CKEditor haalt backslashes weg

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back end developer Python, PHP

Functie Jij als full stack ontwikkelaar zult komen te werken samen met 1 PHP ontwikkelaar een PO en een flexibele schil aan ontwikkelaars . Samen ga je ervoor zorgen dat de huidige producten doorontwikkeld worden. De marketplace is geschreven in PHP Laravel en in de front end React. De roostersoftware is ontwikkeld in Python in combinatie met React in de front end. Jij zult voornamelijk (lees 75%) werken aan de roostersoftware. Momenteel ligt de uitdaging in het feit dat de roostersoftware breder schaalbaar moet worden zodat het voor meerdere flexwerkers ingezet kan worden. Verder willen ze financiële koppelingen gaan maken

Bekijk vacature »

Medior/senior Back-end developer gezocht!

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn we op zoek naar versterking in het devlopmenttean. Als back-end developer bouw je aan de bedrijfssoftware die ons helpt bij de primaire processen. Een leuk (intern) project dus waarbij je de software continu doorontwikkeld! Je werkt in een klein team, we hebben dagelijks stand-ups en iedere twee weken een scrum-sessie, begeleid door onze Scrum Master. Hierin krijg je uitgebreid de kans om je ideeën te presenteren, en te overleggen met je mede-ontwikkelaars en de Product Owner. Binnen de ontwikkelteams gebruiken we Trello, Gitlab, Jiira, Confluence en Boockstack. Hiernaast werken ze met de

Bekijk vacature »

(Lead) PHP Software Developer

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in Breda, zijn wij op zoek naar een PHP software developer met een aantal jaar werkervaring. Je krijgt een plek in een klein team met 2 andere software developers. Wil jij graag werken met de nieuwste technieken bij een bedrijf waar jij de lead gaat nemen in de verder ontwikkeling en modernisering van een eigen software pakket? Dan ben je hier aan het juiste adres! Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat aan de slag met de ontwikkeling en vernieuwing van het "in-house" ontwikkelde multimedia platform. Je neemt de lead in

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Senior SQR Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13333 Introductie Are you passionate about contributing to the world's most advanced machines. Do you thrive in a challenging environment working with highly motivated and skilled teams? If so, we have the perfect opportunity for you! We are seeking a Senior Software Design Engineer for Sequence Tooling to play a critical role in creating and maintaining mission-critical software applications. In this role, you will focus on achieving maintainable software architecture that is transparent and easy to extend while maintaining a strong focus on software quality. You will work closely with

Bekijk vacature »

Java (Java EE) Developer

In het kort Werken als Java developer betekent werken aan complexe IT projecten bij onder meer een internationaal containeroverslag bedrijf. Zo sturen we apparaten en eindgebruikers aan d.m.v. onze custom-made software oplossing, die dagelijkse vele duizenden containers verwerkt. Denk aan systemen die volautomatische kranen aansturen en op afstand bedienen, de volledige afhandeling van containernummerherkenning bij het laden en lossen van zeeschepen of het tonen van instructies aan de chauffeurs van ruim 300 straddle carriers. En dat allemaal redundant, robuust en in een dynamische 24/7 omgeving! Jij versterkt ons ontwikkelteam en gaat aan de slag met oa. Java i.c.m. Spring (Boot),

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een C#.NET ontwikkelaar. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van dashboards, webapplicaties en apps voor de eigen IOT-oplossingen. Samen met een vooruitstrevend team van ontwikkelaars en engineers krijgen jullie de opdracht om de sensoren in de apparatuur te scannen en vervolgens de data om te zetten in belangrijke inzichten voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Heb jij ideeën over nieuwe technieken die jullie kunnen implementeren? Hier wordt echt naar je geluisterd en gekeken of jouw idee daadwerkelijk ingezet kan worden; Je gaat aan de slag met de

Bekijk vacature »

Informeel bureau zoekt Senior PHP developer

Functie Als senior PHP developer neem je het voortouw in ontwikkeltrajecten en ben je in staat werk uit te leggen aan collega’s om zo je kennis met hen te delen. Je deinst niet terug voor ingewikkelde projecten. Deze zie jij alleen maar als uit uitdaging. Je werkt doorlopend aan klantcases (en hierdoor je klant echt leert kennen), maar toch ben je afwisselend bezig. Dit alles in een vrije en ontspannen werksfeer, met een team van gelijkgestemde. Binnen de development teams werken ze met o.a. PHP, Laravel, React, Node, Elastic, Amazon AWS, JIRA, Solid, Domain-driven-design, Doctrine, Redis, docker, Kubernetes, CI, PHP

Bekijk vacature »

.Net Ontwikkelaar

Dit ga je doen Het ontwerpen en ontwikkelen van software voor klanten; Het bijdragen van kennis en ervaring; Het integreren van van de software en afstemmen met klanten; Het functioneel testen van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij momenteel op zoek naar een .Net Developer die wilt werken aan software die draait op machines wereldwijd. De organisatie produceert software voor applicaties die gebruikt worden in verschillende branches. De software wordt geleverd aan fabrikanten van verschillende robotica en machines. Als .Net ontwikkelaar ben je intern onderdeel van het team wat de applicatie omgevingen ontwikkeld en

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een echt familiebedrijf in de omgeving van 's-Hertogenbosch ben ik op zoek naar een Software Developer. Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is

Bekijk vacature »

Medior PHP developer

Functie Samen met je development team werk je Agile Scrum en met jullie gezamenlijke kennis en ervaring bepalen jullie samen de beste keuze voor techniek en architectuur. Naast het ontwikkelen van software ben je continue bezig om ook jezelf te ontwikkelen. Ze werken met o.a.: PHP, Laravel, Doctrine, PHP Unit, Behat, React, TypeScript, (My)SQL, Postgress, Redis, ElasticSearch, Docker, Nginx, GIT flow, JIRA, AWS. Eisen • HBO werk- en denkniveau • Je hebt goede kennis en ervaring met PHP • Je bent niet bang voor complexe projecten • Je werkt graag zelfstandig aan applicaties • Je bent altijd nieuwsgierig naar nieuwe

Bekijk vacature »

Senior developer (PHP en VB.NET)

Functie De development afdeling bestaat uit 2 teams. Het productteam (10 developers) is verantwoordelijk voor verschillende applicaties met als doel om zoveel mogelijk te automatiseren en uit te werken tot standaard software. Met diverse Solutions Architecten en ervaren developers denken ze voortdurend mee met hun klanten en bouwen ze de basis van het uiteindelijke maatwerk dat wordt geleverd. Hiernaast hebben ze een maatwerk/projectteam. Dit team bestaat momenteel uit 8 developers (junior tot senior) en is verantwoordelijk voor het maatwerk in hun klantprojecten. Momenteel zijn ze op zoek naar een senior developer die aan de slag gaat in het productteam. Hierin

Bekijk vacature »

Junior PHP (Laravel) Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Laravel Developer! Sta je aan het begin van je carrière en ben je op zoek naar een leuke baan? Lees dan verder! Voor een softwarebedrijf in omgeving van Schiphol zijn wij op zoek naar een ervaren PHP (Laravel) Developer. Je gaat je bezighouden met het ontwikkelen van innovatieve bedrijfsapplicaties. Samen met het team, bestaande uit designers en developers, maak je mooie oplossingen voor bedrijven in diverse branches. Je zorgt dat de opgeleverde websites perfect werken en de klant meer dan tevreden is. Je kunt rekenen op een afwisselende baan met leuke

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Functie omschrijving Gezocht front-end developer! Voor een toffe organisatie in de regio Rhenen zij wij op zoek naar een front-end developer die de eindverantwoordelijkheid op zich neemt van alles wat met design te maken heeft. In deze functie heb je een adviserende rol en beschik je over een grote dosis vakinhoudelijke kennis. Samen met collega’s en klanten overleg je om aangeleverde designs om te zetten naar unieke concepten. Zo draag jij je steentje bij aan de groeiambities van de klant. Voor klanten wordt jij het vaste aanspreekpunt als het gaat over planningen hierin houdt je alle betrokkenen goed op de

Bekijk vacature »

Ervaren C#.NET developer

Functieomschrijving We zijn op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur voor een moderne werkgever in de regio Prinsenbeek. Als programmeur zal je bezig zijn met het ontwikkelen van op maat gemaakte webapplicaties voor verschillende klanten, waarbij je ervoor zorgt dat complexe processen zo goed mogelijk worden ondersteund. Je takenpakket omvat onder andere: Werken met databases en dataopslagoplossingen, implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens, evenals het schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen. Het ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties. Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen. Het schrijven van hoogwaardige en herbruikbare codes.

Bekijk vacature »
Henk van Loo

Henk van Loo

26/12/2015 10:11:02
Quote Anchor link
Beste developers,

Aller eerst nog fijne dagen toegewenst.

Ik heb sinds kort CKEditor ingebouwd in de backend van mijn cursus systeem.
Deze CKEditor beschikt over de CodeSnippets plugin met GeSHi ondersteuning. Op zich werkt alles goed. Tot ik de opdracht verstuur (POST).

Als ik een code blok aanmaak met de volgende code:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
    echo "<span class=\"test\">Tekst</span>";
?>

en ik verstuur de pagina naar een losse PHP file en ik doe var_dump ( $_POST ), dan zijn mijn backslashes verdwenen.
Gebruik ik echter twee backslashes, dan zie ik er één in de var_dump.

Mijn CKEditor config ziet er als volgt uit:
<script type="text/javascript">
var config = {
extraPlugins: 'codesnippet',
allowedContent: true,
htmlEncodeOutput: false,
entities: false,
codeSnippetGeshi_url: '{$G:base-url}/assets/js/vendor/CKEditor/geshi_colorizer.php',
codeSnippet_theme: 'github',
height: 356
};

CKEDITOR.replace( '{$field-id}', config );
</script>

Iemand enig idee?

Bvd!
Gewijzigd op 26/12/2015 10:12:23 door Henk van Loo

PHP hulp

PHP hulp

26/12/2024 10:46:08

Harmen Havekes

Harmen Havekes

27/12/2015 12:21:38
Quote Anchor link
Henk, de slashes worden uberhaupt nooit getoond in de HTML.
Dit is alleen om de dubbele quotes te escapen.

Doe dit eens.

Code (php)
1
2
3
4
<?php
// Ik heb de dubbele quotes vervangen door enkele
    echo '<span class="test">Tekst</span>';
?>
Gewijzigd op 28/12/2015 10:26:22 door Harmen Havekes

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

27/12/2015 15:05:03
Quote Anchor link
@Harmen, je mist een afsluitende enkele quote :).

Neemt niet weg dat de invoer aangepast wordt, wat niet zou mogen. Omdat de backslashes zijn verdwenen uit $_POST vermoed ik dat het strippen ervan al heeft plaatsgevonden voor het posten, PHP zal dit van zichzelf niet doen (bij oudere versies van PHP werden wel automatisch backslashes toegevoegd middels "magic quotes").

Dit zal dus ergens in je configuratie zitten of wellicht in je "cursus systeem"?

Heb je het bovenstaande gedrag ook echt geïsoleerd getest? Dan kun je dingen uitsluiten en gerichter naar de oorzaak zoeken.

Harmen Havekes

Harmen Havekes

28/12/2015 10:26:31
Quote Anchor link
Nu niet meer thomas

Henk van Loo

Henk van Loo

04/01/2016 09:52:25
Quote Anchor link
Ik had bovenaan de index de volgende code gezet:
Code (php)
1
<?php var_dump ( $_POST ); ?>

Eigen scripting is dan verder nog niet uitgevoerd. Magic Quotes staan uit.

Javascript (jQuery) bleek nog het een en ander te doen met de postdata. Na wat gestoei met jQuery kreeg ik de goede POST output. In de database bleef het probleem echter.

Omdat ik MySQL queries met dubbele quotes maak, werden de backslashes dus "weggehaald".
Als oplossing hiervoor heb ik in mijn database class (welke gebruik maakt van PDO), een str_replace toegepast.

Code (php)
1
<?php str_replace ( '\\', '\\\\', $sDbArg ); ?>

Bedankt voor de tips en de hulp!

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

04/01/2016 17:37:02
Quote Anchor link
Ben ik toch benieuwd hoe je je query dan opbouwt, want PDO (de prepared statement laag) zou hier van zichzelf goed mee om moeten gaan lijkt mij. Geef je je POST data echt door via assigns of een toekenning in de execute zelf? Of plak je deze in je querystring? Als je dit laatste doet dan doe je het verkeerd en omzeil je in feite alle functionaliteit + beveiliging die PDO je biedt.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.