Change ? ?
zeg maar dat als.. je ergens op klikt dat hij dan de id changed met id daar boven of onder ?
Zoniet.. kan iemand uitleggen hoe ik zo iets wel kan doen ?
Gewijzigd op 11/10/2004 19:30:00 door Niels
En nu in het nederlands?
Rafael:
En nu in het nederlands?
Ok.. zal proberen :P...
Ik zoek een functie waarmee ik als ik een lijst met id's in een tabel zet..
dat als ik op een id klik hem dan verwissel met die gene daarboven of daaronder..
snapje nu ?
dus verander ik me vraag ietsjes :P..
in..
als ik zeg maar 5 ids hebben en die staan onder elkaar in 2 rijtjes zoals :
1 1
2 2
3 3
4 4
5 5
Als ik de linkse aanklik moet hij omhoog,, als ik de rechtse aanklik dan naar beneden.
Zou iemand me dit uitkunnen leggen ?
Ik snap je nog steeds niet :|
bedoel je dat je in rijtje 1 iemand of iets (de id) in rang naar boven laat schuiven, en in rijtje 2 in rang naar beneden laat schuiven?
maakt niet uit..
dus als ik op 2 klik (links) moet 2 wisselen met 1 en als ik op 2(rechts) klik meot hij wisselen met 3
en als ik omhoog klik dat hij dan de id/volgorde wijzigt zodat hij ook in de database naar boven gaat :S
Alleen om het in de database ook te wijzigen zal wat moeilijker zijn.
Maar voor het wisselen van die cijfers kan je gewoon een functie schrijven.
Ik kan geen fuctie's maken,, maar voor de rest kan ik vanalles..
behalve dat..
Ik heb eens zo'n functie geschreven om een bepaalde volgorde van schermelementen te veranderen en ik kan je zeggen dat je er even mee bezig bent.
Je moet echt met alles rekening houden : wat te doen als je op het bovenste id klikt? Dan mag er natuurlijk niets gebeuren in het eerste rijtje, maar wel in het tweede...
Als je een makkelijkere manier vindt om hetzelfde resultaat te bekomen, stel ik voor dat je het anders doet; anders mag je je voorbereiden op enkele dagen coderen.
SulfeR:
Ja ja.. sterk verhaal. Alsof je geen functie's kan schrijven als je een beetje PHP kent.Dat is het probleem..
behalve dat..
behalve dat..
Ik zal je een voorbeeldje geven:
Elwin
Elwin:
Elwin
SulfeR:
Ja ja.. sterk verhaal. Alsof je geen functie's kan schrijven als je een beetje PHP kent.Dat is het probleem..
behalve dat..
behalve dat..
Elwin
ok kan wel functie schrijven maar.. niet zulke grote :P.. zo goed ben ik ook weer neit :).. maar goed ben er al half achter ik doe het voor een deel met javascript :)
En wat maakt een functie klein of groot? Het aantal karakters die ervoor gebruikt zijn? Het aantal lijnen? Of de lengte van de ... programmeur? ^^
Ik hbe een begin gemaakt en ik ben zelf nog effe aan het prutsen,, maar zouden jullie een klein begin willen gefen die iets groter is als dat van net :)
dan post ik hier zo snel mogelijk mijn deel
function lijst_volgorde ($id, $down) {
if ($down){
$neworder = $id + 1;
$secondid = $neworder;
$sql1 = "UPDATE news SET volgorde='0' WHERE volgorde='$neworder' LIMIT 1";
$sql2 = "UPDATE news SET volgorde='$neworder' WHERE volgorde='$id' LIMIT 1";
$sql3 = "UPDATE news SET volgorde='$id' WHERE volgorde='$neworder' LIMIT 1";
mysql_query($sql1);
mysql_query($sql2);
mysql_query($sql3);
}else{
$neworder = $id - 1;
$secondid = $neworder;
$sql1 = "UPDATE news SET volgorde='0' WHERE volgorde='$neworder' LIMIT 1";
$sql2 = "UPDATE news SET volgorde='$neworder' WHERE volgorde='$id' LIMIT 1";
$sql3 = "UPDATE news SET volgorde='$id' WHERE volgorde='$neworder' LIMIT 1";
mysql_query($sql1);
mysql_query($sql2);
mysql_query($sql3);
}
}
en in form heb ik dit:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php
$ordersql = "SELECT * FROM news";
$orderquery = mysql_query($ordersql);
$num_rows = mysql_num_rows($orderquery);
while ($row = mysql_fetch_assoc($orderquery)) {
echo("\n<form name=\"OrderNews\" method=\"POST\" action=\"?add=News&do=order&id=1\">");
if($row['volgorde'] == '1'){
echo("\n<tr><td class=\"ContentTekst\">" .$row['title']. "</td>");
echo("\n<td class=\"ContentTekst\"> </td>");
echo("\n<td class=\"ContentTekst\"><input type=\"image\" src=\"Style/" . $grab['stijl'] . "/Images/downarrow.png\" onclick=\"lijst_volgorde(" .$row['id']. ",true)\"></td></tr>");
}elseif($row['volgorde'] = $num_rows){
echo("<td class=\"ContentTekst\"><input type=\"image\" src=\"Style/" . $grab['stijl'] . "/Images/uparrow.png\" onclick=\"lijst_volgorde(" .$row['id']. ",false)\">");
echo("</td><td class=\"ContentTekst\"> </td></tr>");
}else{
echo("<td class=\"ContentTekst\"><input type=\"image\" src=\"Style/" . $grab['stijl'] . "/Images/uparrow.png\" onclick=\"lijst_volgorde(" .$row['id']. ",false)\"></td>");
echo("<td class=\"ContentTekst\"><input type=\"image\" src=\"Style/" . $grab['stijl'] . "/Images/downarrow.png\" onclick=\"lijst_volgorde(" .$row['id']. ",true)\"></td></tr>");
}
echo("</form>");
}
?>
$ordersql = "SELECT * FROM news";
$orderquery = mysql_query($ordersql);
$num_rows = mysql_num_rows($orderquery);
while ($row = mysql_fetch_assoc($orderquery)) {
echo("\n<form name=\"OrderNews\" method=\"POST\" action=\"?add=News&do=order&id=1\">");
if($row['volgorde'] == '1'){
echo("\n<td class=\"ContentTekst\"> </td>");
echo("\n<td class=\"ContentTekst\"><input type=\"image\" src=\"Style/" . $grab['stijl'] . "/Images/downarrow.png\" onclick=\"lijst_volgorde(" .$row['id']. ",true)\"></td></tr>");
}elseif($row['volgorde'] = $num_rows){
echo("<td class=\"ContentTekst\"><input type=\"image\" src=\"Style/" . $grab['stijl'] . "/Images/uparrow.png\" onclick=\"lijst_volgorde(" .$row['id']. ",false)\">");
echo("</td><td class=\"ContentTekst\"> </td></tr>");
}else{
echo("<td class=\"ContentTekst\"><input type=\"image\" src=\"Style/" . $grab['stijl'] . "/Images/uparrow.png\" onclick=\"lijst_volgorde(" .$row['id']. ",false)\"></td>");
echo("<td class=\"ContentTekst\"><input type=\"image\" src=\"Style/" . $grab['stijl'] . "/Images/downarrow.png\" onclick=\"lijst_volgorde(" .$row['id']. ",true)\"></td></tr>");
}
echo("</form>");
}
?>
Maar het werkt nog niet :P