ckvwijzer.nl
www.ckvwijzer.nl
De site is gemaakt in een tijd dat 98% met IE surfte, dus bovenaan de lijst staat dat hij crossbrowser moet worden.
Ik ben benieuwd of er PHPleden zijn met CKV in hun pakket die tips hebben voor het nieuwe ontwerp.
Binnenkort mag ik van de provincie Noord-Holland het re-design gaan doen van De site is gemaakt in een tijd dat 98% met IE surfte, dus bovenaan de lijst staat dat hij crossbrowser moet worden.
Ik ben benieuwd of er PHPleden zijn met CKV in hun pakket die tips hebben voor het nieuwe ontwerp.
- Het geheel mag wel wat kleurrijker
- Ik vind het vrij strak voor een site over kunst en cultuur
- Misschien iets meer dingen van "schilderkunst", "film" en theater, qua kleuren (film/theater, vaak donkerrood doek)
Misschien een duidelijkere navigatie:(
Okee tnx. Nog meer?
Mij zegt CKV effies niets en kon ook 1-2-3 hierover niets vinden...
klopt niet, mijn browser wil heel veel koekjes altijd
De site mag inderdaad wel wat kleurrijker om jongeren aan te spreken, dit is echt supersaai.
edit:
Jan gefeliciteerd met je 8000 post ;)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Terence Hersbach
Op de homepage zie je meteen wat je kunt doen, jongeren hebben daar tegenwoordig al genoeg aan om zich wegwijs te maken op een website.
Ik zou het toch wel tussen een profesionele site en een kinderlijke site houden. Ongeveer zoals nu.
Ander kleurtje erin (dat grijs eruit), maar geen wit aan de buitenkanten (te prof.-ogend).
Het moet simpel zijn (zoals dat kaartje).
Een site waar je snel en simpel door heen gaat.
Ik denk dat het wel gaat lukken, houd ons op de hoogte!
Verder, crossbrowser maken lijkt mij idd prioriteit nummer 1 want ik word hier een beetje para van.
Momenteel is mij de hele site echter onduidelijk. Meer actualiteit, tips, meningen van andere.
Het mag vrolijker, en dus aantrekkelijker
miss de layout wat mider saaai, tis nu wel boring
Daarmee krik je het imago ook op. Denk aan 3FM en MTV.
Verder inderdaad mooie kleuren, zodat het jongeren aanspreekt.
P.s. ikzelf heb het vak CKV ook, vind er persoonlijk niet erg veel aan.
O ja, hier in Sneek hebben we ook zo'n CKV centrum:
http://www.cvksneek.nl/
Misschien kun je er nog wat mee ;)
Op die site zie ik alleen maar kleine basisschool kinderen. Dit is geënt op 4,5,6e klassers.
Wat me trouwens vaak opvalt is dat CKV vakken een saai imago hebben op het Voortgezet Onderwijs. Ik ben benieuwd of jullie daar ook nog iets over kwijt willen?
CKV 1 = Muziek
CKV 2 = Kunstgeschiedenis (vooral theorie)
CKV 3 = BV = Tekenen e.d.
Ik moet zeggen dat ik de eerste erg leuk vind, de 2e een beetje saai en de derde ook wel leuk vind...
$CKV == $saai;
Waarom vind ik het saai?
Nou, de meeste jongeren vinden het niet zo intressant om eventjes museums te bezoeken enz.
Het is niet egt intresant, net als Frans :p
Verder zoals gezegd meer kleur, en misschien wat minder strak. Het gaat over kunstzinnige dingen en dat hoeft niet/zeker niet altijd strak te zijn.
Het menu onderin ziet er leuk uit, zou ik zeker behouden.
Over CKV>saaiheid: Ik heb voor het eerste jaar CKV en ik vindt het inderdaad nogal al een saai en duf vak, beetje over schilderijen schrijven en naar dansvoorstellingen gaan licht me nou eenmaal niet zo goed ;)
Het zou gaaf zijn als je het voorelkaar krijgt dit met de site te veranderen!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Thom Snijders
Je had het over cvksneek.nl? Dan heb je het mis, de voorstellingen worden dikwijls gedaan door jongeren van 16 tot 20 jaar oud, en ook bijgewoond door klassen 2 t/m 6
Jan:
Ik, als correcte VrijeSchool leerling, vind CKV vakken juist ontzettend leuk. Alhoewel een blokuur koorzang toch wel in de catergorie slaapwekkend valt...Wat me trouwens vaak opvalt is dat CKV vakken een saai imago hebben op het Voortgezet Onderwijs. Ik ben benieuwd of jullie daar ook nog iets over kwijt willen?
Maar nooit problemen met CKV vakken gehad, altijd erg leuk, open, makkelijke, ontspannen lessen.
Nog even:
CKV 1 = koorzang - verslagen - was euritmie
CKV 2 = 2 x 3 weken x 2 uur kunstgeschiedings
CKV 3 BV (andere opties zijn dans/toneel en muziek) = fotografie, teken/schil, ruimtelijk, textielwerkvrm, houtbewerking, metaalbewerking