checken of iets leeg is!
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
$sql = "
INSERT INTO table(
username,
password,
email
) VALUES (
'".mysqli_real_escape_string($_POST[username])."',
'".md5($_POST[password])."',
'".$_POST[email]."'
)";
?>
$sql = "
INSERT INTO table(
username,
password,
) VALUES (
'".mysqli_real_escape_string($_POST[username])."',
'".md5($_POST[password])."',
'".$_POST[email]."'
)";
?>
Ik zou het zelf zo proberen ;)
Tevens zie ik dat je het in 2 stappen doet, eerst de Code, dan uitvoeren. Je zult hierna namelijk mysqli_query gaan gebruiken. Dat kan ook in ene:
Code (php)
Mag ik trouwens weten waarom je wel de gebruikersnaam beveiligd maar het wachtwoord en de email niet?
Verder mis je nog je mysql link in de real_escape_string functie. Oftewel, je hebt maar 1 parameter en dat moeten er 2 zijn als je hem op deze manier gebruikt. Je mist diezelfde parameter ook bij mysqli_query.
Als je het doet zoals het voorbeeld hieronder, dan kun je eventueel ook de string van je query weergeven. Op die manier kun je zien of wat daar instaat wel is wat je zou verwachten.
Code (php)
Bij een select query kun je het dan als volgt doen
Code (php)
Gewijzigd op 08/03/2014 17:05:03 door Milo S
Toevoeging op 08/03/2014 20:09:42:
Peter ehm.... Wachtwoord is wel beveiligd en email kan die dan ook gewoon met real_escape....
Gewijzigd op 08/03/2014 20:11:08 door Mathieu Posthumus
Toevoeging op 08/03/2014 20:28:13:
Dat zou ik zeker doen.
Een client side check kan nooit een server side check vervangen. Wat als de gebruiker nu een browser heeft die nog geen HTML5 ondersteuning heeft, of moedwillig foute input opstuurt?
Waarom gebruik je isempty() niet? Ben je meteen klaar.
Zet gewoon neer dat als de value = "" dat hij een melding geeft, of het script stopt.
Jaap het is allemaal al gelukt:D
Mooi.
- Aar - op 09/03/2014 09:36:12:
empty() is waardeloos. Die functie laat meer toe dan je denkt. Kijk maar op http://php.net/empty
Ik zelf gebruik vaak:
If(trim($var)=="") {
Ik zelf gebruik vaak:
If(trim($var)=="") {
Ah thanks. Ik moet zeggen dat ik normaal gewoon gebruik maak van isset() of een filtertje (ligt aan de content en validatie), maar ik zie empty() steeds vaker voorkomen; ik zal mijn gewoonte niet veranderen dan en deze functie links laten leggen ;).
Gewijzigd op 12/03/2014 19:57:22 door Jeff NextGDev