Categorie Subcategorie Dropdownbox

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Rotterdam! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers met passie voor hun vak. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van ontwerp en ontwikkeling zullen samenkomen in een proof of concept. Nadat is vastgesteld dat de oplossing voldoet aan de belangrijkste behoeftes worden producten of services gevalideerd door middel van korte iteraties. Hiermee zorgen ze ervoor dat het werk voldoet aan de technische vereisten en gebruikersbehoefte. Door het inzetten van de nieuwste technologieën die toekomstbestendig zijn weten ze klanten omver te blazen. Ook geven en organiseren ze veel

Bekijk vacature »

.NET Developer Senior

Dit ga je doen Het ontwikkelen van backend applicaties in C#; Het maken van vele koppelingen met andere ERP-applicaties zoals JD Edwards en SAP; Je bent (mede) verantwoordelijk voor het opstellen van technisch ontwerpen voor de te ontwikkelen software oplossingen; Je bent gemiddeld 90% van je tijd inhouse oplossingen aan het ontwikkelen en testen. De overige 10% van je tijd ben je bij klanten op locatie om oplossingen te implementeren, klanten te begeleiden en de software verder te innoveren; Naast het zelfstandig ontwikkelen van software oplossingen ben je ook bezig met het waarborgen van je contacten bij de klant, het

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Front-end PHP Developer

Dit ga je doen Bouwen van de frontend van een nieuwe applicaties; Verbeteren van de user experience; Opstellen van een style guide; Schakelen met collega developers over de te bouwen oplossing; Je speelt een belangrijke rol in het neerzetten van het nieuwe systeem; Werken met o.a. Symfony 6, API Platform, Twig, Javascript, Redis Automatiseren van processen; Koppelen van verschillende functionaliteiten; Unit tests, integration tests, end-to-end tests; In de toekomst ga je nog werken aan andere projecten. Hier ga je werken Voor onze vaste opdrachtgever in de regio Breda zijn wij op zoek naar een Frontend Developer. Het betreft een organisatie

Bekijk vacature »

C# developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als C# Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the Year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Team Lead/ Lead developer gezocht (Hands-on, PHP,

Functie Als Team Lead ben je de leider van één van de ontwikkelteams binnen de organisatie. Je leidt als lead developer een goed draaiend team dat werkt aan complexe en duurzame applicaties en API’s. Vanuit je kennis en ervaring ben je in staat het grote plaatje te blijven overzien, en kritisch mee te denken over bijvoorbeeld de architectuur, maar ook de algehele aanpak binnen het project. Je laat je team niet alleen technisch goed functioneren maar ben ook betrokken bij het menselijke aspect. Zo weet jij je collega’s te motiveren en begeleiden in hun dagelijkse werk. Buiten het team ben

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail; Verantwoordelijk voor de front-end werkzaamheden; Naast de front-end werk je ook aan de backend. Hier ga je werken Als Full Stack Developer komt je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie; Het oplossen van bugs en incidenten. Hier ga je werken Als C#.NET Developer binnen deze organisatie kan jij het verschil maken. Zij werken momenteel nog met programmatuur die is ontwikkeld in C++. Hiervan gaan zij afscheid nemen zodra alle nieuwe software in C#.NET geschreven is. Een grootschalig en langdurig project. Voor hen is deze software van

Bekijk vacature »

Front-end developer (HTML, CSS, SASS, JavaScript)

Functie Momenteel zijn we voor ons Digital team op zoek naar een (medior) Front-end developer. Samen met je collega’s werk je in een Agile/Scrum omgeving aan de ontwikkeling van onze webapplicaties, websites en andere oplossingen. Je draagt bij aan een sterk ontwikkelproces waarin kwaliteit voorop staat. Hiervoor ben je niet alleen bezig met eigen code maar ook code reviews van andere collega’s. Ben jij graag op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in je vakgebied en wil je deze toepassen voor diverse projecten? Dan komen wij graag met je in contact! Eisen • HBO werk- en denkniveau • Minimaal 2

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Net afgestudeerd en op zoek naar een leuke baan als developer? Zoek niet verder! Ik heb een functie beschikbaar als back-end developer, bij een leuk familiebedrijf. Je gaat werken met de Microsoft stack en de technieken C# en .NET. Verder maak je gebruik van MVC en Entity framework. SQL kent ook geen geheimen voor jou. Jouw verantwoordelijkheden: Nieuwe maatwerk software bouwen; API koppelingen bouwen; Applicaties en software optimaliseren; Back-end programmeren. Een erg uitdagende functie, met veel vrijheid. Je kan meerdere dagen thuis werken en als je op kantoor werkt wordt de lunch verzorgd. Heb je interesse, reageer dan

Bekijk vacature »

Front end developer binnen het onderwijs

Functie Het doel van dit team is om te zorgen dat de studenten altijd op de hoogte zijn van relevante informatie en de mogelijkheid hebben om online vragen te stellen. Hiervoor hebben ze een portal ontwikkeld. De app is echt een greenfield project met een eigen inrichting middels cloud. De ontwikkeling wordt gedaan door gebruik te maken van oa. Javascript, React, CSS, Next.js, GraphQL in een Azure Cloud omgeving. Daarnaast gebruiken ze tooling als Figma, storybook, Jest en Github. De complexiteit in deze rol zit hem in het feit dat data uit verschillende bronsystemen komt waarbij er zowel gekoppeld wordt

Bekijk vacature »

Programmeur / Developer

Voor een familiebedrijf in Doetinchem, actief in de machinebouw voor de food-sector, zijn wij op zoek naar een programmeur / developer. In deze functie ben je werkzaam in een team van 5 medewerkers. Je werkzaamheden bestaan onder andere uit het verhelderen van requirements vanuit de opdrachtgever, de klant en de afdeling ontwikkeling. Je verricht haalbaarheidsstudies en werkt specificaties uit die je afstemt met de opdrachtgever. Je ontwerpt design in software en stemt af met je collega's. De huidige vision-systemen zijn geschreven in C software, welke draait op een CUDA platform. Je schrijft en codeert software en zal gaan testdraaien. Tot

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »
Robin B

Robin B

13/03/2013 11:35:13
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben nieuw op het forum en sinds kort begonnen met PHP,MYSQL. Ik ben bezig met een Incidenten beheersysteem.
Ik zou graag bij het aanmaken van een nieuw Incident een Categorie willen selecteren en daarna een Subcategorie.

Dit zijn mijn tabellen:
Afbeelding

Afbeelding

Ik had in gedachten de Link tabel te vullen met alle mogelijke combinaties.
Ik zou graag een duwtje in de juiste richting willen hebben.
Ik weet niet of dit simpel te realiseren is voor een beginner? zijn de tabellen goed opgezet ?

Groeten,
Robin
Gewijzigd op 13/03/2013 12:18:29 door Robin B

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 21:42:52

Robin B

Robin B

18/03/2013 09:23:50
Quote Anchor link
Kan niemand mij hierbij helpen ?

Toevoeging op 18/03/2013 09:23:56:

Kan niemand mij hierbij helpen ?

- SanThe -

- SanThe -

18/03/2013 09:28:11
Quote Anchor link
Ik neem aan dat je ook ergens een probleemomschrijving hebt. Maar dat zie ik nergens.

Robin B

Robin B

18/03/2013 09:49:46
Quote Anchor link
Ik vroeg me af hoe ik zo,n Categorie/sub categorie selectie zou moeten opzetten.
Ik weet wel hoe ik een selectie maak voor 1 tabel. Bijvoorbeeld het selecteren van een status hieronder.
maar ik weet niet hoe ik dit realiseer voor het selecteren van een Categorie en dat hij dan alleen de waarden van de sub categorie laat zien?

<!-- SELECT STATUS -->
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
$result
=mysql_query("
SELECT Stat_List, Stat_ID FROM tbl_status;"
)
or die(mysql_error());

echo '<label for="Status">Status:*</label>';
echo '<select id="Status" name="Status">';
while ($row = mysql_fetch_assoc($result))
{

echo '<option value="'.$row['Stat_ID'].'">'.$row['Stat_List'].'</option>';
}

echo '</select>';
?>

<!-- END SELECT STATUS -->
Gewijzigd op 18/03/2013 09:59:37 door Robin B

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

18/03/2013 10:16:38
Quote Anchor link
1. maak een select zoals je dat al aangeeft met options die een value attribute hebben met de primay key waarde van de tabel.
2. als je formulier gesubmit wordt dan krijgt php ene $_POST['name_van_jouw_select'] met als waarde de primary key van de gemaakte keuze.
3. je voegt het incident toe en de kolom catagorie krijgt in de tabel gewoon de pk van van de categorie (en dus niet de naam) (we noemen dat ook wel een foreign key)
4. in het vervolg als je gegevens uit de tabel incidenten wilt halen werk je met een LEFT JOIN.
Code (php)
1
SELECT  incidenten.incidentnaam, incidenten.categorie FROM incidenten LEFT JOIN categorie ON categorie.id = incidenten.categorie;

Gewijzigd op 18/03/2013 10:17:48 door Frank Nietbelangrijk

Donny Wie weet

Donny Wie weet

18/03/2013 10:17:05
Quote Anchor link
Je krijgt dan te maken met Arrays. Als je hier nog niet mee bekend mee bent: http://www.phptuts.nl/view/39/6/

Ik heb er zelf heel lang over gedaan om te weten wat het precies is, maar door deze site was het appeltje-ei

Toevoeging op 18/03/2013 10:18:11:

@frank: ophalen is het beste toch met een multi dimensionale array?

Robin B

Robin B

18/03/2013 12:04:23
Quote Anchor link
Afbeelding
bedankt!
maar ophalen is nu eerst niet het probleem.
Moet het eerst maar eens in de tabel krijgen.

wat hij eigenlijk moet doen is:

Select "Cat_Link_ID", laat deze zien als "Cat_List" uit "tbl_category_link" en "tbl_category"
"Cat_Link_ID" staat gelijk aan "Cat_ID"(pk).

als er dan een Categorie geselecteerd is moet er contact met de database zijn zodat hij alleen de "SubCat_Link_ID" toont die bij de geselecteerde "Cat_Link_ID" hoort.
"SubCat_Link_ID" staat gelijk aan "SubCat_ID"(pk).

Vervolgens heb je een geselecteerd "Cat_Link_ID" en "SubCat_Link_ID" en deze combinatie staat genoteerd in de "Category_Link_ID"(pk) en de waarde hiervan moet hij opslaan in "Tkt_Category_Link_ID" zodat deze weer kan worden ingeladen bij het beheer pagina van het Ticket/Incident.

Klopt dit ?

<!-- SELECT CATEGORY AND SUB CATEGORY -->
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
$result
=mysql_query("
Select Cat_Link_ID , Cat_List FROM tbl_category_link , tbl_category;"
)
or die(mysql_error());

echo '<label for="Cat_Selectie">Categorie:*</label>';
echo '<select id="Cat_Selectie" name="Cat_Selectie">';
{

echo '<option value="'.$row['Cat_Link_ID'].'">'.$row['Cat_List'].'</option>';
}

echo '</select>';
?>

<!-- Hij moet iets doen zodat hij alleen de juiste sub categorien laat zien -->
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
$result
=mysql_query("
Select SubCat_Link_ID, SubCat_List FROM tbl_category_link , tbl_subcategory;"
)
or die(mysql_error());

echo '<label for="Sub_Cat_Selectie">Sub Categorie:*</label>';
echo '<select id="Sub_Cat_Selectie" name="Sub_Cat_Selectie">';
{

echo '<option value="'.$row['SubCat_Link_ID'].'">'.$row['SubCat_List'].'</option>';
}

echo '</select>';
?>

<!-- END CATEGORY AND SUB CATEGORY -->

Ik probeer de hierboven beschreven werking in code te verwerken maar ik kom er niet uit.
Gewijzigd op 18/03/2013 12:10:45 door Robin B

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

18/03/2013 12:16:49
Quote Anchor link
okee,

in tbl_subcategory mis ik dan nog een kolom met het id bij welke categorie de subcategorie hoort:

dus tabel tbk_subcategory:
Code (php)
1
2
3
subCat_id (primary key)
Cat_id
subCat_list

Toevoeging op 18/03/2013 12:22:11:

Je wilt op één webpagina twee dropdowns plaatsen waarvan de tweede automatisch update-t als er een selectie wordt gemaakt in de eerste?

dat kan wel maar dan zul je eens moeten googlen op AJAX.
Gewijzigd op 18/03/2013 12:19:44 door Frank Nietbelangrijk

Robin B

Robin B

18/03/2013 12:24:16
Quote Anchor link
Afbeelding

@ Frank in tbl_subcategory mis ik dan nog een kolom met het id bij welke categorie de subcategorie hoort:

Dit staat toch in de link tabel daar is hij toch voor bedoeld ?

Afbeelding

Ja zoals hier
Gewijzigd op 18/03/2013 12:31:35 door Robin B

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

18/03/2013 12:31:31
Quote Anchor link
ja, okee...

die is in deze situatie eigenlijk niet nodig. je hebt hier een 1 -> veel relatie.
bij een veel -> veel heb je die wel nodig

maar wat wil je nu weten (zie mijn toevoeging in mijn vorige post) ?

Robin B

Robin B

18/03/2013 12:41:42
Quote Anchor link
Hoe ik de beschreven werking omzet in juiste php/mysql code.
Is het updaten van de 2e dropdownbox bij selectie niet te realiseren zonder AJAX ?

En als ik nu het formulier laad toont hij van elke optie 4 terwijl elke optie gekoppeld is aan een ID.( dit komt waarschijnlijk omdat de code niet juist is)
Ik weet wel hoe ik hem kan laten zien als 1 met DISTINCT maar dit is niet juist.

Is dit relevant ? http://www.plus2net.com/php_tutorial/ajax_drop_down_list.php
Gewijzigd op 18/03/2013 13:09:19 door Robin B

Robin B

Robin B

19/03/2013 14:13:35
Quote Anchor link
opgelost met javascript

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.