code editor
De bedoeling is dus dat ik alle bestanden kan wijzigen.
aantal voordelen:
-je hoefd geen bestanden te uploaden
-je kunt makkelijk van locatie veranderd zonder alle bestanden eerst te downloaden
- er worden automatische backup gemaakt zodra je een bestand overschrijft(mysql ?).
Ik maak gebruik van codepress engine die ik ondertussen wel aardig heb lopen aanpassen omdat deze eigenlijk nog maar een beta is.
Veel dingen zijn momenteel nog hard coded maar deze zullen later allemaal dynamische worden met o.a AJAX
Wat vinden jullie van dit idee, en hebben jullie nog leuke toevoegingen voor dit systeem.
http://www.me2see.nl/codeeditor/
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mark
Het ziet er nu leuk uit, maar ik denk dat velen toch voor de functionaliteit van hun offline editor zullen kiezen en ik denk dat het vrij lastig wordt om daarmee te kunnen concurreren.
Maar goed, laten we een beetje optimistisch zijn op dit vroege uur. Ik ben in ieder geval benieuwd hoe je dit verder zal ontwikkelen.
het is altijd makelijk als je effe snel wat kunt aanpassen als je bij iemand anders bent.
maar het zal inderdaad wel wat uitgebreider moeten..
dat als je een bestand van het rijtje links er in kunt sleepen..
en dat hij dan de url van het bestand dan op de plek plaatst waar jij het sleept en als je $_ doet hij dan komt met een paar opties net als dream weaver.. als je dat allemaal voor elkaar zou krijgen zou ik het kopen!
goed bezig ;-) :-)
Ik ga nog eens de tijd vinden om codepress verder te modificeren en aan te passen.
Ik ben overigens met iets soortegelijks bezig, ik houd alleen de editor gescheiden van de filemanager. Goed idee dus ;)!
alles staat door elkaar heen.
Mischien moet je dit nog even fixxen?
http://www.me2see.nl/codeeditor/
volgende versie gaat een echte file tree bevatten
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door mark
Het ziet er erg mooi uit en beter dan v1. Wat ik wel zou doen is een kruisje ofzo op elk tabblad zetten zodat je die ook weer kan sluiten.
Ik weet niet of je er al rekening mee houdt, maar zorg er natuurlijk wel voor dat de bestanden van de editor zelf niet aan te passen zijn.
Gerben Jacobs schreef op 16.01.2008 14:23:
Waarschijnlijk ben ik te laat en is er iets gesloopt?
Ik zie dit;
Ik zie dit;
In firefox werkt het nog niet helemaal
Elwin schreef op 16.01.2008 14:29:
Ik weet niet of je er al rekening mee houdt, maar zorg er natuurlijk wel voor dat de bestanden van de editor zelf niet aan te passen zijn.
Waarom zou dat niet mogen ?
zodra ik een echt werkende versie heb ga ik daar gewoon in verder de editor aanpassen (natuurlijk wel een beetje beschermen voor dat andere mensen de boel niet verkloten)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door mark
Ga zo door =) !
Of moet die gewoon de juiste tab selecteren als die al open is.
Geweldig dit! echt waar, wat je hierboven vraagt: gewoon tab selecteren die nog open staat.
Even tips:
- Er staat nu ook een gif plaatje in...
- Save functie inbouwen, dus niet pas als je op kruisje klikt (maar dit was je denk ik al van plan)
- Als je over zo'n " ) " gaat wordt ie rood, heel mooi maar misschien leuk om dit ook te doen als je met je type dingetje (dat knipperende pijtlje waaraan je ziet waar je bent met typen) achter het " ) " staat.
Verder vind ik het er echt super gelikt uit zien en echt super!
- EDIT: o ja, je kleurtjes werken nog niet helemaal maarja dat zie je misschien zelf ook wel (bijvoorbeeld $this dan wordt $ lichtblauw en this paars).
Veel succes ermee!
Groeten
Boris
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Boris Mattijssen
Zitten weer een heleboel nieuwe opties en en bug fixes (IE only).
DNS is niet in orde. Moet vier lagen diep graven om een ip-nummer te krijgen.
Als je een virtuele structuur hebt weet ik daar zo geen oplossing voor maar anders kunnen je met !is_dir($bestand) dit probleem vrij makkelijk afvangen denk ik
Ook wel jammer is de dubbele regel nummering in de pagina's. (de 1e in het grijze zijbalkje) telt de regels goed, en die andere begint pas na de php tag te tellen en slaat dus regel 1 over. Waar is die nummering overigens goed voor?
jij wil graag handmatig uittellen wat regel 164 is als er een error op staat?
Heb je wel gekeken, dan had je gezien wat ik bedoel. Als ik bijv Cron.php open in de editor krijg ik
1 <?php
2 1. /**
3 2. *
Oftewel een dubbele telling die niet eens met elkaar overeenkomen. Daarnaast is de 1e nummering de juiste, maar waarom die 2e er dan in zit. :S
Edit:
Nog een aanvulling:
Probeer ook het tree-menu meer met CSS te werken, omdat je veel afbeeldingen vaker gebruikt kost het meer laadtijd wanneer je een lange lijst binnen haalt. (vooral de plaatjes die je net voor de bestandsnaam hebt staan kan je prima met CSS doen. Dan haalt die maar 1 keer de afbeelding binnen, en cached die deze afbeelding.
Nog een aanvulling:
Probeer ook het tree-menu meer met CSS te werken, omdat je veel afbeeldingen vaker gebruikt kost het meer laadtijd wanneer je een lange lijst binnen haalt. (vooral de plaatjes die je net voor de bestandsnaam hebt staan kan je prima met CSS doen. Dan haalt die maar 1 keer de afbeelding binnen, en cached die deze afbeelding.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert Deiman
Mijn oprechte excuses maar als je je zin overleest zie je ook dat het er een beetje krom staat.
Verder agreed
Geeft niets Jacco, liever dat je het dan navraagt dan dat je het voor je houdt.