collatieprobleem?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Developer C# / ASP .Net

Functie omschrijving Ben jij een software ontwikkelaar die bekend is met termen ASP .NET, C# en SQL? Lees dan snel verder! Voor een bedrijf binnen de agrarische sector zijn wij namelijk op zoek naar een zelfstandige, enthousiaste en proactieve Software Developer die open staat voor een afwisselende functie met veel uitdaging. Binnen deze organisatie ben jij als Software Developer samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Hierbij draag jij bij aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor: Schatten

Bekijk vacature »

.NET Software Developer

Dit ga je doen Als .NET Software Developer zul jij je voornamelijk bezig houden met: Het van scratch af aan bouwen van applicaties (.NET, C#, Bootstrap, KnockoutJs en WebAPI2); Het testen van jouw code d.m.v. het uitvoeren van unittesten; Het oplossen van bugs in de code; Het onderhouden van contact met collega's betreffende de door jouw ontwikkelde applicaties; Het verbeteren en doorontwikkelen van maatwerkapplicaties. Hier ga je werken Jij gaat aan de slag als .NET Software Developer en gaat je focussen op het bedenken, ontwikkelen en testen van maatwerkapplicaties in voornamelijk C#. Dit ga je doen bij een grote, internationale

Bekijk vacature »

Front-end developer gezocht

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Voor een opdrachtgever, met een prachtig kantoor in omgeving Wateringen zijn wij op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind jij het leuk om in een Agile/Scrum omgeving te werken? Wil jij

Bekijk vacature »

C# .NET Software Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen software development waar je gaat werken voor een jong en flexibel bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Software Developer met ervaring binnen C# .NET die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! In deze functie ga jij je bezighouden met: Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je aan de

Bekijk vacature »

Gezocht: .Net ontwikkelaars met een maatschappelij

Bedrijfsomschrijving Zoek jij als medior .Net ontwikkelaar een inspirerende werkplek bij een bedrijf met maatschappelijk verantwoordelijkheidsgevoel? Dan is deze vacature je op het lijf geschreven. De organisatie bestaat ruim 20 jaar en ze ontwikkelen in house applicaties waarmee de zorgsector enorm mee gebaat is. Jouw applicaties worden gebruikt door duizenden gebruikers waardoor je echt een waardevolle bijdrage kan leveren aan de maatschappij. Het bedrijf is zeer innovatief en vindt een goede werk/privé balans belangrijk. Je krijgt alle mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen, je werktijden in te delen en daarnaast is het ook mogelijk om deels thuis te werken. Het

Bekijk vacature »

Back End Developer

Als Back End developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Je hebt een focus op de back end van onze software, daarvoor werken wij hoofdzakelijk met C# en .NET. Wij hanteren een full-stack benadering, wat betekent dat je naast de back-end ook meehelpt bij andere onderdelen van de code. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Wij hebben drie scrumteams. Het eerste team focust zich op het stukje hardware wat wij in huis doen. Zij maken als team o.a. gebruik van C++. De andere twee scrumteams zijn allebei bezig met data verwerking en maken hierbij in de backend gebruik van C# .NET / .NET Core. Het verschil tussen deze teams is dat één team de data verwerking doet voor de mobiele applicatie. Zij werken hierbij dus ook met Xamarin. Het andere team focust zich op de webapplicaties en maakt hierbij ook gebruik van ASP.NET MVC. Op basis van jouw ambities en kwaliteiten kijken wij samen

Bekijk vacature »

Integratie Developer / Architect

Dit ga je doen Als Integratie Developer / Architect binnen deze organisatie krijg je echt de kans om impact te maken. De organisatie is groeiende maar houdt een corporate cultuur buiten de deur. Heb je een goede business case: zorg voor goede argumentatie en ga ervoor! Geen stroperig beslissingsproces dat jouw ideeën in de weg staat! Enkele van jouw taken: Je ontwerpt en ontwikkelt nieuwe integraties met behulp van interne tools (Boomi) of externe partners; Je vertaalt functionele specificaties naar technische oplossingen; Je denkt mee over strategische ontwikkelingen op het gebied van applicatie integratie; Je voert regie op leveranciers en

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Rotterdam! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Voor een opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Medior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Full stack Python developer

Functie Samen met andere collega’s (een product owner, een software manager en een ervaren ontwikkelaar) ga jij onze producten verder ontwikkelen. Jouw verantwoordelijkheden zullen bestaan uit: – Verder wil gaan met de ontwikkeling van onze bestaande producten; nieuwe features! – Meedenkt over de roadmap van onze producten – Als sparringpartner kan optreden op het gebied van development – Zelf ook nieuwe ideeën op tafel durft te leggen en deze van scratch af aan wilt bouwen Hieronder ook een paar voorbeelden van projecten waar we momenteel mee bezig zijn of binnenkort aan willen beginnen: – Real-time interactie creëren in onze web

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Guus Wiegerinck

Guus Wiegerinck

15/10/2024 12:15:12
Quote Anchor link
Sinds ik een nieuwe WAMP heb geïnstalleerd, worden letters als ä, bijv in Märklin, weergegeven als een zwart ruitje met vraagteken. In de tabel staat echter gewoon een ä. Is dit een collatieprobleem en hoe los ik dit op?
Volgens mij zal dat met andere letters met accenten ook wel zo zijn, moet het alleen nog zien.

De tabel staat in utf8_general_ci, de (nieuwe) database in utf8mb4_unicode-ci.
Als ik daar utf8_general_ci van maak, verandert er aan de weergave niets: de ä blijft een zwart ruitje met vraagteken.
Na afsluiten en mySqlAdmin weer openen, staat er als collatie weer utf8mb4_unicode-ci. Wat doe ik niet goed?
Mysql: 3306 staat helemaal bovenin scherm.
Gewijzigd op 15/10/2024 12:18:01 door Guus Wiegerinck

PHP hulp

PHP hulp

21/11/2024 13:10:59

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/10/2024 13:14:25
Quote Anchor link
Waar staat utf8mb4_unicode-ci? Is dat de ingestelde collatie voor MySQL zelf?

Guus Wiegerinck

Guus Wiegerinck

15/10/2024 16:26:19
Quote Anchor link
zo gauw ik ben ingelogd in phpMyAdmin.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/10/2024 16:41:39
Quote Anchor link
Is dat je database of de globale instelling? Oftewel, wat staat er precies?

Guus Wiegerinck

Guus Wiegerinck

15/10/2024 23:00:53
Quote Anchor link
Kan ik in dit forum afbeeldingen toevoegen aan mijn reactie? Een plaatje toont meer dan een praatje.
Ik heb namelijk een schermafbeelding gemaakt van wat ik krijg na inloggen bij phpMyAdmin.
Die kan ik echter niet plakken in een reactie met Afbeelding

Toevoeging op 16/10/2024 17:03:00:

Ik kan nu niet meer bij phpMyAdmin. Firefox kan geen verbinding krijgen met Localhost. Een hardnekkig terugkerend probleem. Zie ook mijn draadje op Tweakers.

Toevoeging op 16/10/2024 17:08:15:

Overigens, wat die zwarte ruitjes betreft.
Wat ik wwou uitzoeken of het een collatieprobleem is (wat levert de database aan? ä of een zwart ruitje?) Maar dat kan ik Hu niet, ik kan er niet bij.
het kan ook zijn dat het een html-probleem is. In dat geval moet ik alle letters met accenten op een slimme manier omzetten in html-code. Óf ... in de tabellen de html-code gaan gebruiken i.o.v. de gewone schrijfwijze.
Gewijzigd op 15/10/2024 23:08:55 door Guus Wiegerinck

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/10/2024 00:52:31
Quote Anchor link
We hebben hier geen uploadsysteem voor afbeeldingen. Je kan ze bijv. uploaden op www.imgbb.com.

Zonder code, en al je settings is het lastig uit te zoeken. Maar mogelijk kan een mysqli_set_charset() wel helpen, maar dit is wel uitzoeken of dat wel het probleem is. De serverinstelling is altijd leidend, en met mysqli_set_charset() kan je het aanpassen.
Gewijzigd op 17/10/2024 00:58:22 door - Ariën -

Guus Wiegerinck

Guus Wiegerinck

18/10/2024 17:49:00
Quote Anchor link
- Ariën - op 17/10/2024 00:52:31:
We hebben hier geen uploadsysteem voor afbeeldingen. Je kan ze bijv. uploaden op www.imgbb.com.

Kijk op imgbb voor screenshot phpMyAdmin

Toevoeging op 18/10/2024 17:51:51:

Ik heb intussen de karakterset omgezet in utf_general_ci.
Ik heb gekeken wat SQL ervan maakt. In een query wordt Märklin weergegeven als Märklin. Dus daar worden letters niet veranderd in zwarte ruitjes met een vraagteken.
Dus doet html dat, concludeer ik. Of is dat te kort door de bocht?

Toevoeging op 18/10/2024 17:53:32:

O ja, ik kan intussen weer bij mijn phpMyAdmin. Heb je waarschijnlijk al gemerkt.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/10/2024 18:01:20
Quote Anchor link
Als alles in phpMyAdmin goed staat zonder die 'geruite wybertjes' of andere rare encodingfratsen die de speciale tekens onleesbaar maken, dan gaat er in jouw PHP-script iets niet goed. Afhankleijk van de collatie-instellingen van je database moet je mogelijk mysqli_set_charset() gebruiken met de juiste collatie. Dit heeft verder niks met HTML te maken.

Maar zonder de screenshot is het nog steeds gissen. Je zult echt die link moeten delen ;-)
Gewijzigd op 18/10/2024 18:01:47 door - Ariën -

Guus Wiegerinck

Guus Wiegerinck

18/10/2024 18:02:07
Quote Anchor link
Is er een script waarmee ik de inhoud van een variabele kan zien zonder dat dat via html gaat?
Toelichting:
Nu worden letters met leestekens, zoals ä of ó, door html weergegeven als zwart ruitje met een vraagteken erin. Terwijl die in de database gewoon als ä of ó zijn getypt en in een sql ook zo worden weergegeven. En staat dat ook precies zo in de variabele, totdat html zegt: "ä? Ken ik niet. Dat is onbekend."

Ivo P

Ivo P

18/10/2024 18:07:51
Quote Anchor link
PhpMyAdmin is ook maar een PHP script he.

Het is niet zo dat "er staat in pma een ä, dus het is daar goed".
Dat is net zo iets als een Nederlander laten kijken of een tekst goed is, en vervolgens deze tekst aanbieden aan een franstalige.

Tekens worden op verschillende manier opgeslagen.
Bijvoorbeeld simpelweg met de ascii code. Ontwikkeld in de tijd dat er vooral Engelstalige teksten op een letters-only scherm kwamen (zo'n zwart scherm met groene letters).
Toen was 255 tekens meer dan genoeg.

Fast Forward via tekensets per taal naar unicode. Daarin zitten duizenden tekens en is 1 byte niet genoeg om ze allemaal een nummer te geven.

Nu wordt het extra belangrijk om aan te geven in welke tekenset (taal om de NL/FR vergelijking in stand te houden) je iets hebt opgeslagen.

Jij zegt dat het unicode/utf8 is.
Maar ergens tussen het lezen uit de database en het tonen op het scherm zit een element dat uitgaat van een andere tekenset.

Vaak zie je dat een niet weer te geven teken veranderd wordt in 2 rare tekens.
Dat is als een 2bytes tekens voor een 1bytes tekenset wordt aangezien.
Vergelijk: teken 6432 wordt dan gezien als teken(64) gevolgd door teken(32)

Jij lijkt het omgekeerde te hebben: jouw tekens in maar 1 blokje/vraagteken.

Waar kan zo iets misgaan:

Je hebt de tekst ergens ingevoerd.
Was dat in een html-pagina met de juiste tekenset?
Was de verbinding naar de database daarmee in overeenstemming?
DB: die tekenset noem je al.

Uitlezen:
is de verbinding met de database in de goede tekenset gesteld?
Als op het scherm geplaatst: wordt daarbij aangegeven dat de browser de tekesn als unicode moet zien?

Zitten er onderweg nog tekstbewerkende functies bij? Iets als substr() die niet per se multibyte compatibel zijn.
vandaar bijvoorbeeld https://www.php.net/mb_substr

Heb je eventueel iets aan een programma als HeidiSQL om in je database te kijken? Dat scheelt in elk geval een hoop gedoe met de settings van de browser etc.

Guus Wiegerinck

Guus Wiegerinck

18/10/2024 18:11:47
Quote Anchor link
En als zulke letters toch moeten worden omgezet naat html-code, is daar dan een script voor?
Zoiets als:
als in woord ä staat, zet ä om in bijv. ä

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/10/2024 18:13:23
Quote Anchor link
Daarom ben ik nog steeds benieuwd naar de 'Karakterset van server' of 'Server charset', volgens je phpMyAdmin.
Als deze in een vorige MySQL/MariaDB installatie afwijkt, dan heb je kans dat je inderdaad verkeerde tekens zal zien.

Verder steun ik Ivo P zijn reactie door ook HeidiSQL aan te raden. Dit is een los programma wat een connectie maakt met MySQL of MariaDB, zonder tussenkomst van PHP of een webserver. Ik gebruik bijna zelden nog phpMyAdmin. Voornamelijk om even snel wat installatiesettings uit te lezen, of het beheer van MySQL/MariaDB zelf op mijn testserver.

Je kan met htmlentities() bepaalde karakters omzetten naar HTML-entities, zoals > wat dan > is.
Maar waarom zou je dit willen? Dit wil je enkel als je HTML-tags onschadelijk wilt maken als je bijvoorbeeld een script wilt bouwen waarmee je wilt dat <strong>vet</strong> niet letterlijk vet wordt gemaakt.

Met de encoding en collations gaat er een wereld voor je open om alle tekens te gebruiken. De functie htmlentities() moet je niet als lapmiddel zien. Vooral omdat dit je tekst verminkt.
Gewijzigd op 18/10/2024 18:17:07 door - Ariën -

Ivo P

Ivo P

18/10/2024 18:14:10
Quote Anchor link
maar dat script zal dan ook moeten snappen dat het een ä is....

Je kunt nog kijken of je https://www.php.net/manual/en/book.iconv.php kunt gebruiken om de tekenset te achterhalen.
En evt te converteren.

Vervelende van &amp; in je database zetten, is dat je dat bij het bewerken van je tekst ook weer op moet nemen. En als je er een pdf van maakt je ineens M&auml;rklin in je tekst ziet.

Toevoeging op 18/10/2024 18:15:20:

Ivo P op 18/10/2024 18:14:10:
maar dat script zal dan ook moeten snappen dat het een ä is....
(reactie op het zoeken naar script om om te zetten naar &auml;)

Je kunt nog kijken of je https://www.php.net/manual/en/book.iconv.php kunt gebruiken om de tekenset te achterhalen.
En evt te converteren.

Vervelende van &amp; in je database zetten, is dat je dat bij het bewerken van je tekst ook weer op moet nemen. En als je er een pdf van maakt je ineens M&auml;rklin in je tekst ziet.

Guus Wiegerinck

Guus Wiegerinck

18/10/2024 18:16:11
Quote Anchor link
Snel reageren is lastig, want ik kan niet citeren. Daarom een nieuwe reactie.
Waar heb ik de tekst/speciale tekens ingevoerd? --> in phpMyAdmin de tabellen gevuld. De tabellen hadden collatie utf8_general_ci.

Een html-pagina in juiste tekenset ... weet ik niks van. Sinds in begin jaren 2000 me verdiept heb in html, heb ik me nooit vergewist van tekensets. Bijzondere tekens zoals & of &nbsp; paste ik toe wanneer resultaat afweek van de letter die het moest worden. Krijg nu idee dat ik een tijdmachine vooruit gelanceerd ben. Fred Flinstone in de digitale wereld.
Gewijzigd op 18/10/2024 18:22:14 door Guus Wiegerinck

Ivo P

Ivo P

18/10/2024 18:17:23
Quote Anchor link
Guus Wiegerinck op 18/10/2024 18:16:11:
Snel reageren is lastig, want ik kan niet citeren. Daarom een nieuwe reactie.
Waar heb ik de tekst/speciale tekens ingevoerd? --> in phpMyAdmin de tabellen gevuld. De tabellen hadden collatie utf8_general_ci.

En welke tekenset gebruikte phpmyadmin?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/10/2024 18:19:56
Quote Anchor link
Dat is toch prima zo! Als alles in phpMyAdmin prima staat, maar niet in je PHP-script, dan mis je vermoedelijk de mysqli_set_charset() na je connectie. Wat staat er in phpMyAdmin bij 'Server charset'?

Guus Wiegerinck

Guus Wiegerinck

18/10/2024 18:23:20
Quote Anchor link
Die staat op West European (latin1)

Nu hebben de tabellen en serververbinding dezelfde collatie, nl utf8_general_ci.
Maar nu heeft de server weer een ander karakterset: w.european (latin1). Hmmm. Maakt het wel ingewikkeld.
Gewijzigd op 18/10/2024 18:29:14 door Guus Wiegerinck

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/10/2024 18:29:19
Quote Anchor link
Dan is het raadzaam om mijn tip op te volgen, en utf8mb4 te gebruiken in je PHP-script.
Gewijzigd op 18/10/2024 18:29:40 door - Ariën -

Guus Wiegerinck

Guus Wiegerinck

18/10/2024 18:33:43
Quote Anchor link
Ik kan natuurlijk een if-else-je maken:
"als $merk == M?rklin dan $merk = M&auml;rklin;"
of
"als $merk == Märklin dan $merk = M&auml;rklin;"
Want hoe komt het binnen, ik zie alleen wat er uit komt.

Toevoeging op 18/10/2024 18:34:46:

- Ariën - op 18/10/2024 18:29:19:
Dan is het raadzaam om mijn tip op te volgen, en utf8mb4 te gebruiken in je PHP-script.

En alle tabellen de collatie utf8mb4 te geven, toch?

Toevoeging op 18/10/2024 18:38:02:

Guus Wiegerinck op 18/10/2024 18:33:43:
Ik kan natuurlijk een if-else-je maken:
"als $merk == M?rklin dan $merk = M&auml;rklin;"
of
"als $merk == Märklin dan $merk = M&auml;rklin;"
Want hoe komt het binnen, ik zie alleen wat er uit komt.

Niet zo handig bij nader inzien. Werkt alleen als inhoud van $merk één woord is. In zinnen moet je eerste zoeken of er een woord is dat ... Toch niet zo simpel

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/10/2024 18:39:07
Quote Anchor link
Klopt! De database, tabellen en velden.
Maak wel altijd backups!!

Daarnaast is het zinloos om te controleren op ?, want dat van alles zijn. Verder is het ook onzinnig om HTML-entities te gebruiken omdat je problemen met UTF-8 hebt. Zorg gewoon voor een goede oplossing i.p.v. pleisters plakken waarbij je later daar restanten van zal zien, en je code vervolgens slechter onderhoudbaar wordt.
Gewijzigd op 18/10/2024 18:44:40 door - Ariën -

Adoptive Solution

Adoptive Solution

18/10/2024 18:48:27
Quote Anchor link
Dit gebruik ik om te verbinden.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
[code]$SQL_host     = 'localhost';
$SQL_user     = 'username';
$SQL_password = 'password';
$SQL_database = 'database';

$db = new MySQLi( $SQL_host, $SQL_user, $SQL_password, $SQL_database );
$db->set_charset("utf8mb4");
$db->query("SET NAMES utf8mb4 COLLATE utf8mb4_general_ci");
?>

en dit in de <head> van een html pagina

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<meta http-equiv="Content-type" content="text/html; charset=utf-8" />

daarmee kan je alle codes uit de unicodetabel gebruiken

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Unicode_characters

Verder heb ik er nooit echt bij stilgestaan. Het staat in menige handleiding of tutorial. Of je verzint het zelf.

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.