CGI script actie toevoegen
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jp
Quote:
Ik begrijp het verhaal niet helemaal, maar je kan met een cronjob automatisch een pagina op een bepaald tijdstip aanroepen, zodat bijvoorbeeld iedere nacht om 02:00 uur de pagina wordt aangeroepen die nieuwe kentekens aan de database toevoegt.Is er een mogelijkheid dat ik een pagina maak waarin ik van te voren mij actie's plan. Zodra de kentekens beschikbaar zijn (databasen zijn gesynchronizeerd ) deze actie automatisch wordt uitvoert
Als je de code ook kan wijzigen kan je ook eens kijken naar het observer pattern.
Je werkt trouwens toch niet voor "Even sms'en en je weet het" he?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door jp
Maar goed, kan en mag jij de code wijzigen (bv. bovenstaand CGI script)? In dat geval kan je een functie inbouwen die een signaaltje geeft aan een scriptje op de server met jouw 'schaduwlijst', die daarop jouw lijst invoert in de *.DAT op de server van jouw werk. Als je geen beschikking hebt daarover, zou je een script kunnen maken die regelmatig controleert of er een nieuwe lijst binnengekomen is (daarvoor gebruik je eventueel cronjobs, of de Windows-versie Taakplanner). Is die er nog niet, dan wacht je script weer een x aantal minuten. Is die er wel, dan laat je het script de waarden voor jou in de planner invullen. Let wel, vermoedelijk gaat ook dit na een tijdje opvallen. Men gaat er niet vanuit dat jij iedere nacht op dezelfde tijd achter je computer zit om de lijst in te vullen. Bovendien kunnen ze aan de server-logs zien dat jij de pagina periodiek hebt opgevraagd voordat de waardes ingevuld werden. Als er dan steeds 10 minuten (ik noem maar wat) tussen zit, dan wekt dat wel argwaan.