chtmlenzo.nl
Pagina: « vorige 1 2 3 4 volgende »
rassistische = duits
XHTML power :-)
Als ik jouw was zal ik wit nemen. Grijs heeft een deprimerend effect in veel gevallen en er zijn weinig combinaties mogelijk.
En probeer zo min mogelijk Frontpage te gebruiken :p (Weet niet wat je nu gebruikt hoor (A))
Maar 'mijn' menu, is dat dan verkeerd? Of bedoel je die knipperende tekst onder in de balk??
www.colourlovers.com kan je goede kleur combinaties vinden
Quote:
Nou ArendJan, klein ben ik niet en een grote mond heb ik ook niet. Ik wijs je op je HTML en als je daar niet tegen kan dan trek je je site maar 50 keer door de validator, want je HTML is echt een troep.Wat heb jij een grote mond voor zo'n klein jochie!!
Zorgt wel even dat er een stel medici achter je staan zodat je niet te hard schrikt van het resultaat van de validatie (tenzij je er niet om geeft natuurlijk).
Jullie zijn allebei niet zo oud :)
DAt bedoel ik Sebastiaan!
Sebas: Jij gaat weer PHPen en nieuwe uitdagingen zoeken
Arendjan: Jij gaat je site in orde maken, te beginnen met een HTML validatie
Pfoeh, ik heb onderhand kramp in m'n vingers!!
Lapidi:
Persoon X zet zijn site hier dus persoon X mag commentaar verwachten.Jij gaat weer PHPen en nieuwe uitdagingen zoeken
Oké oké sorry dan, maar ik werd het even zat, ik heb dit topic nog geen dag erop staan of ik verdrink in allerlei types die me even de grond in stampen (snappie??)
sorry Lapidi dit moest ik ff zeggen =)
ArendJan:
Jawel, maar ik ben bezig met een site maar ik valideer de XHTML wel eerst voordat ik hem publiceer. Ik maak hem klaar voor publicatie, wat hij zonder template systeem eigenlijk nu nog niet is...(maar dat is de server-side kant), je moet in ieder geval de client-side kant op orde hebben.He Sebastiaan, jij bent toch ook ooit begonnen? (ofnie)
Maar mijn bezoekers konden niet wachten....:)
ArendJan:
Lekkere bezoekers heb je dan :pMaar mijn bezoekers konden niet wachten....:)
Maar zo kan je aan je bezoekers iig bewijzen dat je nog wat tijd nodig hebt, dan wachten ze wel :-)
Doctype altijd helemaal bovenaan. Niets erboven, geen comment, geen witregel, niets.
Dan begin je je pagina met <html></html>. Daarvoor en daarna niets, alleen je doctype erboven. Deze gebruik je natuurlijk maar 1 keer.
Tussen <html> en </html> mag je <head> en <body> ieder 1 maal gebruiken.
Tussen <head> en </head> zet je alle meta-info, zoals <title> (1 keer uiteraard) , wat meta-tags, misschien wat <link/>'s, <style></style>, of wat javascript-functies. Geen document.write of dat soort onzin, en al helemaal niets dat met output te maken heeft, zoals <p>, <div> <br> enz. Die moeten tussen <body></body>.
Dat is in ieder geval al een basis.
Dan even over het nut van een knipperende statusbalk (die gelukkig hier in Camino niet werkt) De statusbalk is er om de gebruiker nuttige informatie te verschaffen als hij daar behoefte aan heeft. De site-titel herhalen is niet nuttige informatie, dat weet de gebruiker als het goed is al (anders deugd er iets niet aan je opzet) Blinken/knipperen is helemaal uit den boze, aangezien dit de aandacht trekt, terwijl het al niet eens nuttige informatie is. Statusbalk zo min mogelijk, bij voorkeur niet aanraken met je scripts.
Je menu werkt alleen in de goedkope te dure browser Internet Explorer. Resultaat: ik, als rechtgeaarde niet-microsoft gebruiker kan niet verder komen dan je voorpagina. Resultaat: 20% van je klanten weg. Of was je doelgroep programmeurs, want dan moet je toch al gauw gaan rekenen op 40 à 50%.
op naarvoren.nl staan veel nuttige artikels, zoals hier eentje over kleuren.
Ow, en mocht je niet al te best zijn in nederlands, even je inhoud in word (of openoffice natuurlijk ;) ) plakken kan geen kwaad. Zoals je vast wel leest, heb ik dat nu dus niet gedaan, zie de fouten.
PS: Dat je links niet in de goede pagina openen komt door de <base target="_blank">, haal die (allemaal?) weg, dat voorkomt een boel ellende.
PPS: Fuistregeltje bij HTML. Moet er in een tag inhoud, dan moet je hem ook weer afsluiten. Dus <x>inhoud</x>. Dus tags als <p>, <div> maar ook <html> en <textarea>. Maar weer niet <br>, <input>, <link> enz.
Maar dat is XHTML :-)
Toch bedankt, en ik ga nu direct m'n hele website veranderen...
(i.p.v. op een forum rond te hangen) :)