Checkbox in Form

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Monica

Monica

13/04/2006 09:57:00
Quote Anchor link
Ik ben een offerteformulier aan het maken,
daarbij zitten ook checkboxen, het form verstuur ik gewoon via php naar een email. weet wel hoe de textvelden en radiobuttons uit te lezen maar hoe doe ik dat met checkboxes? en hoe zorg ik dat er een aantal velde verplicht ingevuld worden
groetjes

PHP hulp

PHP hulp

27/11/2024 07:29:58

13/04/2006 10:00:00
Quote Anchor link
Uitlezen precies hetzelfde. De waarde van de check wordt gezet.

Verplichte velden: if (empty ($veld))

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

13/04/2006 10:04:00
Quote Anchor link
arjan.i-cey.net, daar staat een test en een test2.php geloof ik... Check die even.

Monica

Monica

13/04/2006 10:17:00
Quote Anchor link
Arjan:
arjan.i-cey.net, daar staat een test en een test2.php geloof ik... Check die even.

als ik rechtermuisknop opslaan als doe dan zie ik alleen het html gedeelte in de file. ook al sla ik hem op als.php

13/04/2006 10:23:00
Quote Anchor link
Monica:

als ik rechtermuisknop opslaan als doe dan zie ik alleen het html gedeelte in de file. ook al sla ik hem op als.php
Gelukkig wel, je ziet "nooit" de php code, altijd de gegenereerde html.

Monica

Monica

13/04/2006 10:25:00
Quote Anchor link
maja dan heb ik er zo weinig aan om daar te gaan kijken he

13/04/2006 10:32:00
Quote Anchor link
Ik denk dat Arjan bedoelt hoe je values aan de check boxes toekent. Dit kan je dan op zelfde manier afvragen als een textbox.

Ton

Ton

13/04/2006 13:08:00
Quote Anchor link
Probleem is dat het niet werkend krijg met mysql, ik wil dat ie daar geen veld leegmaakt als ie niet aangevinkt is in het form maar een 0 zet voor niet waar en een 1 voor waar.

Ook bij het wijzigen formulier wil ik dat als ie waar is een vink zet en indien niet waar leeg staat.

Alle voorbeelden die ik vind doen niets met een database.

13/04/2006 13:30:00
Quote Anchor link
Ton:
Probleem is dat het niet werkend krijg met mysql, ik wil dat ie daar geen veld leegmaakt als ie niet aangevinkt is in het form maar een 0 zet voor niet waar en een 1 voor waar.

Ook bij het wijzigen formulier wil ik dat als ie waar is een vink zet en indien niet waar leeg staat.

Alle voorbeelden die ik vind doen niets met een database.
Waar gaat dit over

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.