Checkbox in php formulier
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
$deadline1 = trim($_POST['deadline1']);
<input name="deadline1" type="checkbox" id="deadline1" value="<?php if (!empty($deadline1)) { echo stripslashes($deadline1); } ?>" size="29" maxlength="40" <?php if(isset($fout['input']['deadline1'])) { echo 'class="fout"'; } ?> />1 maand [/code php]
Alvast bedankt voor de hulp
<input name="deadline1" type="checkbox" id="deadline1" value="<?php if (!empty($deadline1)) { echo stripslashes($deadline1); } ?>" size="29" maxlength="40" <?php if(isset($fout['input']['deadline1'])) { echo 'class="fout"'; } ?> />1 maand [/code php]
Alvast bedankt voor de hulp
Value moet je op een waarde zetten, dus niet de input post. Als hij gezet is, is checked="checked". Je wilt dus kijken of $deadline1 (of gewoon $_POST['deadline1']) een waarde bevat, zo ja, dan check je hem.
omheen zet en regel 1 dan niet werkt? Of misschien omdat je dat er wel omheen zet en tja, dan werkt regel 3 niet.
ehm, misschien omdat je er geen Bas Kreleger op 03/08/2010 17:05:31:
Value moet je op een waarde zetten, dus niet de input post. Als hij gezet is, is checked="checked". Je wilt dus kijken of $deadline1 (of gewoon $_POST['deadline1']) een waarde bevat, zo ja, dan check je hem.
Je checkbox heeft geen waarde, dus krijg je geen e-mail. Lees mijn bericht nog eens.
<input name="deadline1" type="checkbox" id="deadline1" value="ja" />
Als ik dan de checkbox aanvink werkt het ! vink ik de checkbox niet aan dan krijg ik een foutmelding ?
Notice: Undefined index
Is het probleem niet dat ik ergens aan de variabel moet zeggen dat het hier om een checkbox gaat ?
Gewijzigd op 03/08/2010 18:05:05 door karel chakar
Code (php)
Waarom heeft in jouw code de checkbox een size/maxlength?
Alvast bedankt.
Regel 12 van Bas op regel 2 zetten.
Code (php)
Eerlijk gezegd weet ik ook niet goe wat ik bij Yay! Checkbox moet zetten ?
Alvast bedankt voor advies of hulp.
Gewijzigd op 04/08/2010 18:00:39 door karel chakar
Je bent een ' vergeten voor Deadline.
Waar ben ik de ' vergeten, ik zie het niet ?
Hierbij de code van op mijn website, misschien maakte ik een type fout.
Het formulier (checkox) werkt dus als ik hem aanvink. Doe ik dit niet krijg ik een foutmelding "undifined index "?
Code (php)
Gewijzigd op 04/08/2010 18:54:50 door karel chakar
-Offtopic-
PM's naar moderators of andere leden met een verwijzing naar je topic wordt absoluut niet gewaardeerd. Ook meerdere topics aanmaken niet, dus let hier in het vervolg even op.
Hierbij de code zoals gevraagd:
Code (php)
Foutmelding wanneer ik niets invul:
Notice: Undefined index: deadline1 in offerte.php on line 66
Dit is de lijn 66:
$deadline1 = trim($_POST['deadline1']);
Gewijzigd op 04/08/2010 19:09:19 door karel chakar
Lees je de antwoorden wel?
Ja, waarom ?
Je krijgt geen foutmelding maar een 'Notice' dat komt omdat jouw post deadline 1 niet bestaat.. dus gebruik die ook i.c.m. isset().
Code (php)
Klopt dit wat je bedoeld want ik probeerde dit maar nog steeds met dezelfde Notice melding.
Toevoeging op 04/08/2010 20:51:14:
Karel chakar op 04/08/2010 19:20:29:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
2
3
4
5
6
7
<?php echo '<input type="checkbox" name="deadline1" value="Ja" ' . (isset($_POST['deadline1']) ? 'checked="checked"' : '') . [size=xsmall][i]Toevoeging op 05/08/2010 08:28:04:[/i][/size]
Kan iemand mij nog even helpen aub
[size=xsmall][i]Toevoeging op 05/08/2010 16:39:24:[/i][/size]
[size=xsmall][i]Toevoeging op 05/08/2010 16:39:24:[/i][/size]
Gewijzigd op 05/08/2010 20:02:47 door karel chakar
Kan iemand mij aub helpen