Checkbox ID naar URL

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/11/2011 17:42:50
Quote Anchor link
Geen idee of het een opmaak-foutje in je code-blok is, maar kijk wel even goed naar je < ?php-tags.
Gewijzigd op 06/11/2011 17:43:09 door - Ariën -

PHP hulp

PHP hulp

20/11/2024 18:40:52

Tom geen

Tom geen

06/11/2011 17:47:59
Quote Anchor link
Die eerste < ?php-tag heb ik zelf toegevoegd anders dan post hij hem hier niet als code, daardoor heb ik bij de 2e < ?php-tag, [code.]-tag ervoor staan (dat heeft de website zelf gedaan).

En heb ik helemaal onderaan ook 2 keer ? >-tag staan.

Dit de eerste < ?php-tag en de laatste ? >-tag moet je even weg denken, die heb ik in mijn script niet staan.
Gewijzigd op 06/11/2011 17:52:26 door Tom geen

06/11/2011 17:48:13
Quote Anchor link
Ik heb wel nog een vraag over jouw script... Ze hebben mij altijd gezegd geen onnodige variabelen aan te maken en dit is wel wat jij doet.

Je zou dus onderaan tussen de <form> tags zoiets plaatsen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<input type="submit" name="zoeken" value="Zoeken" />
Gewijzigd op 06/11/2011 17:57:04 door

Obelix Idefix

Obelix Idefix

06/11/2011 17:49:07
Quote Anchor link
Je gaat toch niet <form> om je hele pagina zetten? Alleen het formuliergedeelte.
Je mist nog zaken in je form-tag: zie post Eddy Bisschops 06/11/2011 16:34:21
Regel 29: value=="on" --> dubbel = teken?
Waarom maak je variabelen aan op regel 19 t/m 22?

06/11/2011 17:51:16
Quote Anchor link
En hoe ga ja al die ID in één URL plaatsen. Want je hebt waarschijnlijk ID's met één cijfer en met meerdere, dus zul je toch nog iets moeten toevoegen zoals een - achter de ID's of iets dergelijks.

Tom geen

Tom geen

06/11/2011 18:06:05
Quote Anchor link
@Obelix
1. Ik kan dus beter voor en na de while loop <form>-tags plaatsen?
2. Je bedoeld die Action? Dat gebruik je toch alleen als je naar een andere pagina gaat? (ik wil op dezelfde pagina mijn info aanvullen)
3. Regel 29: value=="on" --> hier was ik nog aan het rommelen. Ik wou dat ze allemaal al geselecteerd waren bij openen van de pagina.
4. Die variabelen is mij al vaker verteld maar die heb ik erin staan zodat ik in een oogopslag kan zien welke variable wat is, deze verwijder ik als ik klaar ben.

@Aaron
1.
Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
    // Als er op zoeken wordt geklikt:
    if(isset($_POST['zoeken'])) {
        /* Doe iets */ }
?>

Even voor de duidelijkheid: Bij /* Doe iets */ moet ik regels aan maken die de ID's post naar de URL?
2. Dat klopt wat je zegt maar zover was ik nog niet. Ik dacht: laat ik eerst maar een leren om gegevens in de URL te zetten en dan zoek ik weer verder ;)

Obelix Idefix

Obelix Idefix

06/11/2011 18:15:58
Quote Anchor link
Tom geen op 06/11/2011 18:06:05:
2. Je bedoeld die Action? Dat gebruik je toch alleen als je naar een andere pagina gaat? (ik wil op dezelfde pagina mijn info aanvullen)

Heb je de reactie van Eddy Bisschops (06/11/2011 16:34:21) gelezen??? Dan weet je wat er nodig is.

Haal a.u.b. de twee dingen die je wilt uit elkaar.

1) zorg dat je weet hoe een formulier is opgebouwd/werkt (inclusief checkboxen, want dat is vermoedelijk het volgende waar je tegen aan gaat lopen). Om te selecteren gebruik je geen value.

2) Als het formulier werkt, ga je het php-gedeelte pas invoegen.

Eddy B

Eddy B

06/11/2011 18:20:12
Quote Anchor link
Tom, als je geen action="" parameter hebt in je <form> tag dan neemt HTML niet eens de moeite om een andere pagina aan te roepen. Als je PHP wilt uitvoeren die op dezelfde pagina staat moet je dus alsnog de action="" parameter gebruiken maar dan zonder inhoud of de URL van de pagina waar je al op bent.

Tom geen

Tom geen

06/11/2011 19:33:45
Quote Anchor link
Ik heb nu een fatsoenlijk formulier dankzij jullie. Dank daarvoor!

Maar nu ben ik nog steeds bij het begin van mijn vraag. Hoe kan ik zien dat mijn checkboxen "checked" zijn en hoe stuur ik die naar mijn URL?

Ik moet een knop toevoegen:

Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
    // Als er op zoeken wordt geklikt:
    if(isset($_POST['zoeken'])) {
        /* Doe iets */ }
?>

En in /* Doe iets */ wordt er gekeken welke checkboxen "checked" zijn.
Hoe? geen idee! (ik gok iets met de value waarden)

Ik zou het erg fijn vinden als ik hier wat info over kan krijgen. Het hoeft niet helemaal voorgekauwd te worden, ik zou het alleen al fijn vinden als iemand mij kan vertellen hoe het allemaal in elkaar steekt.
Gewijzigd op 06/11/2011 19:35:46 door Tom geen

06/11/2011 19:36:37
Quote Anchor link
Wat ik doe is met $_POST en niet met $_GET. Maar met get moet je een PHP script schrijven die de get variabelen uit de URL haalt.

Tom geen

Tom geen

06/11/2011 19:40:43
Quote Anchor link
Met Post zet je de varable toch niet in de URL, en ik wil juist de variable in de URL hebben zodat als je de URL doorstuurt naar iemand o.i.d., dat je dan meteen de zoek resultaten gefilterd hebt.

06/11/2011 19:48:03
Quote Anchor link
Kun je even reageren op mijn PM, maar wat ik wel weet is dat je i.p.v. checkbox, checkbox[] moet gebruiken.

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.