Checken dubbele records

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# developer

Functie Als C# ontwikkelaar ben jij de spin in het web bij deze organisatie. Jij begeleidt en traint de field engineers die bij de klanten machines leveren en installeren. Daarnaast ondersteun jij de field engineers als zij bij de klant vastlopen bij het installeren van de machine m.b.t. software matige vragen. Jouw doel is dan ook om de technische kennis van de field engineers door middel van training zoveel mogelijk uit te breiden. Dit om ervoor te zorgen dat zij zelfstandiger software matige problemen kunnen oplossen. Ook ben jij verantwoordelijk voor het bedenken van software oplossingen voor klanten en dit

Bekijk vacature »

Developer

Functie omschrijving Gaat jouw hart sneller kloppen van software developen in C#.NET? Voor een softwarebedrijf in regio Den Bosch zijn wij op zoek naar een C# programmeur. Lees snel verder! Wat ga je doen? Je gaat werken met C# en ASP.NET MVC Framework om onder meer webapplicaties, webshops en websites te ontwikkelen. Je optimaliseert de bestaande software en helpt mee aan het automatiseren van bedrijfsprocessen. Je gaat samen met je collega's de juiste oplossing op basis van de wensen van de klanten uitwerken tot een mooi product. Bedrijfsprofiel Het ontwikkelen van softwareoplossingen en kantoorautomatiseringen is waar dit bedrijf voor staat.

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Alblasserdam zijn wij op zoek naar versterking op de afdeling Software Development! Als Fullstack react.js developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met de back

Bekijk vacature »

Applicatieontwikkelaar Java EE

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving De afdeling IV –

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET ontwikkelaar start jij in een multidisciplinair team met 7 ontwikkelaars. Dit team is verdeeld onder Front-end ontwikkelaars en backend developers. De backend developers werken voornamelijk aan desktop applicaties in combinatie met backend systemen. Hier ga jij dus ook mee aan de slag! Hierbij wordt voornamelijk gebruik gemaakt van C# .NET, WPF, UWP, XAML en MVVM. WPF, UWP, .NET Core, Azure Devops en Entity Framework. WPF en UWP worden dan ook voornamelijk gebruikt voor de user interface van de desktop applicatie. Het development team is dan ook erg gedreven m.b.t. het ontwikkelen van vooruitstrevende en innovatieve horeca automatiseringsoplossingen.

Bekijk vacature »

HBO startersfunctie .NET Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben je in januari 2023 klaar met je HBO opleiding en zoek je een mooie uitdaging? Wacht niet langer en solliciteer direct! Voor een familiebedrijf in de regio van Boxtel ben ik op zoek naar een C#.NET Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de (door)ontwikkeling van de maatwerksoftware projecten en gaat ook nieuwe software bouwen, middels de Microsoft-stack. Het bedrijf maakt gebruik van de volgende technieken: C# & ASP.NET; MVC; MS SQL; Entity Framework; Je krijgt hier veel tijd om te leren en eventueel door te groeien en het

Bekijk vacature »

Als Front-end developer werken aan apps voor het o

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel, Docker, Gitlab-CI)

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit 4 ontwikkelaars. Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. Een groot deel van de systemen is gebouwd met behulp van het Laravel framework en PHP (minimaal 7.2), Docker voor lokaab gebruik en Gitlab-CI voor het deployen

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Medior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Front-end developer - working on software for arou

Functie They have recently started looking for an experienced Front-end (mobile/app) developer. Because of the short lines within the team, they are also looking for someone who can communicate with the service desk, sales and support for technical questions. You will join their IT team consisting of about 10 colleagues divided over two teams in rooms opposite each other. Half of these are involved in their front-end. You will work together with, among others, the Architect, 1 senior, 1 junior and there is a Team Leader. In terms of technology, they work with a unique tech-stack, particularly because of the

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je hier

Bekijk vacature »

PHP Developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Java Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Junior Software Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer .NET, C# voor een gaaf bedrijf in de omgeving van Utrecht! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Lees dan snel verder! Voor een opdrachtgever in de omgeving van Utrecht, zijn wij op zoek naar een Junior Software Developer. Werk jij graag aan verschillende projecten en ga je graag klanten op bezoek? Dan is dit de ideale functie voor jou! Binnen deze functie

Bekijk vacature »

C# .NET Backend Developer HBO Javascript

Samengevat: Deze werkgever is een professionele speler op gebied van IT en E-Commerce. Wil jij werken voor een e-commerce platform? Heb je ervaring met C#, Javascript en Scrum? Vaste baan: C# .NET Developer Backend E-Commerce 3.400 - 4.500 Backend Developer Wij ontwikkelen software voor E-Commerce toepassingen. Ons eigen Content Management systeem biedt een integrale oplossing met diverse ERP software. Onze systemen zijn vaak complex en omvangrijk en draaien bij grote organisaties. Maar ook kleine ondernemingen hebben steeds vaker behoefte aan een vlekkeloos werkende E-Commerce oplossing. Zij bieden een uitdagende werkomgeving met gezellige collega's. Je krijgt veel vrijheid en er is

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2

Bram unknown

bram unknown

20/01/2011 19:58:50
Quote Anchor link
Bedankt voor je hulp maar ik snap het niet precies want hoe ziet hij dat of de naam al bestaat?

PHP hulp

PHP hulp

25/12/2024 16:47:13

Jasper DS

Jasper DS

20/01/2011 20:01:19
Quote Anchor link
ik heb het net gezegd

Toevoeging op 20/01/2011 20:05:25:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<?php

# Geen wildcard gebruiken , enkel voor in dit voorbeeld.
# $_POST['gebruikersnaam'] heeft de waarde die de gebruiker heeft ingetypt (=de gebruikersnaam)

$sql = "SELECT *
    FROM tabel
    WHERE gebruikersnaam ='"
.mysql_real_escape_string($_POST['gebruikersnaam']."'
    "
;

# Kijk of de query is gelukt
if(($result = mysql_query($sql)) === false)
{

# De query is niet gelukt
    echo 'er ging iets mis met de query';
}

else
{
    # De query is wel gelukt

# Kijk of de gebruikersnaam al bestaat (=1)

if(mysql_num_rows($result) == 1)
    {

# Ja hij bestaat
        echo 'er bestaat al een gebruiker met die naam';
    }

else
    {
        # er bestaat nog geen gebruiker met die naam
    }
}
Gewijzigd op 20/01/2011 20:07:38 door Jasper DS

Bram unknown

bram unknown

20/01/2011 20:17:48
Quote Anchor link
Echt heel erg bedankt voor je hulp! Alleen die 1e zin is beetje bugged ofzo.
"SELECT *
FROM tabel
WHERE gebruikersnaam ='".mysql_real_escape_string($_POST['gebruikersnaam']."'
";

Ik ben echt aan het stressen want kan de fout er niet uit halen. xD

Jasper DS

Jasper DS

20/01/2011 20:23:41
Quote Anchor link
wat is de fout? je moet wel je tabel en kolom nog aanpassen he

Bram unknown

bram unknown

20/01/2011 20:28:08
Quote Anchor link
Ja begrijp ik.

- Als ik jouw code niet aanpas, op 2 dinging na dat hij nog eindigt met ?> en dat ik de namen aanpas, krijg ik deze error:

Parse error: syntax error, unexpected ';' in C:\xampp\htdocs\WizzardzAccountCreateCode.php on line 15

Ik probeerde hem te verbeteren door ipv:

'".mysql_real_escape_string($_POST['gebruikersnaam']."'

Dit te schrijven:

'mysql_real_escape_string($_POST['Nickname']'

Dus tussen van die acolades (was in mijn andere text vandaar)

Maar dan krijg ik deze error:

Parse error: syntax error, unexpected T_ENCAPSED_AND_WHITESPACE, expecting T_STRING or T_VARIABLE or T_NUM_STRING in C:\xampp\htdocs\WizzardzAccountCreateCode.php on line 11

Jasper DS

Jasper DS

20/01/2011 20:29:32
Quote Anchor link
Bram unknown op 20/01/2011 20:28:08:
Ja begrijp ik.

- Als ik jouw code niet aanpas, op 2 dinging na dat hij nog eindigt met ?> en dat ik de namen aanpas, krijg ik deze error:

Parse error: syntax error, unexpected ';' in C:\xampp\htdocs\WizzardzAccountCreateCode.php on line 15

Kijk ofdat er rond lijn 15 geen ; vergeten is

Bram unknown op 20/01/2011 20:28:08:
Ik probeerde hem te verbeteren door ipv:

'".mysql_real_escape_string($_POST['gebruikersnaam']."'

Dit te schrijven:

'mysql_real_escape_string($_POST['Nickname']'

Dus tussen van die acolades (was in mijn andere text vandaar)

Maar dan krijg ik deze error:

Parse error: syntax error, unexpected T_ENCAPSED_AND_WHITESPACE, expecting T_STRING or T_VARIABLE or T_NUM_STRING in C:\xampp\htdocs\WizzardzAccountCreateCode.php on line 11

FOUT! VARS BUITEN QUOTES!

Bram unknown

bram unknown

20/01/2011 20:31:26
Quote Anchor link
Hij zegt unexpected. Of wel, hij verwacht dat ze er niet staan terwijl ze er wel staan.

Jasper DS

Jasper DS

20/01/2011 20:34:00
Quote Anchor link
Die laatste error komt omdat jij aan de code hebt geprutst, '".mysql_real_escape_string($_POST['gebruikersnaam']."' MOET blijven.

Toon lijn 14-16 eens

Bram unknown

bram unknown

20/01/2011 20:34:07
Quote Anchor link
Ah, volgens mij ben je ) vergeten bij ($_POST['gebruikersnaam']."

Als ik die toe voeg krijg ik dezelfde 3 foutmeldingen als eerst. xD

Jasper DS

Jasper DS

20/01/2011 20:35:42
Quote Anchor link
klopt, wat krijg je nu?

Bram unknown

bram unknown

20/01/2011 20:37:43
Quote Anchor link
Het hele script:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<?php
            # Geen wildcard gebruiken , enkel voor in dit voorbeeld.
            # $_POST['gebruikersnaam'] heeft de waarde die de gebruiker heeft ingetypt (=de gebruikersnaam)

$sql = "SELECT * FROM account WHERE Nickname ='".mysql_real_escape_string($_POST['Nickname'])."'";

# Kijk of de query is gelukt
            if(($result = mysql_query($sql)) === false)
            {

# De query is niet gelukt
                echo 'er ging iets mis met de query';
            }

else
            {
                # De query is wel gelukt

# Kijk of de gebruikersnaam al bestaat (=1)

if(mysql_num_rows($result) == 1)
                {

# Ja hij bestaat
                    echo 'er bestaat al een gebruiker met die naam';
                }

else
                {
                    # er bestaat nog geen gebruiker met die naam
                }
            }

?>

Errors:

Quote:
Warning: mysql_real_escape_string() [function.mysql-real-escape-string]: Access denied for user 'ODBC'@'localhost' (using password: NO) in C:\xampp\htdocs\WizzardzAccountCreateCode.php on line 11

Warning: mysql_real_escape_string() [function.mysql-real-escape-string]: A link to the server could not be established in C:\xampp\htdocs\WizzardzAccountCreateCode.php on line 11

Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: Access denied for user 'ODBC'@'localhost' (using password: NO) in C:\xampp\htdocs\WizzardzAccountCreateCode.php on line 14

Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: A link to the server could not be established in C:\xampp\htdocs\WizzardzAccountCreateCode.php on line 14
er ging iets mis met de query

Jasper DS

Jasper DS

20/01/2011 20:41:57
Quote Anchor link
1ste error: je hebt geen verbinding met je db
2de error: je hebt geen verbinding met je db
3de error: je hebt geen verbinding met je db
4de error: je hebt geen verbinding met je db

er ging iets mis met de query want je hebt geen verbinding met je db

zorg dat je een bestand include met je db gegevens en je verbinding regelt
Gewijzigd op 20/01/2011 20:43:14 door Jasper DS

20/01/2011 20:48:18
Quote Anchor link
Zoals ik dus al eerder zei, je nickname moet de primary key zijn of een UNIQUE constraint hebben.
Als je dan een insert query doet, dan geeft mysql_query false terug als de nickname niet uniek is. Ook krijg je vast en zeker een error die je met mysql_error en mysql_errno kan opvangen.
De manier zoals PHP Jasper aangeeft is incorrect.
Let op: Toon nooit de php of mysql error aan de gebruiker.

Jasper DS

Jasper DS

20/01/2011 20:52:19
Quote Anchor link
Karl Karl op 20/01/2011 20:48:18:

Het gaat perfect met mijn manier en waarschijnlijk veel makkelijker

Bram unknown

bram unknown

20/01/2011 20:56:24
Quote Anchor link
Ja ik probeer nu het wachtwoord te veranderen..

Maaruhm, ik ga er een andere keer naar kijken want moet nog veel andere dingen doen.
Alvast echt super erg bedankt voor de hulp van jullie beiden!

20/01/2011 20:57:12
Quote Anchor link
PHP Jasper op 20/01/2011 20:52:19:
Karl Karl op 20/01/2011 20:48:18:

Het gaat perfect met mijn manier en waarschijnlijk veel makkelijker

Nee, want jij moet nog een extra select doen. Ik doe gewoon direct een insert.
En nee, het is niet perfect. Als data niet dubbel in de database hoort te komen, hoort de database dat af te dwingen. Niet de taal die het benaderd. Stel dat je in de toekomst met asp die database benaderd, dan klopt het dus niet meer (want de database dwingt het niet meer af, en jij weet dan vast en zeker niet meer dat het wel moet).
Mijn manier is ook makkelijker, want ik doe alleen een insert. Jij moet nog weer eens een select doen en de hele mikmak fouthandelen en pff, weet ik veel nog meer, veel te veel om aan te denken.

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.