cecicasariego.com
http://www.cecicasariego.com Deze site is van mij (kunstenares). Probleem is dat ik al een tijdje geen nieuwe werken kan laten zien, en ik het dus moet stellen met portretten en decoratiewerken te tonen. Maar er is verandering op komst.
Wat vind je van het design ?
Graag jullie mening over deze site: Wat vind je van het design ?
Vind het heel leuk gedaan, ook erg passend bij het onderwerp. De scroll content zou ik beperken en de middelste strook laten doorlopen naar beneden. Dan zou ik hem nog mooier vinden. Ook zie je alles dan in één oog opslag en hoef je niet te scrollen
Je ziet alleen aan de afbeelding dat het om kunst gaat, omdat het een schildering is.
Verder straalt de site niet echt kunst uit. Bijvoorbeeld het verloopje in de footer steekt echt af bij het portret.
De 3 links (ik neem als bezoeker aan dit dit links moeten zijn) werken niet naast het portret.
Wat is de bedoeling van het input veldje met lees meer eronder. Ik snap dat niet. Ik denk ook niet meteen aan zoeken ofzo. Een uitleg erbij is beter.
Wat betekenen die links, linksonderin. Is dat nieuws ofzo? Zoja, zet er even een kopje bij wat het is. En ik vind niet echt netjes om dit onder de footerbalk te zetten.
Nog een vrij belangrijk iets: ik vind de url veel te moeilijk om te onthouden. Mooie naam hoor, dat wel, maar het is veel te moeilijk om te onthouden. Er wordt vaak aangeraden om iets in de url te zetten waar de site over gaat, bijvoorbeeld ceci-kunst ofzo.
Ik vind dat scrollen wel leuk. Wanneer je javascript uitzet wordt de pagina zo lang als de tekst. Dat vind ik wel netjes.
Ik vind de site niet echt lelijk, maar het kan nog beter qua vormgeving en gebruiksvriendelijkheid
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Niek Weevers
Vind het ook niet lekker lezen.. Beetje vreemde indeling (wel kunstzinnig)
Ik denk wel geod voor het onderwerp niet praktisch.
Verder zou ik dat portret even opnieuw uitsnijden in photoshop. Hij is nu een beetje kartelig.
Verder zou ik de reclame op de links pagina verwijderen. Dit doet een beetje af aan de layout/inhoud van de site.
Verder weinig commentaar. Prima gedaan :)
Quote:
Bijvoorbeeld het verloopje in de footer steekt echt af bij het portret.
Wat betekent 'het verloopje'
Quote:
De 3 links (ik neem als bezoeker aan dit dit links moeten zijn) werken niet naast het portret
Als ze niet werken, dan zijn het misschien geen links ? Nee, bedoeling is om de soorten werken aan te duiden, maar misschien moet ik de afbeelding ernaast (de pijltjes) inderdaad veranderen, omdat ze nu een link insinueren.
Quote:
Wat is de bedoeling van het input veldje met lees meer eronder. Ik snap dat niet. Ik denk ook niet meteen aan zoeken ofzo. Een uitleg erbij is beter.
Je ziet 'True Artists...' en eronder 'lees meer'. Dus als je meer wil lezen over True Art..., klik je op 'lees meer'. Logisch, niet ?
Quote:
Er wordt vaak aangeraden om iets in de url te zetten waar de site over gaat, bijvoorbeeld ceci-kunst ofzo.
Dat is wat een amateur doet, die bvb ook hoog wil staan in Google ranking en veel bezoekertjes wil. Ik richt mij daar niet toe; via gerichte marketing bereik ik mijn klanten, namelijk mond-aan-mond.
Quote:
Verder zou ik dat portret even opnieuw uitsnijden in photoshop.
Inderdaad, een gebrek aan talent op dat vlak. Ik zal die overdoen.
Quote:
Verder zou ik de reclame op de links pagina verwijderen. Dit doet een beetje af aan de layout/inhoud van de site.
Statistieken wijzen uit dat die pagina bitter weinig bezocht wordt, maar dat ik er wel geld mee verdien (wanneer iemand een domein aankoopt via mijn link, verdien ik commissie). Dus het schaadt de site niet qua imago, enkel in stijl.
Hoe maak ik de site gebruiksvriendelijker ?
Quote:
Dat is wat een amateur doet, die bvb ook hoog wil staan in Google ranking en veel bezoekertjes wil. Ik richt mij daar niet toe; via gerichte marketing bereik ik mijn klanten, namelijk mond-aan-mond.
Weet wat je zegt he. Jou domeinnaam is niet heel eenvoudig te onthouden en zal daarom snel opgezocht moeten worden... Dan is het handig als je hoog in google staat. Verder zou ik SEO friendly urls niet echt amateuristisch willen noemen...
Je werkt in het kleine contentvakje veel informatie weg, maar de site is erg klein. Waarom niet al die informatie gebruiken om je site wat hoger te maken?
Quote:
Jou domeinnaam is niet heel eenvoudig te onthouden en zal daarom snel opgezocht moeten worden...
Mijn domeinnaam is heel makkelijk te onthouden, want ik heet Ceci Casariego ;) Da's wat ik bedoel: mijn klanten komen uit een netwerk waar mijn naam gekend is. Online komt alles vanuit linkpagina's etc, en dan is de domeinnaam niet belangrijk; men klikt op de beschrijving of op je naam. SEO vriendelijke url's zijn er wanneer je niet zoekt naar de persoon , maar naar de dienstverlening of activiteit van de persoon. In mijn geval gaat het om mijn persoon; niet om wat ik doe. Mij stoort het niet dat iemand die een portret wil, mij niet vindt via Google. Maar zoek op mijn naam, en je vindt me.
Quote:
Waarom niet al die informatie gebruiken om je site wat hoger te maken?
Bedoel je de bovenste afbeelding verkleinen, en zo meer ruimte voor content zonder te moeten scrollen ?
chechu schreef op 13.07.2008 12:54:
Als ze niet werken, dan zijn het misschien geen links ? Nee, bedoeling is om de soorten werken aan te duiden, maar misschien moet ik de afbeelding ernaast (de pijltjes) inderdaad veranderen, omdat ze nu een link insinueren.
Quote:
De 3 links (ik neem als bezoeker aan dit dit links moeten zijn) werken niet naast het portret
Inderdaad, de pijltjes suggereren hier een link. Verwarrend voor de bezoeker. Ik klikte hier eveneens op...
Je ziet 'True Artists...' en eronder 'lees meer'. Dus als je meer wil lezen over True Art..., klik je op 'lees meer'. Logisch, niet ?
Quote:
Nee, zeker niet logisch. Een input veld (zegt t al) is bedoelt voor user input. Nu lijkt het alsof de bezoeker zelf iets in dat veld kan invullen en vervolgens daarover meer kan lezen. Het gebruik van het input veld is hier volledig verkeerd. Advies: maak hier een button of plaatje oid van.
Quote:
Er wordt vaak aangeraden om iets in de url te zetten waar de site over gaat, bijvoorbeeld ceci-kunst ofzo.
Beetje kort door de bocht door dit te scharen onder amateurisme. Je suggereert nu dat een hoge Google ranking en "bezoekertjes" behoren tot amateurisme. Nu, welke webmaster wil dit nu niet? SEO is niet voor niets "bedacht". En alhoewel SEO in eerste instantie is bedoelt voor de zoekmachine hebben bezoeker hier ook vaak baat bij omdat je site vaak duidelijker van opzet wordt (door juist gebruik van headings e.d.).
Wat betreft het scrollen: scrollen dmv javascript komt de usability absoluut niet ten goede. Je zet de scrollwiel van de muis van de bezoeker volledig buiten spel. En laat dit nu de meest gebruikte (en imho veruit de makkelijkste) manier van scrollen zijn...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door KrissCross
De bovenste afbeelding heb ik vervangen door een recent werk, dus het 'link-issue' is van de baan. Nu ben ik nog op zoek naar:
1/ een afbeelding/button om de True Artist Group te plaatsen. Suggesties ?
2/ een scrollbarfunctie die idd muisscrollen toelaat, maar binnen het design (dus niet de scrollbar die je zowieso hebt op je scherm). Ik zie dat flash-sites daar heel creatief in zijn. Suggesties ?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door chechu
chechu schreef op 14.07.2008 14:28:
2/ een scrollbarfunctie die idd muisscrollen toelaat, maar binnen het design (dus niet de scrollbar die je zowieso hebt op je scherm).
Waarom? Wat is er tegen het scrollen van de gehele pagina dmv de reguliere manier? Ik hoop niet dat je perse de header in beeld wilt houden. Dat is zo passé naar mijn idee...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door KrissCross
Quote:
Ik hoop niet dat je perse de header in beeld wilt houden. Dat is zo passé naar mijn idee...
Ik wil inderdaad het menu in beeld houden; dit lijkt me het gebruiksvriendelijkst. Ik heb niet graag pagina's (zoals een blog) waar je ellenlang naar beneden moet scrollen, met links naar #top.
De footer staat in het midden van de pagina, wat resulteert in het feit dat het oog meteen op de footer valt. De kleur van de footer valt erg in contrast met de rest van de pagina en dat draagt hier ook aan bij dat het oog meteen op de footer valt.
De rest van de layout is erg mooi. Goede kleurkeuze en zeker een goede positionering van alle elementen.
9 out of 10, I'd say.
Quote:
De footer staat in het midden van de pagina
Wat bedoel je met 'footer': is dit de tekst die je bedoelt, de content ?
Met footer bedoeld hij waarschijnlijk die zwarte balk ;)
Ik vind het ook een mooie site. Bij het formulier moest ik even kijken wat de verzendbutton was. Die pijl naar rechts betekent meestal dat je een audio- of videobestand start. Het rode kruis betekent meestal "venster sluiten". Misschien dat je daar nog wat duidelijker graphics voor kunt maken. Verder zitten er nog een paar kleine foutjes in de code, zoals ontbrekende alt teksten en target="_blank" links. Maar hij oogt prima!
En wat mij voor de rest opvalt,,
Is een piepklein 1 px geval,,
Bij dat witte vlak,
Aan de rechterkant daarvan,
Net waar het grijs begint,
Is je rechter border 1 px teveel naar links.
Dus die staat scheef.
Hmmm... die onscherpe foto vind ik niet echt uitdagend op een website van een kunstenares. Dit kan wel beter denk ik. Nu komt het naar mijn idee meteen weer amateuristisch over...
Quote:
Bij het formulier moest ik even kijken wat de verzendbutton was.
Heb je gelijk in, Jan, heb ik aangepast. Het formulier script moet ook anders, want het is niet waterdicht. Hierover heb ik een andere thread in dit forum gestart, met jouw commentaar er ook in. Kun je me daarbij verder helpen, aub ?
Quote:
ontbrekende alt teksten en target="_blank" links
Moet elke img een 'alt' hebben ? Ik vind die vervelend, als die opkomen; ik wil niet dat er iets verschijnt onmouseover. En wat is er mis met target="_blank" ?
Quote:
Is een piepklein 1 px geval
Nico, ik kan het niet geloven dat iemand dit gezien heeft ;) Je verbaast me echt ! Inderdaad een fout, maar met mijn beperkte kennis van Photoshop slaag ik er niet in de img 0,5 px breder te maken (1px is te veel).
Quote:
die onscherpe foto
Crispijn, dit is een foto van een schilderij; niet een foto op zich. Als je eens in de kunstwereld rondhangt, moet je es vragen wat de technische kwaliteiten moeten zijn van de kunstenares om zo'n werk te realiseren. Met een gelijkaardig werk ben ik de top 50 van de National Portrait Gallery London binnengewandeld. De prijs ervan geef ik je nu niet mee, maar als amateur zou je bijna op pensioen kunnen gaan ... Ben er trots op ! No offense.
Wil je geen tekst laten opkomen, laat dan de alt-tag leeg maar zet hem er wel in. Op jouw homepagina heb je trouwens maar 1 afbeelding nodig in je html. De rest kan beter met css.
De 'lees meer' is al iets beter doordat de bezoeker zelf geen tekst meer kan invoeren. Maar ik vind het nog niet goed. Maak een mooie button met de tekst "Lees meer over True Artist Linked Inn group". Is veel gerbuiksvriendelijker en mooier.
Wat is die link linksonderin?
ps 0,5 pixels bestaan niet.