Checken dubbele records
Ik ben redelijk nieuw in php, dus het zal een domme fout zijn. Maar ik probeer te kijken of een nickname in mijn database al bestaat. Hiervoor heb ik dit php script:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
//Connect to database
$db = new PDO('mysql:host=localhost;dbname=Wizzardz','root','');
//Check if name excists
if(mysql_num_rows(mysql_query("SELECT Nickname FROM account WHERE Nickname = 'Bram'"))){
echo "failed";
} else {
$sql = "INSERT IGNORE INTO account (Nickname) VALUES ('$_POST[Nickname]')";
}
$db = NULL;
?>
//Connect to database
//Check if name excists
if(mysql_num_rows(mysql_query("SELECT Nickname FROM account WHERE Nickname = 'Bram'"))){
echo "failed";
} else {
}
$db = NULL;
?>
Hij zegt dat hij niet kan connecte in de regel met if(mysql_num_rows(mysql_query("S...
Wat doe ik fout?
Bedankt alvast!
Lijkt mij een fout database-model.
Maar wat bedoel je daar mee?
Dit zijn de errors:
Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: Access denied for user 'ODBC'@'localhost' (using password: NO) in C:\xampp\htdocs\WizzardzAccountCreateCode.php on line 12
Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: A link to the server could not be established in C:\xampp\htdocs\WizzardzAccountCreateCode.php on line 12
Warning: mysql_num_rows() expects parameter 1 to be resource, boolean given in C:\xampp\htdocs\WizzardzAccountCreateCode.php on line 12
...ook nog een pas invoeren. root is je username en waar nu xxwachtwoord staat moet je MySQL wachtwoord staan. Of heb je die even express weggehaald ivm Inbraak op je privacy?
Wat ik verder zie is dat alles "on line 12" is. Maar die regel staat hier niet bij. Kan je die posten? En als deze pagina die je nu gepost hebt dus niet 'wizzardcreate...' heet dan moet je die pagina even posten. Hier kunnen we nu niks mee.
Gewijzigd op 20/01/2011 18:20:16 door Jurrian Nijland
if(mysql_num_rows(mysql_query("SELECT Nickname FROM account WHERE Nickname = 'Bram'")))