CHMOD
Warning: chmod(): Operation not permitted in ..../Fotoalbum/10.php on line 3
(adres is nogal lang daarom afgekort) Enig idee waarom dit niet kan?
Operation not permitted <-- lijkt me duidelijk
Omdat php onder de uid van de webserver draait, en je files van jou zijn.
Alleen de eigenaar mag dit doen!
Dit is typisch een probleem onder virtual hosting onder unix/linux typen webhosting en heeft te maken met de eigenaar van je files.
Dit is een redelijk probleem bij php. Een oplossing is in het vooruitzicht met apache2, maar is nog beta. Dan wordt een hele apache child onder de uid van de user draait.
verkeerd begrepen :X
OK, mag dus niet omdat die file geen eigenaar 'is'. Enig idee hoe ik het nu kan oplossen?
Via FTP Chmodden :)
1. Pagina openen, foto is niet toegankelijk, maar je ziet geen foutmelding.
2. De pagina doet CHMOD uitvoeren zodat deze wel te zien zal zijn.
3. Foto laten zien (img dus).
4. Rechten weer wegnemen.
Dit voor te verkomen dat foto's kunnen worden opgeslagen via bv zelf een link maken (rechtermuis is al weg).
Ik kan niets erger vinden dan websites die hun rechtermuis knop hebben geblokeerd.
Als je het toch wilt kun je het makkelijkste alle foto's met php uploaden dat werkt wel. Maar ik heb maar 1 tip DOE het niet!.
Dit omdat deze beveiling niets uitmaakt. Alle foto's worden opgeslagen op je computer voordat jij de foto's bekijkt dus jij hebt ze al. Nu alleen nog vinden waar ze staan. Dus het heeft geen zin.
Ik kan voorstellen dat je directlinking wilt voorkomen en ik geef je gelijk (dat doe ik ook. Lang leve .htaccess) maar los het niet op deze manier. Het helpt niet als ik er achter wil komen red ik het wel.
Alles is te kraken, maar zo lastig mogelijk maken is altijd meegenomen.
Kan je dat .htaccess filetje misschien ff plaatsen
// edit: email weghalen
Gewijzigd op 12/05/2004 15:39:00 door Tom
[1] Wanneer je een plaatje ziet op je computer heb je 'm gedownload. Geen discussie over mogeijk.
[2] Deze constructie zal niet werken: Het php script moet draaien terwijl het plaatje geladen wordt. Maar de HTML die opdracht geeft tot het laden van het plaatje, wordt pas tijdens of hoogst waarschijnlijk na het beindigen van het php script geladen.
[3] Kijk nog eens drie keer naar het advies Jaap Marcus.
Grtz,
Adje
Een bezoeker maakt niet uit voor wat voor website is een klant, Geinstreseerde en die wil je zolang mogelijk op je website houden. Die jaag je dus niet weg met muziek, rechtermuisknop blokkade enz...
Jij jaagt gasten thuis ook niet weg met een klasnikov (Pistool).
Dus niet doen!
De .htaccess
.htaccess
RewriteEngine on
Options +FollowSymlinks
RewriteBase /
RewriteRule ^\.htaccess$ - [F]
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http://www.domein.tld/.*$ [NC]
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http://domein.tld/.*$ [NC]
RewriteRule \.(gif|jpg)$ - [F]
Gewoon in je .htaccess plakken of even aan maken.
dan heb je alweer een probleem
dit soort beveiligingen zijn leuk maar schiet niet op
Dan werkt het niet. Maar vergeet niet er bestaat geen water dicht beveiliging. Ook niet met php, .htaccess of wat dan ook het is altijd te hacken. maar dit systeem werkt wel op 99% van alle browsers. En vergeet niet. Als men niet hotlinkt is dit niet nodig. :)
Zal eens nakijken hoe en wat. Bedankt voor de file.
@Rick: Als je geen HTTP 1.1 compatible browser hebt hoef je niet te verwachten dat alles goed werkt.
vind ik totaal niet nodig
ik zou dus al snel verdwenen zijn van zo'n site, ik kan het met 2 klikken weer aanzetten maar ik wil het gewoon niet