Certificering PHP?
Hoef je dan alleen een examen te doen bv.
grt,
Rene
http://www.google.nl/search?q=php+certification
Zend heeft bijvoorbeeld certificaten, het is ook de vraag waarvoor wil je dit?
Ik weet namelijk niet hoeveel waarde dit heeft voor de meeste bedrijven.
Zend heeft bijvoorbeeld certificaten, het is ook de vraag waarvoor wil je dit?
Ik weet namelijk niet hoeveel waarde dit heeft voor de meeste bedrijven.
Het geeft natuurlijk wel aan dat je een bepaald niveau aan kunt. Zend heeft ook ergens een aantal voorbeeld vragen. Het niveau van de vragen vond ik nog best hoog.
Maar als je dit certificaat hebt kun je niet zeggen dat je GOED PHP project kunt ontwikkelen. Daar komt bijvoorbeeld ook een relevante opleiding bij kijken.
edit:
Wat een uitzuigers, ze laten je nu betalen voor de test:
http://www.zend.com/store/zend_php_certification/zend_php_5_certification_online_practice_testing
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn B
Heb je dit niet, dan heb je nog weinig aan een PHP-er. Hij kan heel mooie scripts maken, maar bijvoorbeeld SQL (database) koppelingen zullen niet optimaal zijn.
De oefen vragen waren eerst gewoon gratis te maken. Ik vind het raar dat je hier geld voor vraagt. Maar ja commercieel bedrijf he.
Martijn! schreef op 07.11.2007 11:02:
Maar als je dit certificaat hebt kun je niet zeggen dat je GOED PHP project kunt ontwikkelen. Daar komt bijvoorbeeld ook een relevante opleiding bij kijken.
Ha ha, weet ik, helemaal mee eens. Maar dat is toch met alle certificaten? Zeker in geval van mcse. Ik heb zelf mcse maar dat is toch een groot verschil met de praktijk. Sterker nog, de problemen in de praktijk krijg je nooit....nooit met mcse.
Maar het leek me wel leuk om misschien zo'n certje evt. te halen.
En de werkgevers ..... die staren zich toch blind op die certificaten.
grt,
Rene
Wat is de uitkomst van:
Als je hier het goede antwoord op weet geeft dit gewoon aan dat je de functie count kunt opzoeken in de documentatie.
Quote:
En de werkgevers ..... die staren zich toch blind op die certificaten.
Zend certificaat here i come!!!!11
Het Zend certificaat geeft aan dat je kennis van PHP hebt. Voor project ontwikkeling heb je weer andere cursussen, allemaal niks bijzonders. Vraag PHPerik eens, die heeft het Zend certificaat op zak en kan je er vast meer over vertellen.
Quote:
Wat heeft PHP met project ontwikkeling te maken? Niks.
Zo haal ik dit wel uit de info over dat certificaat.
Ik denk ook dat werkgevers zo denken...
edit:
Maar ik heb geen recht van spreken, ik heb hem niet. Dus weet ik ook niet wat je ervoor moet doen. Ik ga gewoon af op de oefen vragen die ik een tijd terug gemaakt heb.
Dat ze wel de nodige kennis hebben over Prince2, UML, etc. etc., dat scheelt wel een hoop.
Met "GOED PHP project ontwikkelen" bedoel ik het samenwerken in een team, gestructureerd ontwikkelen, planmatig uitwerken van problemen, volgens een systeem ontwikkelings methode kunnen werken, etc.
http://www.phphulp.nl/profiel/user/290/
edti:
projectmethodes:
PRINCE2 --> voor documentatie (richting je opdrachtgever)
DSDM --> kost veel tijd voor je opdrachtgever. Gezamelijk een aantal sessies samen zijn van een aantal uur, maar tijd en geld staan vast. Functionaliteit is variabel.
RUP
RAD
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kalle P
En ook als je geen fulltime php programmeur wilt worden is het zekker aan te raden om het te halen.. omdat het ook staat voor de je de kennis in huis heb en dat je persoonlijk bereid bent om te leren en aan jezelf wilt en blijft werken...
Ik heb nog nooit een echte PHP cursus gevolgd, maar blijf mezelf wel verbeteren en dingen bijleren (dit is puur hobbymatig, maar kan er wel een leuk zakcentje mee verdienen). Verder is het ook nog eens zo als jij een PHP certificaat hebt behaald op PHP 4 bijvoorbeeld (dus een paar jaar geleden) dat dat niets meer waard is.
Bedrijven die om zo'n certificaat vragen vinden dit vaak een Pré. Kan jij goede dingen laten zien, maar heb je niet zo'n certificaat, dan maak je ook goede kans op werk.
Ook voor een fulltime PHP programmeur geld eigenlijk hetzelfde. Als je bij zou willen blijven met je certificering blijf je elke keer weer examen doen en dergelijke. Het is een leuke steun, om te blijven leren, maar meer ook niet vind ik. überhaupt als je in de ICT wereld aan de slag wil, blijf je altijd leren om bij te blijven.
Het staat misschien wel voor dat je een grote hoeveelheid parate kennis hebt, maar: Parate kennis vs. Het toepassen van die kennis in projecten is een heel groot verschil.
Zaken als UML en RAD zijn zeg maar de universele grammatica voor software-ontwikkeling. PHP is slechts een taal, net zoals .NET, Java en C#. Met UML en RAD in de vingers kun jij gestructureerd gaan bouwen met de taal die jij wilt gaan gebruiken. Wanneer je wel de taal kent, maar niet de grammatica, kun je nog steeds geen goed systeem neerzetten, ook niet met een handleiding bij de hand. Voor een taal kun je echter wel een handleiding gebruiken, even een functie opzoeken is het werk niet.
Wil overigens niet zeggen dat je de taal niet hoeft te leren, moet er niet aan denken om permanent in de handleiding te moeten graven... Verder zul je de taal efficienter kunnen gebruiken naarmate je deze beter kent, daar heeft een cursus zeker een toegevoegde waarde: Performance.
/offtopic
Ik ga het zend certificaat binnekort zelf halen, puur als bevestiging voor mezelf :) Ik werk nu ruim 3 jaar binnen deze sector, dus wil daar ook wat 'bewijs' qua kennis voor hebben.
Ik heb onlangs m'n Prince2 Foundation certificaat gehaald, maar moet zeggen dat als je dat goed wil kunnen gebruiken, je er nog erg veel aan moet doen. Ervaring is het beste certificaat dat je kan hebben.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Pim Vernooij