting bij deelnemende energieleveranciers, shops, telecomproviders en verzekeraars. Deze korting krijg je in de vorm van cashback, die je vanaf €12,- kunt laten uitbetalen.
Ik ben vooral benieuwd naar het volgende:
- Wat is je eerste indruk zodra je op de website komt? Vind je het mooi? Is het duidelijk?
- Wat mis je? (mij bekend: kleine introductieteksten per pagina, voorwaarden)
- Spreekt de website je aan? Word je verleid om een account te maken of zou je normaal gesproken snel wegklikken?
- Vind je de website betrouwbaar ogen?
- Het feit dat je bij het registreren je IBAN moet invoeren, vormt dit een drempel voor jou? Zou ik dit misschien achterwege moeten laten dat je dat pas invoert als je uitbetaald wilt worden?
Bij het bouwen heb ik rekening gehouden met de snelheid en validatie. Gemiddeld scoort de website nu 90% op snelheidstesters, en is de website 100% valide. Ik hoop dat jullie dat ook zo ervaren. Opmerkingen hierover zijn welkom.
Probeer het vooral over mijn punten te hebben, en niet over het concept. Als het concept je iets lijkt ben je altijd welkom om een account te maken.
Ik ben erg benieuwd, en hoop op positief commentaar!
https://www.cashbackshop.nl/
Gewijzigd op 18/10/2015 18:13:22 door Mario Braam
De gebruiker moet namelijk eerst maar eens afwachten of het wel werkt. en of hij de drempel van 12 euro wel bijelkaar gaat krijgen. (ik maak vaak gebruik van het concept, maar niet zelden mislukt dat. Dus stel dat ik overstap naar jouw site, dan moet ik maar kijken of ik het na twee of 3 mislukkingen niet opgeef. Als ik dan vooraf bij elke site mijn bankrekening moet opgeven.... Nee, dan sla ik over.
Ik vind de stijl niet passen bij de toepassing eerlijk gezegd. Dit design komt op me over als een backend dashboard voor een aantal statistieken en niet voor een client-interactie zoals dat nu geprobeerd wordt. Er zit totaal geen interactie in wat je uitnodigt om iets te ondernemen op de site, omdat de stijl doet voorkomen alsof je dat punt al voorbij bent.
- wes - op 19/10/2015 10:11:46:
Ik vind de stijl niet passen bij de toepassing eerlijk gezegd. Dit design komt op me over als een backend dashboard voor een aantal statistieken en niet voor een client-interactie zoals dat nu geprobeerd wordt. Er zit totaal geen interactie in wat je uitnodigt om iets te ondernemen op de site, omdat de stijl doet voorkomen alsof je dat punt al voorbij bent.
+1 Helemaal mee eens, ik had het niet beter kunnen verwoorden.
Om twijfelaars over de streep te trekken, zou ik alternatieven bieden voor het doorgeven van een IBAN-nummer. Ik denk dat er dan vooral twee interessant zijn: overmaken op een PayPal-rekening of uitkeren in de vorm van een cadeaubon, bijvoorbeeld een VVV Cadeaubon of een cadeaukaart van bol.com. Als je voldoende volume draait, is dat laatste waarschijnlijk ook nog commercieel interessant: je kunt die dan op grote schaal inkopen voor een prijs die lager ligt dan het tegoed.
Dus er mist een voorpagina "wat is dit voor site" "bespaar!" etc.
Daarnaast: ik weet dat het nog niet af is, maar bij bijvoorbeeld Versio schiet ik bij de eerst klik al door. Ik verwacht daar een uitleg "je krijgt x% korting op dit en y% op dat" en "let op, niet nog andere sites bezoeken tussen door" en pas dan door.
Bovendien hoort er een check te zijn of je wel ingelogd bent, want zelfs zonder dat ga ik door naar de webshop.
Het is mij compleet onduidelijk dat ik via deze site zelf financieel voordeel kan behalen en het is nog veel onduidelijker hoe ik dit kan.
2% zegt mij absoluut niets, krijg ik dan 2% korting.
Hetzelfde geldt voor 3600 punten. Krijg ik dan 36 euro korting ?
Oh wacht even, cashback, jullie storten geld terug.
Zelfs dit zie ik nergens duidelijk vermeld staan eigenlijk.
Met wat ik nu gezien heb zeg ik, hier kom ik absoluut niet terug na een eerste bezoek.
Eerste keer duurde het 12 seconden.
Daarna 2,5 seconden voordat de pagina binnen was.
Wat kan ik hier?
Geld terugkrijgen? Hoe?
Ik heb geen Monomuta-verzekering... dus krijg ik 6000 punten als ik die hier afsluit? Wat kan ik daar mee?
Kortom: vertel eerst eens wat je bent en hoe het werkt.
Krijg jij provisie? Krijg ik korting? Moet mijn verzekering via jou afsluiten (= starten)? Of juist beeindingen, dat ik geld terug krijg?
Ik wil bijvoorbeeld een Note-book kopen (bij Alternate kom ik dan uit)... maar dan krijg ik 1%?
Van wat?
O.. en als het niet de hoogste cashback is, denk ik dat ik op het oranje ! kan klikken voor de betere.
Maar dan ga ik je een mail sturen? Dat klinkt onlogisch.
Opmaak: tja.. .beetje recht-toe-saai-aan...
Beetje Wordpress-admin-achtig. Werkt prima, maar het menu links heeft geen enkel nut.
@Ivo P: Ga ik veranderen.
@- wes -: Het design blijft zoals die is, maar ik zal inderdaad proberen de homepage wat meer als een homepage in te richten. Daarnaast ben ik inderdaad bezig met mijn call-to-actions te inventariseren en uit te breiden, zodat de bezoeker met één klik een account kan aanmaken etc.
@Pipo Clown: Is mij bekend. Ik ben zelf geen tekstmens, maar ik ben het met je eens dat dat de website onduidelijk maakt. Voor mij als terugkerende bezoeker is het compleet duidelijk, maar je moet bezoekers die er voor het eerst zijn wel inleiden. Ga ik veranderen.
@Eddy E: Snelheid is bij iedereen wisselend. Goed dat je het aangeeft. Ik heb bij meerdere snelheidstesters een test gedaan en bij mij kwamen die dus op gemiddeld 90% uit. Wel overweeg ik nog Cloudflare toe te passen, maar de laatste keer had ik hiermee geen toegang tot de DirectAdmin en mail aangezien je de DNS-servers moet aanpassen. Zodra ik hier een oplossing voor heb ga ik dit meteen weer toepassen.
Zodra ik het een en ander heb veranderd kom ik bij jullie terug.