Check lengte per woord [php]
ik heb even een klein vraagje: kan je ervoor zorgen dat de informatie die bijvoorbeeld verzonden word via een formulier gechecked wordt PER WOORD op lengte.
Deze vraag komt voort uit het volgende probleem: Ik heb een shoutbox, en als men hele lange woorden intikt of zomaar wat wordt mijn complete layout verneukt. Ik heb al geprobeerd het op te lossen via CSS, maar ik krijg het niet voor elkaar...
eerst explode op (' ') en en dan strlen() zo krijge je de woordlengten
je hebt ook nog de functie wordwrap()
maar wordwrap geeft en geen lengte.. en breekt alleen af op hele woorden (of misschin ook strepen) maar je layout kan nogsteeds verneukt worden.. ik zou voor klaasjans optie gaan..
goed, ik heb 2 tekstvelden: onderwerp en txt.
die worden allebei al met strlen gecontroleerd op maximaal danwel minimaal aantal tekens op deze wijze:
hoe kan ik het handigst de complete input van de user, dus alles wat via POST verstuurd wordt, controleren op woordlengte met explode?
zoiezo bedankt voor jullie reacties!
kan ik ervoor zorgen dat hij de tekst automatisch afbreekt? heel erg bedankt toruwens!
op mijn weblog gebruik ik bijv strlen() voor maximaal 300 characters weer te geven(om de lezer nieuwschierig te maken en de pagina in te korten). En er vervolgens een "lees meer" knop bij te maken.
Jurgen schreef op 29.11.2006 15:15:
je kunt ook je database veld een maximaal aantal characters geven bijv 300
op mijn weblog gebruik ik bijv strlen() voor maximaal 300 characters weer te geven(om de lezer nieuwschierig te maken en de pagina in te korten). En er vervolgens een "lees meer" knop bij te maken.
ik heb de indruk dat dat niet toepasselijk voor dit probleem is..
Code (php)
zoiets.. (niet gecontroleerd)
edit:
hierna moet je met implode() en wordwrap() je output aanpassen
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door CrawlBackwards