Checkbox in Form
Monica
13/04/2006 09:57:00Ik ben een offerteformulier aan het maken,
daarbij zitten ook checkboxen, het form verstuur ik gewoon via php naar een email. weet wel hoe de textvelden en radiobuttons uit te lezen maar hoe doe ik dat met checkboxes? en hoe zorg ik dat er een aantal velde verplicht ingevuld worden
groetjes
daarbij zitten ook checkboxen, het form verstuur ik gewoon via php naar een email. weet wel hoe de textvelden en radiobuttons uit te lezen maar hoe doe ik dat met checkboxes? en hoe zorg ik dat er een aantal velde verplicht ingevuld worden
groetjes
PHP hulp
27/11/2024 07:29:58Uitlezen precies hetzelfde. De waarde van de check wordt gezet.
Verplichte velden: if (empty ($veld))
Verplichte velden: if (empty ($veld))
Arjan Kapteijn
13/04/2006 10:04:00Monica
13/04/2006 10:17:00Arjan:
arjan.i-cey.net, daar staat een test en een test2.php geloof ik... Check die even.
als ik rechtermuisknop opslaan als doe dan zie ik alleen het html gedeelte in de file. ook al sla ik hem op als.php
Monica:
als ik rechtermuisknop opslaan als doe dan zie ik alleen het html gedeelte in de file. ook al sla ik hem op als.php
Gelukkig wel, je ziet "nooit" de php code, altijd de gegenereerde html.als ik rechtermuisknop opslaan als doe dan zie ik alleen het html gedeelte in de file. ook al sla ik hem op als.php
Monica
13/04/2006 10:25:00Ik denk dat Arjan bedoelt hoe je values aan de check boxes toekent. Dit kan je dan op zelfde manier afvragen als een textbox.
Ton
13/04/2006 13:08:00Probleem is dat het niet werkend krijg met mysql, ik wil dat ie daar geen veld leegmaakt als ie niet aangevinkt is in het form maar een 0 zet voor niet waar en een 1 voor waar.
Ook bij het wijzigen formulier wil ik dat als ie waar is een vink zet en indien niet waar leeg staat.
Alle voorbeelden die ik vind doen niets met een database.
Ook bij het wijzigen formulier wil ik dat als ie waar is een vink zet en indien niet waar leeg staat.
Ton:
Waar gaat dit overProbleem is dat het niet werkend krijg met mysql, ik wil dat ie daar geen veld leegmaakt als ie niet aangevinkt is in het form maar een 0 zet voor niet waar en een 1 voor waar.