Certificering PHP?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior/senior front end developer

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn we op zoek naar versterking in het development team. Als back-end developer bouw je aan de bedrijfssoftware die ons helpt bij de primaire processen. Een leuk (intern) project dus waarbij je de software continu doorontwikkeld! Je werkt in een klein team, we hebben dagelijks stand-ups en iedere twee weken een scrum-sessie, begeleid door onze Scrum Master. Hierin krijg je uitgebreid de kans om je ideeën te presenteren, en te overleggen met je mede-ontwikkelaars en de Product Owner. Binnen de ontwikkelteams gebruiken we Trello, Gitlab, Jiira, Confluence en Boockstack. Hiernaast werken ze met

Bekijk vacature »

Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features ontwikkelen; Werken met technieken als C#, Angular 12 en Javascript,; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken In een team van 7 professionals ben je als Full Stack .NET Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van applicaties voor het grootste inhouse product: een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je hierbij beheerst is C#. Wil je van meerwaarde

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Full stack developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gorinchem zijn wij op zoek naar versterking. Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met de back end werken! Bedrijfsprofiel Onze

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in de regio van Bergen op Zoom ben je als PHP Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van Software. Daarnaast ben je ook voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe mogelijkheden en innovaties die essentieel kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Je deelt veel kennis en informatie met het team en ontvangt deze dan ook graag terug. Techstack: PHP, Symfony & mySQL. Bedrijfsprofiel Deze uitdagende opdrachtgever is ruim 20 jaar actief in de regio Bergen op Zoom. Het vooruitstrevende team staat de hele dag voor je klaar om je te helpen en ondersteunen.

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Software Developer PHP

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Voor een opdrachtgever in de regio van Geldrop ben ik op zoek naar een Software Developer PHP. Jij krijgt een rol met veel verantwoordelijkheid in een groeiende organisatie. In deze functie werkt je voornamelijk remote en op een vast moment kom je met het team samen, om samen te werken en nieuwe doelen te bepalen. Wat ga je doen? Je wordt verantwoordelijk voor de interne applicatie; Je zorgt voor de doorontwikkeling van de applicatie: zowel back-end, front-end; De basis van het werk betreft front-end technieken; Periodiek bepaal je samen met

Bekijk vacature »

Typescript Developer / Cloud platform

Dit ga je doen (Door)Ontwikkelen van het cloud platform; (Door)Ontwikkelen van microservices; Bouwen van nieuwe functionaliteiten; Verbeteringen aandragen voor het cloud platform; Sparren met de business. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Eindhoven, levert een compleet dienstenpakket op het gebied van IT. Zij pakken verschillende (complexe) vraagstukken van grote organisaties op. De sfeer intern is gezellig en informeel. Men houdt van hard werken maar gezelligheid door middel van een borrel of gezamenlijke lunch komt er veel voor. Als Typescript ontwikkelaar word je onderdeel van het team gericht op de (door)ontwikkeling van hun eigen cloud platform welke wordt

Bekijk vacature »

Back-end Developer Java

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van een zelfgebouwde applicatie in Java, Spring Framework, SQL, HTML, CSS en Javascript; End-to-end beheer m.b.t. de applicatie en koppelen van applicaties binnen het landschap; Ontwikkelen van rapportages voor de interne organisatie; Ontwikkelen van aanvullende functionaliteiten m.b.t. de applicatie; Uitvoeren van testen en code reviews. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die medische gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen en verbeteren van de kwaliteit van de zorg in heel Nederland.

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar MS Dynamics 365 Projecten

Samengevat: Deze werkgever is de kwaliteitsdienst in de tuinbouwsector. Ben jij een ervaren ontwikkelaar? Heb jij ervaring met Ms Dynamics 365 BC? Vaste baan: Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC ICT MBO 3.500 - 5.000 Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Ons bedrijf bewaakt en bevordert de kwaliteit van producten, processen en ketens in de tuinbouw. Wij kenmerken zich door openheid, ruimte voor initiatief, collegialiteit en zelfontplooiing. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. Functie: Voor de vacature als Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Roelofarendsveen MBO

Bekijk vacature »

Lead developer (PHP, Symfony, DDD)

Functie Als Lead developer zorg je ervoor dat het team (bestaande uit zowel junior als ervaren developers) in staat is om de kwaliteit van de software (en code) verder te verhogen. In samenwerking met het team, de product owner en de andere lead developers zet je technische lijnen uit en bepaal je de prioriteiten per sprint. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en bijvoorbeeld een nieuwe applicatiestructuur in Symfony op te zetten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en

Bekijk vacature »

Traineeship Front-end developer (WO, 0 tot 3 jaar

Functie Zoals beschreven ga je vanaf start aan de slag bij een passende opdrachtgever, hierbij kijken ze echt naar jouw wensen, kennis/ervaring maar ook de reisafstand. Momenteel hebben ze meerdere klanten waarbij ze groepen hebben opgezet wat maakt dat er diverse uitdagende kansen liggen. Naast het werken bij de opdrachtgever, en het volgen van de masterclasses, zul je regelmatig met de andere trainees in contact zijn. Niet alleen op professioneel vlak maar juist ook bij de borrels en kwartaaluitjes! Kortom; een jaar lang hard aan jezelf werken in combinatie met gezelligheid en plezier. Spreek dit jou aan? Dan komen we

Bekijk vacature »

PHP Developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »
Rene Wennekes

Rene Wennekes

07/11/2007 10:52:00
Quote Anchor link
Weet er iemand of er ook - in het ict-certicicaten tijdperk - met php een certicificering is en waar je dat kan doen of evt. informatie?
Hoef je dan alleen een examen te doen bv.

grt,

Rene

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 09:04:10

Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

07/11/2007 10:54:00
Quote Anchor link
http://www.ibuildings.nl/zend/training/

Google is je beste vriend, gevolgd door de politie ;]

TJVB tvb

TJVB tvb

07/11/2007 10:55:00
Quote Anchor link
http://www.google.nl/search?q=php+certification

Zend heeft bijvoorbeeld certificaten, het is ook de vraag waarvoor wil je dit?
Ik weet namelijk niet hoeveel waarde dit heeft voor de meeste bedrijven.

Martijn B

Martijn B

07/11/2007 11:02:00
Quote Anchor link
Ik heb die zend certificaten wel eens gezien in een vacature maar toen was het een pre.

Het geeft natuurlijk wel aan dat je een bepaald niveau aan kunt. Zend heeft ook ergens een aantal voorbeeld vragen. Het niveau van de vragen vond ik nog best hoog.
Maar als je dit certificaat hebt kun je niet zeggen dat je GOED PHP project kunt ontwikkelen. Daar komt bijvoorbeeld ook een relevante opleiding bij kijken.

edit:

Wat een uitzuigers, ze laten je nu betalen voor de test:

http://www.zend.com/store/zend_php_certification/zend_php_5_certification_online_practice_testing
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn B

Robert Deiman

Robert Deiman

07/11/2007 11:13:00
Quote Anchor link
Plus dat bij goed PHP ontwikkelen niet ALLEEN php nodig is. PHP is namelijk een webtaal. Voor het goed ontwikkelen van PHP moet je minimaal kennis hebben van andere webtalen.
Heb je dit niet, dan heb je nog weinig aan een PHP-er. Hij kan heel mooie scripts maken, maar bijvoorbeeld SQL (database) koppelingen zullen niet optimaal zijn.

TJVB tvb

TJVB tvb

07/11/2007 11:22:00
Quote Anchor link
Martijn dat is gewoon een oefen examen, bij veel dingen moet je daarvoor betalen. Ze leveren al veel gratis dingen dus dan moet dit toch niet zo heel erg zijn. Je kunt trouwens ook een boekje kopen met oefen examens (boek bij bol.com)

Martijn B

Martijn B

07/11/2007 11:26:00
Quote Anchor link
De oefen vragen waren eerst gewoon gratis te maken. Ik vind het raar dat je hier geld voor vraagt. Maar ja commercieel bedrijf he.

Rene Wennekes

Rene Wennekes

07/11/2007 11:28:00
Quote Anchor link
Martijn! schreef op 07.11.2007 11:02:
Maar als je dit certificaat hebt kun je niet zeggen dat je GOED PHP project kunt ontwikkelen. Daar komt bijvoorbeeld ook een relevante opleiding bij kijken.

Ha ha, weet ik, helemaal mee eens. Maar dat is toch met alle certificaten? Zeker in geval van mcse. Ik heb zelf mcse maar dat is toch een groot verschil met de praktijk. Sterker nog, de problemen in de praktijk krijg je nooit....nooit met mcse.

Maar het leek me wel leuk om misschien zo'n certje evt. te halen.

En de werkgevers ..... die staren zich toch blind op die certificaten.

grt,

Rene

Martijn B

Martijn B

07/11/2007 11:38:00
Quote Anchor link
Ik weet nog dat er deze oefen vraag was:

Wat is de uitkomst van:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
echo count('blaat');
?>

Als je hier het goede antwoord op weet geeft dit gewoon aan dat je de functie count kunt opzoeken in de documentatie.

Quote:
En de werkgevers ..... die staren zich toch blind op die certificaten.

Zend certificaat here i come!!!!11

Frank -

Frank -

07/11/2007 11:41:00
Quote Anchor link
Wat heeft PHP met project ontwikkeling te maken? Niks.

Het Zend certificaat geeft aan dat je kennis van PHP hebt. Voor project ontwikkeling heb je weer andere cursussen, allemaal niks bijzonders. Vraag PHPerik eens, die heeft het Zend certificaat op zak en kan je er vast meer over vertellen.

Martijn B

Martijn B

07/11/2007 11:45:00
Quote Anchor link
Quote:
Wat heeft PHP met project ontwikkeling te maken? Niks.

Zo haal ik dit wel uit de info over dat certificaat.

Ik denk ook dat werkgevers zo denken...

edit:

Maar ik heb geen recht van spreken, ik heb hem niet. Dus weet ik ook niet wat je ervoor moet doen. Ik ga gewoon af op de oefen vragen die ik een tijd terug gemaakt heb.

Frank -

Frank -

07/11/2007 11:54:00
Quote Anchor link
@Martijn: Geen van de projectmanagers waarmee ik in het verleden heb samengewerkt, kan ook maar 1 regel code produceren, in wat voor taal dan ook. Desondanks zijn ze uitstekend in staat om prachtige producten neer te zetten.

Dat ze wel de nodige kennis hebben over Prince2, UML, etc. etc., dat scheelt wel een hoop.

Martijn B

Martijn B

07/11/2007 12:02:00
Quote Anchor link
Als je met projectmanager, project leider bedoelt dan is het ook goed dat ze geen 1 regel code kunnen produceren. Moet er niet aan denken dat een project leider gaat bepalen hoeveel tijd iets kost omdat hij/zij iets van PHP denkt af te weten.

Met "GOED PHP project ontwikkelen" bedoel ik het samenwerken in een team, gestructureerd ontwikkelen, planmatig uitwerken van problemen, volgens een systeem ontwikkelings methode kunnen werken, etc.

Kalle P

Kalle P

07/11/2007 12:23:00
Quote Anchor link
Je hebt een ZEND boek. Ook ergens te downloaden als je googled. Dat moet je allemaal uit je kop weten, alle functies van php, verschillen tussen 4 en 5, magic methods... Ga zo maar door. Voor meer informatie moet je indd PHPerikje eens berichten. Je kan op zend online test examens doen, maar het examen schijnt moeilijker te zijn en wordt uiteraard afgenomen in Amsterdam.

http://www.phphulp.nl/profiel/user/290/

edti:
projectmethodes:
PRINCE2 --> voor documentatie (richting je opdrachtgever)
DSDM --> kost veel tijd voor je opdrachtgever. Gezamelijk een aantal sessies samen zijn van een aantal uur, maar tijd en geld staan vast. Functionaliteit is variabel.
RUP
RAD
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kalle P

Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

07/11/2007 12:33:00
Quote Anchor link
Opzich vind ik al je echt verder wilt en een fulltime php Programmeur wilt worden dat het PHP Certificaat een MUST HAVE is....
En ook als je geen fulltime php programmeur wilt worden is het zekker aan te raden om het te halen.. omdat het ook staat voor de je de kennis in huis heb en dat je persoonlijk bereid bent om te leren en aan jezelf wilt en blijft werken...

Robert Deiman

Robert Deiman

07/11/2007 13:07:00
Quote Anchor link
Daar heb je toch geen certicaat voor nodig?

Ik heb nog nooit een echte PHP cursus gevolgd, maar blijf mezelf wel verbeteren en dingen bijleren (dit is puur hobbymatig, maar kan er wel een leuk zakcentje mee verdienen). Verder is het ook nog eens zo als jij een PHP certificaat hebt behaald op PHP 4 bijvoorbeeld (dus een paar jaar geleden) dat dat niets meer waard is.
Bedrijven die om zo'n certificaat vragen vinden dit vaak een Pré. Kan jij goede dingen laten zien, maar heb je niet zo'n certificaat, dan maak je ook goede kans op werk.

Ook voor een fulltime PHP programmeur geld eigenlijk hetzelfde. Als je bij zou willen blijven met je certificering blijf je elke keer weer examen doen en dergelijke. Het is een leuke steun, om te blijven leren, maar meer ook niet vind ik. überhaupt als je in de ICT wereld aan de slag wil, blijf je altijd leren om bij te blijven.

Het staat misschien wel voor dat je een grote hoeveelheid parate kennis hebt, maar: Parate kennis vs. Het toepassen van die kennis in projecten is een heel groot verschil.

Frank -

Frank -

07/11/2007 13:22:00
Quote Anchor link
Tja, welke cursus is nu wijsheid? Persoonlijk zou ik eerst zaken als UML, RAD, RUP, etc. onder de knie willen hebben en daarna pas een detail als het PHP certificaat.

Zaken als UML en RAD zijn zeg maar de universele grammatica voor software-ontwikkeling. PHP is slechts een taal, net zoals .NET, Java en C#. Met UML en RAD in de vingers kun jij gestructureerd gaan bouwen met de taal die jij wilt gaan gebruiken. Wanneer je wel de taal kent, maar niet de grammatica, kun je nog steeds geen goed systeem neerzetten, ook niet met een handleiding bij de hand. Voor een taal kun je echter wel een handleiding gebruiken, even een functie opzoeken is het werk niet.

Wil overigens niet zeggen dat je de taal niet hoeft te leren, moet er niet aan denken om permanent in de handleiding te moeten graven... Verder zul je de taal efficienter kunnen gebruiken naarmate je deze beter kent, daar heeft een cursus zeker een toegevoegde waarde: Performance.

Pim Vernooij

Pim Vernooij

07/11/2007 14:49:00
Quote Anchor link
Ik denk dat je relevante werkervaring en een goed portfolio nog steeds het belangrijkste zijn; certificaten zeggen niet zo heel erg veel.

/offtopic
Ik ga het zend certificaat binnekort zelf halen, puur als bevestiging voor mezelf :) Ik werk nu ruim 3 jaar binnen deze sector, dus wil daar ook wat 'bewijs' qua kennis voor hebben.

Ik heb onlangs m'n Prince2 Foundation certificaat gehaald, maar moet zeggen dat als je dat goed wil kunnen gebruiken, je er nog erg veel aan moet doen. Ervaring is het beste certificaat dat je kan hebben.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Pim Vernooij

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.