code venster
Tja ik kon het niet echt in 1 zin uitleggen wat ik nou wil. Ik denk dat het php is maar ook dat weet ik niet zeker. Goed... daar gaan we.
Ik zoek een manier om code`s goed te laten zien. Daar bedoel ik mee... hier op deze site kunnen mensen hun code plaatsen. Dit komt dan in een mooi venster met die kleuren van php en met een scroll bar in de breedte als de code heel breed is. En dat is wat ik ook zoek... hoe kun je zoeits creeren?
Met vriendelijke groet,
gerben
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Gerben=flash
Erg bedankt maar dit is niet precies wat ik zoek. Maar aan de andere kan ook weer wel. Het gaat mij er niet persee om dat die kleuren ook weergeven worden. Het gaat mij vooral om het venster zelf. Met een knopje alles selecteren en dat dat venster een scroll bar krijgt als de code heel breedt is.
knopje alles selecteren kan met javascript, dat moet met google wel te vinden zijn. en je kunt met css gewoon opgeven dat een venster moet scrollen als hij heel breed is... scroll:auto; uit het blote bolletje...
ow... oke dat ga ik eens even proberen. Bedankt voor je reactie.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<style type="text/css">
code
{
width: 300px;
overflow: scroll;
}
</style>
<code>dit is code dit is code dit is code dit is code dit is code dit is code dit is code dit is code dit is code dit is code dit is code dit is code dit is code dit is code dit is code dit is code dit is code dit is code dit is code </code>
code
{
width: 300px;
overflow: scroll;
}
</style>
<code>dit is code dit is code dit is code dit is code dit is code dit is code dit is code dit is code dit is code dit is code dit is code dit is code dit is code dit is code dit is code dit is code dit is code dit is code dit is code </code>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jurgen assaasas
Eeh.. ja dat lijkt er inderdaad al meer op....... alleen nu gooit ie de hele code achter elkaar. Dus dat heeft nog niet echt zin want op deze manier werkt de code niet meer. Moet het een frame zijn? of nie? Want dat heb ik liever niet namelijk.
kijk hier wil ik het toepassen... als je dat zie zul je wel snappen op welke code ik het geprobeerd heb en wat ik bedoel met achter elkaar.
http://www.g-soft.nl/index.php?p=t01
Dan zie je dat de center van mijn pagina een bepaalde breedte is en dat de code daar ver buiten gaat. Dat staat natuurlijk niet mooi en vandaar dat ik naar zoon venster zoek.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door gerben=flash
Ja als dat zou kunnen....
mss de details vragen aan Bas Kreleger ;-)
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<style>
div.code_source {
display:block;
font-family:Courier New;
font-size:12px;
overflow-x:scroll;
overflow-y:auto;
padding:4px;
width:98%;
}
div.code_source {
display:block;
font-family:Courier New;
font-size:12px;
overflow-x:scroll;
overflow-y:auto;
padding:4px;
width:98%;
}
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Sab Kriksdeegir
Ik heb Bas Kreleger een mailtje gestuurd... ben benieuwd.
Dag Bas (als je dit leest ;) )
Edit:
was ie toch..
was ie toch..
http://www.phphulp.nl/php/scripts/2/109/
Zo niet, Wat moet ik dan doen? Waar moet ik naar zoeken? Ik zou het graag zelf willen ontdekken allemaal maar ik heb er gewoon te weinig verstand van. (helaas, maar ben php aan het leren)
en dan zet php deze tag om naar HTML. Dit voorkomt XSS enzo....
De UBB class heeft die je daar linkte bevat niet de CODE tag die je nodig hebt :-)
ik heb hier wel nog een staan op http://users.telenet.be/dff/UBB.rar
met een UBB code die wel deze tag ondersteunt...
Hoe je deze class moet gebruiken staat in de file test.php
ik zou zeggen thx to Hipska zo te zien voor deze class ?
<?php
include('html.php');
$ubb = new ubb();
$text .= ''. $code_var .'';
echo $ubb->parse_all($text);
?>
Edit:
De code tags kwamen er niet door..
De code tags kwamen er niet door..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door gerben=flash
Moet dit bestand in de index.php komen te staan misschien?
je zou hem ook in je header kunnen plaatsen natuurlijk
dan kan je over heel je site de class gebruiken...
gewoon overal waar je code hebt moet je die ergens in een var gooien
zoals
$code = '<?php blablablabla ?>;
en dan op de plaats waar het codevenster moet komen plaats je :
echo $ubb->parse_all($code);