Code optimaliseren
Ik werk nu al enige jaren aan een eigen CMS. Dit CMS ontwikkel ik als hobby zegmaar. Maar goed. Ik vroeg me af of er programma`s bestaan die het mogelijk maken om de code eens te controleren en te optimaliseren.
Ik wil dus proberen een beeld te krijgen hoe mijn code functioneert. Hoeveel tijd en geheugen gebruik er precies aan besteedt wordt.
Uiteraard heb ik al het nodige gedaan. Zo heb ik een vrij geadvanceerd logboek dat oa de laadtijden en geheugen gebruik registreert. Desondanks wil ik eens kijken vanuit de kant van de server zelf.
Is dit mogelijk? Heeft iemand een suggestie voor me?
(liefst open-source software of freeware)
PS Ik gebruik de USB webserver stick voor de ontwikkeling.
Edit:
Het zijn inderdaad compile tools. Das leuk en aardig, maar ik wil juist zelf mijn code zover als mogelijk is optimaliseren. Ik zoek dus net ff wat anders.
Het zijn inderdaad compile tools. Das leuk en aardig, maar ik wil juist zelf mijn code zover als mogelijk is optimaliseren. Ik zoek dus net ff wat anders.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door HaasOnline XX
Nouja... het is niet echt een PHP analyser die zegt of je code goed is of niet. Het maakt van jouw code al gecompileerde code, zodat de compilatie-tijd overgeslagen wordt.
PHP Optimization Tricks
Code DRY
12 PHP Optimization tips
DRY
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door GaMer B
Probleem is dat ik dingen wil onderzoeken zoals wat er gebeurt als objecten vernietigd worden. Das vertragend bijvoorbeeld, maar het reduceert geheugengebruik. Dat soort dingen wil ik eens belichten. Een analyse tool van de server kan een grote hulp zijn hierbij.
kijk eens naar xdebug...