Checkboxen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg waar jij de tijd en ruimte krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je houdt je bezig met het creëren en bouwen van MS SQL server databases; Je gaat projecten vanaf het begin tot het eind begeleiden. Je sluit aan bij meetings met klanten om hun processen in kaart te brengen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt

Bekijk vacature »

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »

Senior .Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Back-end developer

Dit ga je doen Development d.m.v. XQuery, JSON/XML en REST API's; Ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform; Koppelingen maken met de NoSQL database; Testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten; Samenwerking met andere front- en back-end ontwikkelaars. Hier ga je werken Voor een vooruitstrevende organisatie binnen de zorg in Den Haag zijn wij opzoek naar een Back-end Developer die ervaring heeft met o.a.XQuery en Vue.JS of daarin graag zou willen ontwikkelen. Je zal ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform en koppelingen maken met de NoSQL database. Ook het testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten behoort tot jouw

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Als Front end developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

C# .NET Backend Developer HBO Javascript

Samengevat: Deze werkgever is een professionele speler op gebied van IT en E-Commerce. Wil jij werken voor een e-commerce platform? Heb je ervaring met C#, Javascript en Scrum? Vaste baan: C# .NET Developer Backend E-Commerce 3.400 - 4.500 Backend Developer Wij ontwikkelen software voor E-Commerce toepassingen. Ons eigen Content Management systeem biedt een integrale oplossing met diverse ERP software. Onze systemen zijn vaak complex en omvangrijk en draaien bij grote organisaties. Maar ook kleine ondernemingen hebben steeds vaker behoefte aan een vlekkeloos werkende E-Commerce oplossing. Zij bieden een uitdagende werkomgeving met gezellige collega's. Je krijgt veel vrijheid en er is

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Breda ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van software. Daarnaast ben je voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Hieronder een kort overzicht van jouw takenpakket: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony Framework; Het schrijven van een schone en efficiënte codes; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klant; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »

.NET Developer C# VB

Samengevat: Deze werkgever is actief in software voor het matchen van vraag en aanbod van gebruikte auto-onderdelen. Ben jij een .NET Developer? Heb je ervaring met het ontwikkelen (REST) en integreren van webservices? Vaste baan: C# .NET Developer C# VB HBO €2.600 - €6.200 Wij ontwikkelen software om vraag en aanbod van onderdelen van personenauto's bij elkaar te brengen. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. De branche van dit bedrijf is Automotive. Functie: Voor de vacature als .NET Developer Dordrecht HBO ga je

Bekijk vacature »

Node.js developer looking for a challenging consul

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een uitdagende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET programmeur. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van apps, webapplicaties en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines te scannen en vervolgens de data om te zetten in management informatie voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks, HTML, TypeScript, SQL & C++, CSS. Geen ervaring met één van deze technologieën is dan ook geen enkel probleem! Deze werkgever biedt

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Psst hé jij daar! Op zoek naar een nieuwe uitdaging als developer? Wacht niet langer en reageer direct. In deze functie ga je bij een familiebedrijf werken als developer. Je gaat maatwerk software ontwikkelen met de Microsoft stack. Je gebruikt technieken als C#, ASP.NET en MVC. Je werkt in een leuk team van andere developers. Je krijgt veel vrijheid in je werk en kan flexibel werken. Dagje thuiswerken? Geen probleem! Daarnaast is er veel ruimte om écht mee te denken met het bedrijf en met de klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Vanaf

Bekijk vacature »

OutSystems developer

Dit ga je doen Klanten adviseren over de mogelijkheden van OutSystems; OutSystems oplossingen ontwikkelen en implementeren; Stakeholdermanagement; Kennis en expertise up to date houden en delen met het team. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Amsterdam, is een innovatieve dienstverlener die zich richt op grote corporates in verschillende sectoren. Doordat je bij veel verschillende klanten aan de slag zal gaan is geen enkel project hetzelfde. De organisatie kenmerkt zich door hoge mate van professionaliteit en innovatieve oplossingen. In de rol van OutSystems developer zal jij verschillende grote klanten helpen om efficiënte OutSystems oplossingen te ontwikkelen en implementeren.

Bekijk vacature »

Low Code Developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten in heel het land! Wat ga je hier zoal doen? Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan

Bekijk vacature »
Menno Ridder

Menno Ridder

07/06/2008 17:58:00
Quote Anchor link
Ik wil het volgende:
Ik heb een database waar ik uit haal via 1 of 0 of iemand admin is of niet. Dan wil ik dit in een checkbox echo'en. Dit lukt. Dan wil ik dat als ik die checkbox uit zet via een query dat laten veranderen in de database.
Het probleem:
Ik krijg niet in een variable of de checkbox gecheckt is of niet.

Ik heb hierop gegoogled en ben op een stukje code uitgekomen dat bij mij gewoon niet werkt, maar ik denk dat het wel zou moeten werken...
Wat is er mis met deze code:
$nieuwsbrief = 1;
echo '<input type="checkbox" name="nieuwsbrief"';
if($nieuwsbrief == 1) {
echo ' checked';
}
echo ' />';

if(isset($_POST['nieuwbrief'])) {
$nieuwsbrief = 1;
} else {
$nieuwsbrief = 0;
}

if ($nieuwsbrief == 1){
echo "hoi";
}
else {
echo "doei";
}

Dit is even voor mezelf om te kijken of die POST werkt, maar dat doet hij dus duidelijk niet. Hij echo'd gewoon domweg "doei". Als ik weet waarom dit niet werkt kan ik het in mijn eigen code toepassen.

PHP hulp

PHP hulp

05/11/2024 17:22:50

Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

07/06/2008 18:34:00
Quote Anchor link
het is checked="checked"
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jurgen assaasas

Menno Ridder

Menno Ridder

07/06/2008 19:24:00
Quote Anchor link
Gewoon checked kan ook. Dat maakt niets uit heb ik gemerkt. De checkbox verschijnt ook wel gewoon goed en is gecheckt als ik de pagina laadt. Het probleem zit hem in de variable uit de checkbox halen om te kunnen gebruiken in bijvoorbeeld een echo, of wat ik eigelijk wil om te kunnen versturen als 1 of 0 naar mijn database.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

07/06/2008 20:09:00
Quote Anchor link
De waarde van een checkbox wordt niet verzonden als hij niet aangevinkt is. Je moet dus met
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
    if (isset ($_POST['checkbox_name'])) {
        // dan is hij dus 1
    }
    else {
        // dan is hij 0
    }
?>

checken.

Overigens is checked="checked" XHTML valid en iets anders niet.

Menno Ridder

Menno Ridder

07/06/2008 20:22:00
Quote Anchor link
Maar dat is tog precies wat ik gedaan heb? En nog doet hij het niet... Hij geeft nog steeds alleen "Doei" gedeelte, terwijl de checkbox tog gecheckt is.
Mijn code heb ik even aangepast en dit is het nu:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
$nieuwsbrief
= 1;
if($nieuwsbrief == 1) {
  echo ' checked="checked"';
}

echo ' />';  

if (isset ($_POST['nieuwsbrief'])) {
    echo "hoi";
    }

else {
    echo "doei";
    }

?>

Wat klopt er dan nog niet?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Menno Ridder

Menno Ridder

Menno Ridder

08/06/2008 03:55:00
Quote Anchor link
Dus weet iemand wat ik hier fout doe?

Douwe

Douwe

08/06/2008 08:20:00
Quote Anchor link
Wat Jan zegt klopt inderdaad.
De fout jouw code is dat je geen formulier hebt aangemaakt. In ieder geval: die is niet te zien in jouw code.

Menno Ridder

Menno Ridder

08/06/2008 15:34:00
Quote Anchor link
Ok. Ik wist niet dat dit alleen werkte in formulieren. Mijn code heb ik nu aangepast, en nu werkt het raar genoeg nog steeds niet... Ik heb dus gemerkt dat het $_POST['nieuwsbrief'] gedeelte niet werkt. Wat doe ik dan nu nog fout?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php
}
$nieuwsbrief = 1;
echo '<form name="test" method="POST">';
if($nieuwsbrief == 1) {
  echo ' checked="checked"';
}

echo ' />';
echo '</form>';
    if (isset ($_POST['nieuwsbrief'])) {
        echo "Hoi";
    }

else {
    echo "Doei";
    }

?>

Joren de Wit

Joren de Wit

08/06/2008 15:44:00
Quote Anchor link
$_POST['nieuwsbrief'] zal pas bestaan als je het formulier verzonden hebt. Maar ik zie in jouw scriptje nergens een submit knop staan die daarvoor kan zorgen?

Menno Ridder

Menno Ridder

08/06/2008 15:50:00
Quote Anchor link
Ah, nu begrijp ik het. Het werkt nu wel, en ik weet nu ook eindelijk wat ik aan mijn script moet veranderen om het werkend te maken:)
Bedankt iedereen!

Menno Ridder

Menno Ridder

08/06/2008 17:21:00
Quote Anchor link
Ok, volgende probleem... Ik heb in mijn database bools staan of iemand Admin is (1 of 0) of Systeembeheerder is... Nu wil ik dat kunnen echo'en in een checkbox, maar ik heb geen idee hoe ik dat op deze manier moet combineren in een array. Ik zit misschien wel onnodig moeilijk te denken, maar kan iemand mij helpen?

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
while ($row = mysql_fetch_array($result)){

echo "    {$row['users']}";
echo "        <tr>";
echo "            <td>{$row['Admin']}<br /></td>";
echo "            <td>{$row['Systeembeheer']} <br /></td>";
echo "            <td><a href='?act=edit&id=".$row[0]." '>[bewerken]</a></td>";
echo "        </tr>";
    }

?>

- SanThe -

- SanThe -

08/06/2008 17:23:00
Quote Anchor link
Niet Bumpen.
Bumpen::
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de Afbeelding knop om je tekst aan te passen.

SanThe.

Joren de Wit

Joren de Wit

08/06/2008 17:27:00
Quote Anchor link
Dat zou je met zo'n constructie kunnen oplossing.
Code (php)
1
2
3
4
<?php
$checked
= $row['Admin'] == 1 ? 'checked="checked"' : '';
echo '<input type="checkbox" name="admin" '.$checked.' />';
?>

Je controleert dus eerst of iemand een admin is door te kijken of $row['Admin'] gelijk is aan 1. Als dat zo is, zorg je dat de checkbox aangevinkt is...

Menno Ridder

Menno Ridder

08/06/2008 17:53:00
Quote Anchor link
Ok, dat ziet er goed uit. Maar wat doe ik hier dan nog fout? Hij checkt niets.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
while ($row = mysql_fetch_array($result)){
echo "    {$row['users']}";
$adminchecked = $row['Admin'] == 1 ? "checked='checked'" : '';
$systeemchecked = $row['Systeembeheer'] == 1 ? "checked='checked'" : '';
echo "        <tr>";
echo "            <td><input type='checkbox' '.$adminchecked.' /><br /></td>";
echo "            <td><input type='checkbox' '.$systeemchecked.' /><br /></td>";
echo "            <td><a href='?act=edit&id=".$row[0]." '>[bewerken]</a></td>";
echo "        </tr>";
    }

?>

Joren de Wit

Joren de Wit

08/06/2008 17:56:00
Quote Anchor link
Ik zou zeggen, kijk eens naar de kleurtjes...

Jij gebruikt dubbele quotes voor je echo, dus dan zul je ook dubbele quotes moeten gebruiken om de variabelen buiten quotes te halen. Verder is het ook erg slim om je checkboxen een naam te geven, zeker als je ze later nog in een formulier wilt verzenden.

Menno Ridder

Menno Ridder

08/06/2008 18:04:00
Quote Anchor link
Pff.. Dat was een stomme fout. Dank je wel voor al je hulp, top!

PS. ik disable de checkboxen, gebruik ze verder niet. Is alleen maar voor een admin panel, eigelijk meer voor de layout zodat mensen geen eentjes en nulletjes te zien krijgen maar een nette checkbox.

Tim Groot

Tim Groot

08/06/2008 20:02:00
Quote Anchor link
@menno.
je kan wellicht ook een mooi img checkboxje gebruiken...als je hem toch disabled. is maar een tip ;-).

Menno Ridder

Menno Ridder

08/06/2008 21:33:00
Quote Anchor link
Het is voor school. Een project waar ik nog maar een week voor heb en nog ontzettend veel te doen, dus ik hou het even hierbij:P
Wel bedankt voor de tip, volgende keer ga ik daar zeker aan denken.

Robert Deiman

Robert Deiman

08/06/2008 21:39:00
Quote Anchor link
Jan Koehoorn schreef op 07.06.2008 20:09:
De waarde van een checkbox wordt niet verzonden als hij niet aangevinkt is.

@Jan

Je zegt dat de waarde niet wordt verzonden, dus dan is de inhoud van de POST variabele bij die checkbox gewoon Leeg (NULL).
Kan je dan niet beter met de empty functie controleren of de checkbox is aangevinkt, zoals hieronder:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
    if(!empty($_POST['checkbox_veld'])){
        //Checkbox is aangevinkt
        }
    else{
        //Checkbox niet aangevinkt
        }
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert Deiman

Joren de Wit

Joren de Wit

08/06/2008 21:42:00
Quote Anchor link
@Robert: een checkbox wordt alleen met het formulier meegezonden als deze aangevinkt is. Van een checkbox die niet aangevinkt is, zul je dus ook helemaal niets in de POST array tegenkomen. De functie isset() kun je hier dus ook prima gebruiken ;-)

Robert Deiman

Robert Deiman

08/06/2008 21:47:00
Quote Anchor link
Oké, ik wist niet zeker, ik gebruik altijd empty eigenlijk. Maar ik reageerde ook vooral op wat Jan zei. Als er geen waarde wordt meegezonden zou je namelijk empty moeten gebruiken, ook een lege variabele wordt namelijk goedgekeurd.

Maar 'k heb het even getest, isset() is inderdaad ook prima :)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.