Checkbox en tekstveld data versturen
Menu 1 4
Menu 2 2
Menu 3 4
Menu 4 2
Dit is hoe de structuur in het formulier er uitziet
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
<input name="menus[]" type="checkbox" value="Menu 1"><input name="aantallen[]" type="text">
<input name="menus[]" type="checkbox" value="Menu 2"><input name="aantallen[]" type="text">
<input name="menus[]" type="checkbox" value="Menu 3"><input name="aantallen[]" type="text">
<input name="menus[]" type="checkbox" value="Menu 4"><input name="aantallen[]" type="text">
<input name="menus[]" type="checkbox" value="Menu 2"><input name="aantallen[]" type="text">
<input name="menus[]" type="checkbox" value="Menu 3"><input name="aantallen[]" type="text">
<input name="menus[]" type="checkbox" value="Menu 4"><input name="aantallen[]" type="text">
Ik heb werkelijk geen idee hoe ik dit het beste kan aanpakken
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
<input name="bestelling[][menu]" type="checkbox" value="Menu 1"><input name="bestelling[][aantal]" type="text">
<input name="bestelling[][menu]" type="checkbox" value="Menu 2"><input name="bestelling[][aantal]" type="text">
<input name="bestelling[][menu]" type="checkbox" value="Menu 3"><input name="bestelling[][aantal]" type="text">
<input name="bestelling[][menu]" type="checkbox" value="Menu 4"><input name="bestelling[][aantal]" type="text">
<input name="bestelling[][menu]" type="checkbox" value="Menu 2"><input name="bestelling[][aantal]" type="text">
<input name="bestelling[][menu]" type="checkbox" value="Menu 3"><input name="bestelling[][aantal]" type="text">
<input name="bestelling[][menu]" type="checkbox" value="Menu 4"><input name="bestelling[][aantal]" type="text">
Code (php)
?>
Gewijzigd op 12/09/2016 10:46:39 door Donald Boers
De lege brackets [ ] moeten vervangen worden door brackets met ingevulde nummers omdat het anders niet schijnt te werken.
Hier de aanpaste versie:
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
<input name="bestelling[][menu]" type="checkbox" value="Menu 1"><input name="bestelling[0][aantal]" type="text">
<input name="bestelling[][menu]" type="checkbox" value="Menu 2"><input name="bestelling[1][aantal]" type="text">
<input name="bestelling[][menu]" type="checkbox" value="Menu 3"><input name="bestelling[2][aantal]" type="text">
<input name="bestelling[][menu]" type="checkbox" value="Menu 4"><input name="bestelling[3][aantal]" type="text">
<input name="bestelling[][menu]" type="checkbox" value="Menu 2"><input name="bestelling[1][aantal]" type="text">
<input name="bestelling[][menu]" type="checkbox" value="Menu 3"><input name="bestelling[2][aantal]" type="text">
<input name="bestelling[][menu]" type="checkbox" value="Menu 4"><input name="bestelling[3][aantal]" type="text">
Code (php)
Gewijzigd op 21/09/2016 17:21:55 door Frank Nietbelangrijk
Maar heb geen idee hoe ik vanaf daar verder. Dit is wat ik nu heb in de Controller:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
2
3
4
5
6
7
$bestelling = filter_input(INPUT_POST, 'bestelling', FILTER_DEFAULT, FILTER_REQUIRE_ARRAY);
$items = array();
foreach ($bestelling as $bestelling)
{
$items[] = '<li><span>'. $bestelling['menu'] . ':</span>' . $bestelling['aantal'] . '</li>' ;
}
$items = array();
foreach ($bestelling as $bestelling)
{
$items[] = '<li><span>'. $bestelling['menu'] . ':</span>' . $bestelling['aantal'] . '</li>' ;
}
Waarbij ik array items doorstuur naar de View voor het e-mail bericht
En in bestelling_email.php loop ik vervolgens op de volgende manier over items:
Code (php)
Maar hoe ik verder moet? Ik heb werkelijk geen idee hoe ik verder moet.
Alvast bedankt
Gewijzigd op 22/09/2016 09:54:59 door Donald Boers