Check of ID bestaat in database
- Rob -
19/02/2017 20:40:42Hallo!
Ik heb een tabel met de volgende structuur:
===============================================
id | bericht | deelnemers | gelezen | datum |
1 | Test | 1, 2, 3, 4| | 19-2-1017
En ik kwam er maar niet uit, hoe ik kan kijken of jouw session id (in dit geval 1) voor komt in de colom deelnemers.
Hoe moet ik deze sql maken om ervoor te zorgen dat ik bij elke row waarin jouw id staat bij deelnemers wordt geshowt.
Alvast bedankt voor de reacties!
Ik heb een tabel met de volgende structuur:
id | bericht | deelnemers | gelezen | datum |
1 | Test | 1, 2, 3, 4| | 19-2-1017
En ik kwam er maar niet uit, hoe ik kan kijken of jouw session id (in dit geval 1) voor komt in de colom deelnemers.
Hoe moet ik deze sql maken om ervoor te zorgen dat ik bij elke row waarin jouw id staat bij deelnemers wordt geshowt.
Alvast bedankt voor de reacties!
Gewijzigd op 19/02/2017 20:41:17 door - Rob -
PHP hulp
22/12/2024 16:47:23Waarom zet je de deelnemers komma-gescheiden in de database? Ik zou liever een koppeltabel maken waarin je de deelnemer per record met hun ID koppelt aan je evenement, cursus of wat voor tabelnaam je nu maar hebt.
Bart V B
19/02/2017 21:39:34En waarom vermoed ik dat je datum veld ook niet klopt?
19-2-1017 kan nooit een DATE of DATETIME veld zijn.
*proest* toevallig een VARCHAR veld?
Ik zou dat eerst veranderen samen met wat Arien al zei, niet komma gescheiden, maar met een apart record.
Ik zou dat eerst veranderen samen met wat Arien al zei, niet komma gescheiden, maar met een apart record.
Thomas van den Heuvel
19/02/2017 21:43:59Als je een aparte tabel hebt, dan kan je er prima statistieken uit draaien, zoals: aantallen per ID, aantallen per tijdsperiode (mits je DATETIME gebruikt), en natuurlijk kan je prima met een standaard SELECT-query en een num_rows kijken of het ID bestaat.
- Rob -
20/02/2017 13:51:54Bart V B op 19/02/2017 21:39:34:
En waarom vermoed ik dat je datum veld ook niet klopt?
Was even snel ingezet, anders moest ik weer strtotime opzoeken