Class werkt niet juist

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Applicatie Ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving DUO verzorgt als uitvoeringsorganisatie, zijnde onderdeel van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap de uitvoering van complexe wet- en regelgeving en heeft een uitgebreid dienstenpakket. DUO financiert en informeert onderwijsdeelnemers en onderwijsinstellingen. Voor verdere informatie zie www.duo.nl Functieomschrijving Wie zoeken we? Jij bent een enthousiaste, flexibele OPS’er die het leuk vindt om het bestaande examenlandschap te vernieuwen. Je bent leergierig en hebt interesse in cloud- en containertechnieken zoals OpenShift, Docker en Helm. Je gaat een uitdaging niet uit de weg en wil je nieuw opgedane kennis graag delen met de collega’s binnen en buiten het team. Doordat de

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een echt familiebedrijf in de omgeving van 's-Hertogenbosch ben ik op zoek naar een Software Developer. Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is

Bekijk vacature »

(Lead) PHP Software Developer

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in Breda, zijn wij op zoek naar een PHP software developer met een aantal jaar werkervaring. Je krijgt een plek in een klein team met 2 andere software developers. Wil jij graag werken met de nieuwste technieken bij een bedrijf waar jij de lead gaat nemen in de verder ontwikkeling en modernisering van een eigen software pakket? Dan ben je hier aan het juiste adres! Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat aan de slag met de ontwikkeling en vernieuwing van het "in-house" ontwikkelde multimedia platform. Je neemt de lead in

Bekijk vacature »

Front-End Developer

As a Front-End Developer at Coolblue you improve the user-friendliness of our webshop for millions of customers. How do I become a Front-End Developer at Coolblue? As a Front-End Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present these within the team. You also take pride in your work and welcome any feedback. Would you like to become a Front-End Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You

Bekijk vacature »

Medior PHP developer

Functie Samen met je development team werk je Agile Scrum en met jullie gezamenlijke kennis en ervaring bepalen jullie samen de beste keuze voor techniek en architectuur. Naast het ontwikkelen van software ben je continue bezig om ook jezelf te ontwikkelen. Ze werken met o.a.: PHP, Laravel, Doctrine, PHP Unit, Behat, React, TypeScript, (My)SQL, Postgress, Redis, ElasticSearch, Docker, Nginx, GIT flow, JIRA, AWS. Eisen • HBO werk- en denkniveau • Je hebt goede kennis en ervaring met PHP • Je bent niet bang voor complexe projecten • Je werkt graag zelfstandig aan applicaties • Je bent altijd nieuwsgierig naar nieuwe

Bekijk vacature »

SAP ABAP Developer

Dit ga je doen Software ontwikkeling met behulp van o.a. ABAP, Sapscript en Smartforms Maatwerk development op SAP ECC 6.0, in de toekomst S/4 HANA Samenwerken met Business Analisten die functioneel en technisch ontwerpen aanleveren Testen van opgeleverde software Bugfixing Ondersteuning van eindgebruikers Hier ga je werken Onze klant, een internationaal gevestigd productiebedrijf dat mensen blij maakt, is ter versterking op zoek naar een ABAP Developer voor hun SAP team. Het team van 4 mensen verzorgt de ontwikkeling van maatwerk voor de SAP omgeving waar wordt gewerkt met modules SD, FI/CO, PM en MM. Momenteel draait het bedrijf op SAP

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Voor jou als junior .NET ontwikkelaar staat er een flinke uitdaging klaar bij dit bedrijf waar jij veel van kan gaan leren. Zo willen zij een flinke uitbreiding doen op het webbased gedeelte dat zij nu hebben en willen zij het standaard deel gaan moderniseren. Jouw team is dan ook op zoek naar een junior .NET ontwikkelaar die het leuk vindt om op basis van research en development aan de slag te gaan. Jouw mening telt mee als het gaat om hoe en met wat deze applicaties gebouwd en herschreven gaan worden. Jouw functie bij dit bedrijf gaat dan

Bekijk vacature »

Junior PHP ontwikkelaar

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

Front end developer React

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

Senior Product Developer

Functieomschrijving Als senior Product Developer ben je verantwoordelijk voor bestaande mobiliteitsproducten en de ontwikkeling van nieuwe mobiliteitsconcepten. Met behulp van diverse klantonderzoeken, klantsessies en salesmeetings zorg je ervoor dat je de veranderende mobiliteitsbehoeften in de markt kent. Hier speel je op in door innovatieve, flexibele, efficiënte en duurzame vervoersoplossingen te bedenken, te ontwikkelen, te implementeren en uiteindelijk samen met Sales en Marketing collega’s in de markt te zetten. Je initieert en neemt deel aan (internationale en afdeling overschrijdende) projecten, vaak in de rol van projectleider. In die rol bewaak je de voortgang, coördineer je de activiteiten en zorg je voor

Bekijk vacature »

Software developer - senior

Functie omschrijving Voor een echt softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar versterking voor de afdeling Software Development! Ben jij op zoek naar een werkgever waar meerdere software developers werken aan interessante projecten? Ben jij op zoek naar een werkgever waar je onderdeel wordt van een team dat echt passie heeft voor het ontwikkelen van software? Dan ben je hier aan het juiste adres! Als softwareontwikkelaar kom je terecht bij een onafhankelijk, door kwaliteit gedreven, doortastend en daarbij op een Agile wijze werkend bedrijf. Ben jij een expert in het vertalen van Componenten van Functionaliteit naar Business lagen?

Bekijk vacature »

Junior Front-End Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale oplossingen van Coolblue. Wat doe je als Junior Front-End Developer bij Coolblue? Als Junior Front-End Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen. Op dat moment komt je wil om te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan goed van pas! Ook Junior Front-End Developer worden bij Coolblue?

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

You'll build modern applications for Coolblue's back office. We have a lot of friends, and they crave well-structured data and user-friendly, task-focused applications. How do I become a Medior C# Developer at Coolblue? You regularly participate in brainstorm sessions about user experience, data, and task flow with the UX Designer, Product Owner, and Data Scientists in your team. Besides that you will create disconnected, highly congruent, and testable code that can easily be maintained and is future-proof. Want to become C# Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Working with various types of

Bekijk vacature »

Team Lead Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Als Team Lead Java Developer draag een grote verantwoordelijk je stuurt ontwikkelaars aan en staat dagelijks in contact met jou ICT Manager. De team Bestaat uit front-end en backend systemen. Je ben in staat op hoog niveau de technische vak te bepalen en ook te bewaren. Je dag zie er als volgt uit, ontwikkelen van nieuwe en bestaande applicaties, het uitvoeren van processen en analyses en het beschrijven van functioneel ontwerpen. Ook zal samen met jouw Tester applicaties gaan testen door middel van peer reviews en het leveren van support aan gebruikers

Bekijk vacature »
Joep van Dongen

Joep van Dongen

22/05/2012 09:37:07
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben bezig met een class en een database en ik wil een tekst actief en niet actief kunnen maken.

Wanneer ik hem aanpas en op niet actief zet blijft de radiobutton ook op niet actief staan alleen ergens in mijn class gaat er iets mis.
Nu toont hij helemaal niks meer... Ik weet haast zeker dat het in de class zit dus als iemand er even naar zou kunnen kijken want ik kom er even niet meer uit.

Alvast bedankt

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
public function getTeksten($database, $actief = NULL, $taal, $bladzijde = NULL, $id = NULL)
    {
        $sql = "SELECT * FROM ".$database."_teksten WHERE tekst_taal=:taal";
        if(!empty($id))
        {
            if(is_numeric($id))
            {
                $sql .= " AND tekst_ID=:id";
            }
             if(!empty($actief) && $actief == 1)
            {
                $sql .= " WHERE tekst_actief='1'";
            }
        }
        else if(!empty($bladzijde))
        {
            if(is_numeric($bladzijde))
            {
                $sql .= " AND tekst_bladzijde=:bladzijde";
            }
            else
            {
                return NULL;
            }
        }
        $sql .= " ORDER BY tekst_volgorde ASC";
        try
        {
            $stmt = $this->db->prepare($sql);
            $stmt->bindParam(":taal", $taal, PDO::PARAM_STR);
            if(!empty($id) && is_numeric($id))
            {
                $stmt->bindParam(":id", $id, PDO::PARAM_INT);
            }
            else if(!empty($bladzijde) && is_numeric($bladzijde))
            {
                $stmt->bindParam(":bladzijde", $bladzijde, PDO::PARAM_INT);
            }
            $stmt->execute();
            $result = $stmt->fetchAll(PDO::FETCH_OBJ);
            $stmt->closeCursor();

return $result;
        }
        catch(Exception $e)
        {
            die($e->getMessage());
        }
    }
Gewijzigd op 22/05/2012 09:37:39 door Joep van Dongen

PHP hulp

PHP hulp

25/11/2024 09:03:24

Erwin H

Erwin H

22/05/2012 09:55:02
Quote Anchor link
Eigenlijk ga je op regel 1 al verkeerd:
Code (php)
1
2
3
<?php
public function getTeksten($database, $actief = NULL, $taal, $bladzijde = NULL, $id = NULL)
?>

Als je een parameter van een functie een default waarde meegeeft, dan moeten alle parameters die erachter komen ook default waardes hebben. Waarom? Omdat je een parameter met een default waarde weg kan laten uit je functie aanroep, maar zou je dan de volgende parameter wel moeten meegeven dan kan php nooit weten welke je nu wel meegeeft en welke niet.
Aangezien jij dus $actief een default geeft, moet $taal dat ook hebben. Ik weet eerlijk gezegd niet of php hierop een foutmelding geeft, maar dat zou wel moeten.
Gewijzigd op 22/05/2012 09:56:18 door Erwin H

Joep van Dongen

Joep van Dongen

22/05/2012 10:13:19
Quote Anchor link
Ok dus $taal moet ik eigenlijk ook een default waarde meesturen en dan zou het moeten werken? Heb ik al geprobeerd maar zonder succes. Hij toont nog steeds geen teksten...

Ik heb een zelfde class gemaakt voor vacatures en deze werkt wel gewoon alleen de class is kleiner. Ergens gaat het gruwelijk mis maar ik kom er niet achter waar en krijg ook geen foutmeldingen terug.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
    public function getVacatures($database, $online = NULL, $id = NULL)
    {
        $sql = "SELECT * FROM ".$database."_vacatures";

if(!empty($id))
        {
            $sql .= " WHERE vacature_ID=:id";
        }
         if(!empty($online) && $online == 1)
        {
            $sql .= " WHERE vacature_actief='1'";
        }

try
        {
            if(!empty($id)) { $stmt->bindParam(":id", $id, PDO::PARAM_INT); }
            $stmt->execute();
            $this->vacatureitems = $stmt->fetchAll(PDO::FETCH_OBJ);
            $stmt->closeCursor();

return $this->vacatureitems;
        }
        catch(Exception $e)
        {
            die ( $e->getMessage() );
        }
    }

Dit is de class van vacatures en deze werkt perfect...

Erwin H

Erwin H

22/05/2012 10:18:49
Quote Anchor link
$taal moet een default waarde hebben, of je moet het omdraaien met $actief. Of dat echt DE fout is durf ik je niet te zeggen (blijkbaar niet als je het al geprobeerd hebt).

Wat ik me nu alleen afvraag is wat er precies mis gaat. Je zegt dat een radiobutton op actief blijft staan, maar dit is een class die zo te zien alleen een query opbouwt en execute. Dat heeft op zich niets met die radiobutton te maken. Dus ofwel je kan ons nu vertellen dat je niet de juiste output uit de query krijgt (en het dus in bovenstaande stuk zit), ofwel je kan ons vertellen dat je wel de juiste output krijgt en je dus de verkeerde code hebt getoond....

Joep van Dongen

Joep van Dongen

22/05/2012 10:38:13
Quote Anchor link
Als ik $taal een default waarde geef of hem omdraai met $actief en zonder default waarde werkt het nog steeds niet.

Met die radio button bedoel ik in het CMS. Daar kan je teksten aanpassen en op actief of niet actief zetten. Als ik deze aanpas en POST blijft hij wel op niet actief staan dus daar gaat het niet mis en in de database staat hij dan ook op 0. Dat schijnt dus allemaal goed te werken. Ik heb nu al verschillende dingen geprobeerd en wat er gebeurd is of hij toont alle 2 de teksten nog of hij toont nergens iets meer. En ik heb geen idee waar het nu aan ligt. Misschien mijn SQL printen?

Erwin H

Erwin H

22/05/2012 10:52:06
Quote Anchor link
Ik zou eerst kijken of je de juiste output krijgt uit je query. Dus print_r de $result voor je die returned uit de functie. Krijg je output die je verwacht?

Joep van Dongen

Joep van Dongen

22/05/2012 11:06:59
Quote Anchor link
Net getest en ik krijg heel veel output want wat er nu gebeurd is dat hij AL mijn tekst op de pagina toont die er in mijn website verdeeld is in pagina's.

Echter laat hij wel zien dat de tekst die ik niet actief heb gezet ook op 0 staat en dus niet actief is en de teksten die wel actief zijn staan op 1. ([tekst_actief] => 0)

Maar hij laat hem dus nog steeds zien. Hij plakt nu gewoon al mijn teksten die bestaan achter elkaar op 1 pagina. Zucht... Ben volgens mij zo dichtbij alleen ik zie de oplossing gewoon niet... of het probleem

Erwin H

Erwin H

22/05/2012 11:12:16
Quote Anchor link
Maar je beantwoord mijn vraag niet, krijg je de output die je verwacht?

Joep van Dongen

Joep van Dongen

22/05/2012 11:22:59
Quote Anchor link
Ja de output die ik krijg daar is niks vreemds aan te zien en klopt ook gewoon naar mijn idee

Erwin H

Erwin H

22/05/2012 11:24:37
Quote Anchor link
Dan hoef je dus niet verder te kijken naar de code hierboven en zit de fout heel ergens anders.

Joep van Dongen

Joep van Dongen

22/05/2012 11:55:14
Quote Anchor link
Ik heb echt alles nagekeken maar kan nergens een fout ontdekken in de andere bestanden en code. Misschien een andere keer weer opnieuw naar kijken want soms zie je dingen niet meer omdat je er te lang naar zit te kijken...

Toevoeging op 22/05/2012 13:08:52:

Ik heb nu $actief = NULL achter $bladzijde gezet en het probleem dat hij al mijn teksten op 1 pagina toont is nu weg. Echter de 2 teksten waarvan ik er 1 inactief heb gezet zijn beide nog steeds zichtbaar terwijl dit niet zou moeten...

Dit is mijn Class:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
<?php
public function getTeksten($database, $taal, $bladzijde = NULL, $actief = NULL, $id = NULL)
    {

$sql = "SELECT * FROM ".$database."_teksten WHERE tekst_taal=:taal";
        if(!empty($id))
        {

if(is_numeric($id))
            {

$sql .= " WHERE tekst_ID=:id";
            }

{

$sql .= " AND tekst_actief='1'";
            }
        }

else if(!empty($bladzijde))
        {

if(is_numeric($bladzijde))
            {

$sql .= " AND tekst_bladzijde=:bladzijde";
            }

else
            {
                return NULL;
            }
        }

$sql .= " ORDER BY tekst_volgorde ASC";
        try
        {
            $stmt->bindParam(":taal", $taal, PDO::PARAM_STR);
            if(!empty($id) && is_numeric($id))
            {

$stmt->bindParam(":id", $id, PDO::PARAM_INT);
            }

else if(!empty($bladzijde) && is_numeric($bladzijde))
            {

$stmt->bindParam(":bladzijde", $bladzijde, PDO::PARAM_INT);
            }

$stmt->execute();
            $result = $stmt->fetchAll(PDO::FETCH_OBJ);
            $stmt->closeCursor();

return $result;
        }

catch(Exception $e)
        {

die($e->getMessage());
        }
    }

?>

Wat gaat er nu nog fout? Ik heb alles nagelopen en het aanpassen van actief naar niet actief in de database gaat goed. Het tonen in het CMS van of een tekst niet actief is of wel actief gaat ook goed. Mijn Class hierboven geeft geen errors dus of ik vergeet ergens iets of ik maak in mijn Class een fout

Erwin H

Erwin H

22/05/2012 14:06:36
Quote Anchor link
Ik kan je dezelfde vraag stellen. Als je de query TEST, wat verwacht je dan te krijgen en wat krijg je als resultaat? Krijg je het juiste, dan zit de fout niet hier. Krijg je iets anders dan moet je gaan bedenken waarom en hoe je dat oplost.
Er alleen naar kijken lost niets op.

Joep van Dongen

Joep van Dongen

22/05/2012 14:28:22
Quote Anchor link
Als ik de query print dan krijg ik dit als output:

SELECT * FROM auz_teksten WHERE tekst_taal=:taal AND tekst_bladzijde=:bladzijde ORDER BY tekst_volgorde ASC

Wat ik verwacht is dat AND tekst_actief=:actief er ook bij zou zitten alleen deze lijkt hij compleet over te slaan.

Chris PHP

Chris PHP

22/05/2012 14:37:16
Quote Anchor link
Waarom zet je ook die AND statement in een if?

Je wil toch alleen de actieve berichten zien? Dan kun je toch gewoon altijd AND tekst_actief='1'doen. Als het 0/NULL is zal hij de records niet meepakken alleen waar hij 1 is.

Joep van Dongen

Joep van Dongen

22/05/2012 15:05:27
Quote Anchor link
Je bedoelt dat ik die $sql .= " AND tekst_actief='1'"; helemaal niet in een if functie moet zetten?

Wanneer moet ik deze dan oproepen?

Chris PHP

Chris PHP

22/05/2012 15:08:51
Quote Anchor link
@Joep,

Nee idd, dit zet je toch gewoon rechtreeks in je SELECT statement.

Joep van Dongen

Joep van Dongen

22/05/2012 15:17:19
Quote Anchor link
Bedankt Chris,

Ik ben nog niet zo heel lang actief met PHP en heb dit samen met een vriend in elkaar gezet. Soms maak ik dus nog van deze stomme fouten omdat ik na een tijd helemaal de logica niet meer zie. Het was dus een hele simpele oplossing alleen zag ik deze totaal niet. Heb het nu zo gedaan zoals jij het deed en het werkt prima. Liep ergens anders nog tegen een probleem aan maar dat is ook al verholpen.

In ieder geval bedankt voor de moeite. Soms is het even nodig dat iemand anders er een frisse blik op werpt en me op het rechte pad zet.

Bedankt.

Chris PHP

Chris PHP

22/05/2012 15:19:09
Quote Anchor link
@Joep,

Graag gedaan.

Er bestaan geen domme fouten, daar leren we van. En idd hoe groter je scripts zijn hoe meer bomen in het bos, en je kent de uitdrukking he ;).

Succes!

Erwin H

Erwin H

22/05/2012 15:19:34
Quote Anchor link
Overigens zie ik nu nog wel iets anders vreemd:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
$sql
= "SELECT * FROM ".$database."_teksten WHERE tekst_taal=:taal";
        if(!empty($id))
        {

if(is_numeric($id))
            {

$sql .= " WHERE tekst_ID=:id";
            }

{

$sql .= " AND tekst_actief='1'";
            }
        }

?>

Afgezien van de actief (die je alleen test als id niet empty is, dus je krijgt actief niet altijd mee), heb je ook mogelijk een dubbel where statement. In de basis SQL staat namelijk al 'WHERE tekst_taal=:taal' en als er een id gegeven is dan wordt er nog eens achter geplakt 'WHERE tekst_ID=:id'. Twee keer WHERE kan niet.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.