cijfer in een string zoeken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Cygio

cygio

28/02/2009 20:38:00
Quote Anchor link
Hoi mede phpers,

Ik heb een formulier waar een adres ingevuld kan worden, dit in 1 textvak.
Dus niet de straat en het huisnummer opgesplitst.

het adres kan op twee manieren ingevuld worden.
-straathuisnummer
-straat huisnummer

Nu wil ik als mensen geen spatie gebruikt hebben om de straat en huisnummer op te splitsen deze twee toch uit elkaar halen.

Hoe kan ik dit het beste doen, met explode gaat dit niet toch???

groet

PHP hulp

PHP hulp

17/11/2024 08:56:26

28/02/2009 20:49:00
Quote Anchor link
Waarvoor wil je het?
Heb je ook al aan dingen gedacht zoals huisnummers zoals 3-1 of 1 t/m 31 of 3a?
Wat mij het eerste te binnen schiet is dat je de string karakter voor karakter te doorlopen en dan elk karakter met is_numeric te bekijken, als je een nummer hebt gevonden is dat je begin van het nummer, tot het end (strlen) is dan het huisnummer.

- SanThe -

- SanThe -

28/02/2009 20:53:00
Quote Anchor link
Wat is er mis met aparte inputvelden?

Cygio

cygio

28/02/2009 21:06:00
Quote Anchor link
@karl
tsja wordt wel erg omslachtig he zo.Had zelf al nar strpos en zo zitten kijken met de zelfde gedachte gang als de jouwe.
Eigenlijk hoopte ik op een kortere weg.

en eigenlijk heeft San The wel een punt, er is niks mis met aparte invoervelden. Dus ga er maar een veldje bij plakken is misschien veel wijzer dan moeilijk doen.

bedankt voor het meedenken,

Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

01/03/2009 00:36:00
Quote Anchor link
Het is haast onmogelijk om dat te splitsen. Sommige straten hebben cijfers "Plein 1945" en sommige huisnummers weer letters "12 B"..

- SanThe -

- SanThe -

01/03/2009 00:50:00
Quote Anchor link
Gerben Jacobs schreef op 01.03.2009 00:36:
Het is haast onmogelijk om dat te splitsen. Sommige straten hebben cijfers "Plein 1945" en sommige huisnummers weer letters "12 B"..

Wat denk je van 30 III?

Cygio

cygio

01/03/2009 10:45:00
Quote Anchor link
Heb het opgelost met een extra veldje.

Gezien de reacties, blijkt wel dat mijn idee over huisnummers, nogal kort door de bocht was.
Voor dit topic bestond een huisnummer bij mij uit een cijfer en eventueel een toevoeging.
Dus bv. 2 en 2a , aan alle andere combinaties had ik eigenlijk nog niet gedacht.(dus weer wat geleerd).

Maar goed het is opgelost en jullie bijdragen zijn in de oplossing meegenomen.

groet

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.