CMS OOP

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Voor een opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Senior Airport Developer ( System engineer)

De functie Nice to know (you) De nieuwe A-pier wordt de duurzaamste van Schiphol. Als deze af is ligt er 4000 vierkante meter zonnepanelen op het dak. En de toiletten? Die spoelen door met regenwater. we gaan ervoor: het creëren van de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld. een toekomstbestendig en duurzaam Schiphol. Daar werken we elke dag hard aan in team Development & Sustainability. Jij bent regisseur, expert én aanjager van de ontwikkeling van Schiphol. Connecting your world Hoe maak je de ambities en doelstellingen van Schiphol concreet in een project? De waarde voor Schiphol naar eisen die

Bekijk vacature »

.net developer

Hoi! Wij zijn auto.nl en wij verkopen auto's online. je bestelt bij ons een auto net zo makkelijk als een spijkerbroek. En bevalt ie niet? Dan stuur je 'm gewoon weer terug. En dat we dat goed doen bewijst onze hoge klanttevredenheid van een 9,3. Nu maken we de volgende stap bij auto.nl. We starten met fysieke winkels. Online zoeken, offline bekijken. Maar nog altijd, geen gedoe! Gewoon eerlijk, transparant en zonder zorgen een auto kopen.. Maar om dat waar te blijven maken en nóg beter te worden, zoeken we uitbreiding van ons development team. Wat ga je precies doen?

Bekijk vacature »

Senior PHP developer/ Software Architect

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

Creatieve Front-end developer gezocht!

Functie Het front-end team bestaat momenteel uit 4 collega’s en is hard aan het groeien! Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren. Je werkt in het front-end team samen met de back-end teams en product owners om te zorgen dat de applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Jouw expertise zorgt ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden qua techniek en ontwerp, van back-end tot aan gebruiker. In samenspraak met je team bepalen jullie de beste keuze voor techniek. Ook is er altijd ruimte om nieuwe technieken te ontdekken. Eisen • Je hebt gedegen

Bekijk vacature »

Junior/medior PHP developer Onderwijssector

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP), Vue.js

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in de regio van Bergen op Zoom ben je als PHP Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van Software. Daarnaast ben je ook voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe mogelijkheden en innovaties die essentieel kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Je deelt veel kennis en informatie met het team en ontvangt deze dan ook graag terug. Techstack: PHP, Symfony & mySQL. Bedrijfsprofiel Deze uitdagende opdrachtgever is ruim 20 jaar actief in de regio Bergen op Zoom. Het vooruitstrevende team staat de hele dag voor je klaar om je te helpen en ondersteunen.

Bekijk vacature »

Webshop beheerder / Fullstack developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een full stack developer die zich bezig gaat houden met het uitbreiden en verbeteren van de online webshop. Een onderdeel van jouw werkzaamheden is naast het beheren van de webshop ook om de processen en structuren te stroomlijnen. Ben jij een leergierige en ambitieuze junior developer met technische skills? Ben jij op zoek naar een werkgever die jouw de volledige vrijheid geeft om jezelf tot een volwaardige senior te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Werkzaamheden Onderhouden van de webshop (denk aan het bijhouden van de voorraad); Nieuwe functies toevoegen aan de product configurator

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

Als Lead webdeveloper bij KUBUS ben je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de webapplicatie en services van BIMcollab. In je rol als lead developer zoek je als vanzelf op een creatieve manier naar het optimum tussen benodigde implementatie-tijd, de performance van de applicatie en een snelle go-to-market van features, aansluitend bij onze geautomatiseerde test- en release train. Hierbij bewaak je in samenwerking met de andere senior ontwikkelaars in je team de architectuur van de applicatie en adviseer je de product owner over noodzakelijke refactoring om de onderhoudbaarheid van het platform te verbeteren. Ons

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Goes zijn wij op zoek naar een enthousiaste software programmeur met PHP/Symfony ervaring. Een gedreven persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel professionele als persoonlijke groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Testen en door ontwikkelen van software; Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12946 Introductie We are looking for a Java Developer! Our client is one of the most innovation companies located within the Netherlands. We provide high quality software in a high-tech and challenging market. Functieomschrijving The department is specialized in creating and developing high quality software for manufacturing automation in a high tech environment. We strive to provide our clients with high quality software and deliver state of the art solutions in a variety of ways. Creating software infrastructure using Java SE / EE Create applications to fine tune manufacturing processes

Bekijk vacature »

C#.NET developer

Functie Het development team bestaat momenteel uit vijf backend C#/.NET ontwikkelaars. Op dit moment zit één ontwikkelaar dedicated op de mobiele applicatie. Als team werk je samen aan het zelf ontwikkelde software platform. Dit bestaat uit zowel apps als websites. Om het systeem door meer dan honderdduizenden gebruikers wordt gebruikt is het bijna vanzelfsprekend dat de kwaliteit van het product hoog moet liggen. Het systeem bestaat uit drie projecten. Je werkt dus aan deze drie projecten waarbij de focus op z’n tijd verschuift. De technieken die worden toegepast zijn o.a. .NET Core, Xamarin, C# en MVC. Je zal dus met

Bekijk vacature »

Digitale Tovenaar Gezocht: Junior Low-code/No-code

Bedrijfsomschrijving Duik mee in een wereld vol innovatieve avonturen waar gegevens en technologie een magische symbiose aangaan! Al meer dan twee decennia lang zijn we de tovenaars achter de schermen die oplossingen creëren voor de meest complexe klantcontactvraagstukken en datagedreven software-uitdagingen. Bij ons draait het om de kracht van samenwerking en groei. We zijn een hechte vriendengroep die samen bergen verzet om elkaar én onze klanten te laten schitteren. Jouw succes is ons succes en we streven ernaar om elkaar naar nieuwe hoogten te tillen, niet voor even, maar voor altijd. We willen dat jij je helemaal thuis voelt in

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Amersfoort gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

Lasrobotprogrammeur/operator

Heb je interesse in trekkers en beschik je overvlijmscherpse precisie? Solliciteer dan op deze vacature! Als Lasoperator ben je vooral bezig met het maken van nieuwe lasrobotprogramma’s en het optimaliseren van bestaande programma’s, zowel online als offline (incl. het bedienen van de Lasrobots). Daarnaast draag je bij aan een optimaal rendement van de las robots. Verder heb je de volgende werkzaamheden: Het meewerken als operator c.q. Robotlassen niveau 2 (van complexe samenstellingen/halffabricaten), het om- en instellen van de diverse stations van lasmallen (productdragers), het afwerken van laswerk (verwijderen lasspetters en oxiden), het bewaken van de machineplanning (op bewerkingen) incl. de

Bekijk vacature »
Niek van Milligen

Niek van Milligen

22/02/2011 22:10:12
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben al wel vaker met OOP bezig geweest. Ik weet de syntax dus in grote lijnen etc. Ik heb alleen grote moeite met het "OOPdenken". Ik wil dus een CMS systeem bouwen op basis van OOP. Nu is mijn vraag alleen:
Hoe moet ik mijn classes opbouwen? Ik weet dat ieder Object (znw) een class is, iedere eigenschap een variabele en iedere verandering een method. Maar in de practische zin snap ik er niet zoveel van.

Bijvoorbeeld:
Ik heb dus een class Page, een class Menu, een class Menu_Item en zo kun je nog veel meer invullen. Maar wat mag/moet ik in de class zetten en wat in de procedurele code? Tot nu toe maakte ik gebruik van classes in de zin van functies: als ik een uitgebreid iets had wat vaker terug kwam, propte ik dat daarin en kon ik het kort aanroepen. Nu wil ik het dus helemaal goed doen, maar ik het geen idee hoe ik het moet aanpakken...

PHP hulp

PHP hulp

17/02/2025 09:04:31

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

22/02/2011 22:57:11
Quote Anchor link
Ik zou niet meteen iets in OOP gaan bouwen als je nog geen idee hebt. Lees een aantal OOP tutorials, tot je de manier van denken een beetje door hebt.

Niek van Milligen

Niek van Milligen

23/02/2011 06:36:00
Quote Anchor link
Ik ben ook niet helemaal nieuw in PHP ofzo. Ik heb ook wel gewoon systemen gebouwd. Alleen wil ik nu weer nieuwe uitdagingen en gewoon netjes programmeren (dat ging nogal een mis zeg maar ;)) Ik heb ook wel met classes geprogrammeerd, maar steeds als ik probeerde om het OO te doen, dan ging het op een of andere manier mis, omdat ik geen idee heb wat ik in de procedurele code moet zetten en wat niet. Ik heb verschillende OOP tutorials gelezen en ik snap het ook wel, maar de praktijk lukt niet. Ik vroeg me af of jullie misschien tips hadden die mij helpen om de denkwijze op te pikken

Jelmer -

Jelmer -

25/02/2011 00:46:13
Quote Anchor link
Hmm, juist dat langzaam van procedurele code naar oop verschuiven waarbij je beiden mixt is wel een makkelijke manier om over te stappen. Sommige dingen lenen zich heel goed om als object gemodelleerd te worden. Andere dingen totaal niet.

Als je helemaal alles in OOP wilt doen, kijk dan eens naar een framework zoals Kohana, Symfony of als je het echt niet kan laten Zend Framework en naar de voorbeeldapplicaties die zij hebben. Daar kan je in zien hoe je een hele website met alleen maar objecten zou kunnen maken.

… maar of dat je code duidelijker en beter begrijpbaar maakt dan een fijne mix van wat procedurele code en objecten waar mogelijk…

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.