code editor

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 volgende »

Mark

mark

15/01/2008 01:43:00
Quote Anchor link
Ik ben begonnen een een online code editor ide voor mijn CMS.
De bedoeling is dus dat ik alle bestanden kan wijzigen.
aantal voordelen:
-je hoefd geen bestanden te uploaden
-je kunt makkelijk van locatie veranderd zonder alle bestanden eerst te downloaden
- er worden automatische backup gemaakt zodra je een bestand overschrijft(mysql ?).

Ik maak gebruik van codepress engine die ik ondertussen wel aardig heb lopen aanpassen omdat deze eigenlijk nog maar een beta is.
Veel dingen zijn momenteel nog hard coded maar deze zullen later allemaal dynamische worden met o.a AJAX

Wat vinden jullie van dit idee, en hebben jullie nog leuke toevoegingen voor dit systeem.
http://www.me2see.nl/codeeditor/
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mark

PHP hulp

PHP hulp

23/11/2024 17:59:51

Joren de Wit

Joren de Wit

15/01/2008 04:44:00
Quote Anchor link
Het lijkt erop dat je een online vervanger wilt maken voor de offline editor? Leuk idee, maar wil dit ook echt een kans van slagen hebben, zul je toch met een uitgebreide interface moeten komen.

Het ziet er nu leuk uit, maar ik denk dat velen toch voor de functionaliteit van hun offline editor zullen kiezen en ik denk dat het vrij lastig wordt om daarmee te kunnen concurreren.

Maar goed, laten we een beetje optimistisch zijn op dit vroege uur. Ik ben in ieder geval benieuwd hoe je dit verder zal ontwikkelen.

DirkJan Heinen

DirkJan Heinen

15/01/2008 05:10:00
Quote Anchor link
ik vindt het een goed idee!
het is altijd makelijk als je effe snel wat kunt aanpassen als je bij iemand anders bent.

maar het zal inderdaad wel wat uitgebreider moeten..
dat als je een bestand van het rijtje links er in kunt sleepen..
en dat hij dan de url van het bestand dan op de plek plaatst waar jij het sleept en als je $_ doet hij dan komt met een paar opties net als dream weaver.. als je dat allemaal voor elkaar zou krijgen zou ik het kopen!

goed bezig ;-) :-)

Storeman storeman

storeman storeman

15/01/2008 09:05:00
Quote Anchor link
Ik ben me de laatste tijd ook meer gaan interesseren in codepress. De opzet is goed, maar ik vind dat het nog verre van goed werkt. Ze zitten dan ook bij versie 0.9.3, maar ik had toch wel een functioneler product verwacht.

Ik ga nog eens de tijd vinden om codepress verder te modificeren en aan te passen.

Ik ben overigens met iets soortegelijks bezig, ik houd alleen de editor gescheiden van de filemanager. Goed idee dus ;)!

Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

15/01/2008 09:27:00
Quote Anchor link
In FF ziet dat menu links er echt heel verror uit, en ik kan nergens op klikken,
alles staat door elkaar heen.
Mischien moet je dit nog even fixxen?

Mark

mark

16/01/2008 11:22:00
Quote Anchor link
heb een nieuwe versie online staan met een nieuwe GUI(van EXT)
http://www.me2see.nl/codeeditor/

volgende versie gaat een echte file tree bevatten
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door mark

GaMer B

GaMer B

16/01/2008 11:51:00
Quote Anchor link
Het ziet er erg mooi uit en beter dan v1. Wat ik wel zou doen is een kruisje ofzo op elk tabblad zetten zodat je die ook weer kan sluiten.

Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

16/01/2008 14:23:00
Quote Anchor link
Waarschijnlijk ben ik te laat en is er iets gesloopt?

Ik zie dit; http://images.gratishosted.nl/images/1200490753_codeeditor.PNG

Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

16/01/2008 14:29:00
Quote Anchor link
Ik weet niet of je er al rekening mee houdt, maar zorg er natuurlijk wel voor dat de bestanden van de editor zelf niet aan te passen zijn.

Mark

mark

16/01/2008 14:36:00
Quote Anchor link
Gerben Jacobs schreef op 16.01.2008 14:23:
Waarschijnlijk ben ik te laat en is er iets gesloopt?

Ik zie dit;

In firefox werkt het nog niet helemaal

Elwin schreef op 16.01.2008 14:29:
Ik weet niet of je er al rekening mee houdt, maar zorg er natuurlijk wel voor dat de bestanden van de editor zelf niet aan te passen zijn.

Waarom zou dat niet mogen ?
zodra ik een echt werkende versie heb ga ik daar gewoon in verder de editor aanpassen (natuurlijk wel een beetje beschermen voor dat andere mensen de boel niet verkloten)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door mark

Vincent

Vincent

16/01/2008 14:57:00
Quote Anchor link
Ziet er goed uit =) !
Ga zo door =) !

Mark

mark

16/01/2008 20:05:00
Quote Anchor link
moet het mogelijk zijn om een pagina meer dan 1 keer te kunnen openen?
Of moet die gewoon de juiste tab selecteren als die al open is.

Boris Mattijssen

Boris Mattijssen

16/01/2008 20:51:00
Quote Anchor link
Hallo mark,
Geweldig dit! echt waar, wat je hierboven vraagt: gewoon tab selecteren die nog open staat.
Even tips:
- Er staat nu ook een gif plaatje in...
- Save functie inbouwen, dus niet pas als je op kruisje klikt (maar dit was je denk ik al van plan)
- Als je over zo'n " ) " gaat wordt ie rood, heel mooi maar misschien leuk om dit ook te doen als je met je type dingetje (dat knipperende pijtlje waaraan je ziet waar je bent met typen) achter het " ) " staat.
Verder vind ik het er echt super gelikt uit zien en echt super!
- EDIT: o ja, je kleurtjes werken nog niet helemaal maarja dat zie je misschien zelf ook wel (bijvoorbeeld $this dan wordt $ lichtblauw en this paars).

Veel succes ermee!

Groeten
Boris
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Boris Mattijssen

Mark

mark

11/02/2008 09:58:00
Quote Anchor link
Zitten weer een heleboel nieuwe opties en en bug fixes (IE only).

- SanThe -

- SanThe -

11/02/2008 10:22:00
Quote Anchor link
DNS is niet in orde. Moet vier lagen diep graven om een ip-nummer te krijgen.

Jacco Engel

Jacco Engel

11/02/2008 10:32:00
Quote Anchor link
Trouwens 1 dingetje is wel jammer... Als ik op een map klik leest hij het ook als bestand en opent dan dus ook een nieuw tabblad.

Als je een virtuele structuur hebt weet ik daar zo geen oplossing voor maar anders kunnen je met !is_dir($bestand) dit probleem vrij makkelijk afvangen denk ik

Robert Deiman

Robert Deiman

11/02/2008 10:47:00
Quote Anchor link
Ook wel jammer is de dubbele regel nummering in de pagina's. (de 1e in het grijze zijbalkje) telt de regels goed, en die andere begint pas na de php tag te tellen en slaat dus regel 1 over. Waar is die nummering overigens goed voor?

Jacco Engel

Jacco Engel

11/02/2008 10:52:00
Quote Anchor link
jij wil graag handmatig uittellen wat regel 164 is als er een error op staat?

Robert Deiman

Robert Deiman

11/02/2008 10:55:00
Quote Anchor link
@Jacco

Heb je wel gekeken, dan had je gezien wat ik bedoel. Als ik bijv Cron.php open in de editor krijg ik
1 <?php
2 1. /**
3 2. *

Oftewel een dubbele telling die niet eens met elkaar overeenkomen. Daarnaast is de 1e nummering de juiste, maar waarom die 2e er dan in zit. :S

Edit:

Nog een aanvulling:

Probeer ook het tree-menu meer met CSS te werken, omdat je veel afbeeldingen vaker gebruikt kost het meer laadtijd wanneer je een lange lijst binnen haalt. (vooral de plaatjes die je net voor de bestandsnaam hebt staan kan je prima met CSS doen. Dan haalt die maar 1 keer de afbeelding binnen, en cached die deze afbeelding.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert Deiman

Jacco Engel

Jacco Engel

11/02/2008 11:00:00
Quote Anchor link
@Robert

Mijn oprechte excuses maar als je je zin overleest zie je ook dat het er een beetje krom staat.

Verder agreed

Robert Deiman

Robert Deiman

11/02/2008 11:02:00
Quote Anchor link
Geeft niets Jacco, liever dat je het dan navraagt dan dat je het voor je houdt.

Pagina: 1 2 3 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.