Checkbox verplicht werkt niet goed
Ik ben bezig met een registratie formulier, alleen is er nog een klein probleem. Als ik de checkbox van hier onder de naam Voorwaarden mee geef, en in de config van mijn registratie systeem zet dat het verplicht is om het aan te vinken. En als ik hem dan aanvink, dan zegt die als nog dat hij niet ingevuld is.
Quote:
<html>
<td colspan="2" align="left">
<p><input class="registreer2" type="checkbox" name="Voorwaarden" value="akkoord">Ik ben op de hoogte van en accepteer de
<a href="http://gamesale.nl/algemene voorwaarden.php" ALT="Algemene voorwaarden gamesale.nl">algemene voorwaarden.</a>
</td>
</html>
<td colspan="2" align="left">
<p><input class="registreer2" type="checkbox" name="Voorwaarden" value="akkoord">Ik ben op de hoogte van en accepteer de
<a href="http://gamesale.nl/algemene voorwaarden.php" ALT="Algemene voorwaarden gamesale.nl">algemene voorwaarden.</a>
</td>
</html>
Config.php
Quote:
Header.php met script als iets verplicht is:
Quote:
Hoe moet ik zorgen dat als de Voorwaarden zijn aangevinkt dat het script dan ook ziet dat die aangevinkt is?
Alvast bedankt,
Matthijs
Gewijzigd op 09/12/2010 17:59:43 door Matthijs PHPHULP
Gewoon een if /else met een isset gebruiken??
Code (php)
Ik twijfel alleen aan de checked...
Maar is het voor de rest wel goed of totaal niet?
alvast bedankt
vandaar de isset.
Header.php
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
foreach($veld_instellingen as $instelling)
{
if($instelling == 'verplicht' && empty($velden[$veld_naam]))
{
$this->fouten .= "<li>Het veld '".$veld_naam."' is verplicht, maar nu is het leeg.</li>";
}
elseif($instelling == 'verplicht' && isset($velden[$Voorwaarden]))
{
$this->fouten .= "<li>Het veld '".$veld_naam."' is verplicht, maar nu is het leeg.</li>";
}
?>
foreach($veld_instellingen as $instelling)
{
if($instelling == 'verplicht' && empty($velden[$veld_naam]))
{
}
elseif($instelling == 'verplicht' && isset($velden[$Voorwaarden]))
{
}
?>
foreach($veld_instellingen as $veld_naam => $instelling)
Dus ik pas dat liever niet aan, maar er is toch ook wel een andere oplossing voor of niet?
En anders maak je zelf een nieuwe IF voor de checkbox...
Code (php)
voorbeelden:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9