CKeditor? Filemanager? hoe doen jullie 't
Mijn oude combinatie was de FCKeditor, en voor file-image managing gebruikte ik de 'ajaxfilemanager'. Op een nieuwe site een upgrade gedaan naar de opvolger CKeditor maar die is veel lastiger met integreren van een filemanager, en met de 'ajaxfilemanager', dat lukt dus niet. Er zijn alternatieven 'KCeditor' bijv. en 'pgrfilemanager'. De laatste lokaal geïmplementeerd maar upload werkt niet goed...
Dus ik word nieuwsgierig naar hoe jullie het doen. Of gebruiken jullie allemaal drupal templates, of joomla, geen ervaring mee.
TinyMCE ken ik niet, maar is die misschien gebruikersvriendelijker als het om iets complexere zaken gaat (zoals tabel aanmaken etc.). (Hoewel ik de standaard toolbar van zowel TinyMCE alswel CKeditor voor de gemiddelde klant een ramp vind.) En hoe doen jullie het met file en image managing binnen je cms?
Gewijzigd op 25/05/2011 05:23:30 door - SanThe -
Hij vraagt welke WYSIWYG-editor goed samenwerkt met welke filemanager.Ik gebruik een eigengeschreven CSM, zonder WYSIWYG-editor. Als filemanger heb ik een regelpaneel van de provider, de rest doe ik via FTP
Ik gebruik al heel lang tinyMCE in combinatie met hun filemanager, waar je dan wel voor moet betalen maar dat weegt niet op in mijn geval tegen de ontwikkelkosten.
Ik verbaas me een beetje. Want ik had gedacht dat er op dit board veel webmasters zouden zitten ==> die hebben vaak te maken met cms'en ==> en binnen een cms is altijd een teksteditor ==> en er moet iets geregeld ten aanzien van file- en image upload...
Laat ik dan maar iets vertellen over mijn ervaringen: de TinyMCE editor ken ik niet; het is de evenknie van de CKeditor. Dan heb je dus de twee bekendste html-editors te pakken die een textarea element omzetten in een editor-instance, zoals dat zo mooi heet.
De voorloper van de CKeditor was de FCKeditor. De CKeditor is echter totaal vernieuwd, helemaal javascript, en is een stuk sneller dan zijn voorganger de FCKeditor.
Jammer is alleen dat default de CKeditor de code wat omslachtig weergeeft, al die inspringende tabs, maar dit is via een instelling te veranderen.
De default toolbar is ook, net als in TinyMCE een afschrikwekkende kerstboom, maar deze is in CKeditor prima aan te passen, wat zoveel betekent als: strippen.
Zoals Kees Schepers al aangaf, beiden hebben een filemanager als extra waar je voor moet betalen; de CKeditor heeft de CKfinder als (niet kostenloze) filemanager.
Er zijn in de open-source echter kostenloze filemanagers in omloop; op dit moment heb ik in CKeditor met succes de KCfinder (niet CKfinder) geïnstalleerd. Uploaden van files en images, wissen bestanden, hernoemen, etc. Images kunnen op width en height afgestript worden bij de upload. Geen image-editing in KCfinder helaas.
Gewijzigd op 27/05/2011 02:51:06 door Harry nvt