collatieprobleem?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C#.NET developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Testen en valideren van de ontwikkelde software. Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je gaat aan de slag met diverse technologieën en frameworks. Denk hierbij aan C#, JS frameworks, HTML, CSS, TypeScript,

Bekijk vacature »

Junior Java Developer

Dit ga je doen Je ontwikkelt innovatieve, maatschappelijk belangrijke applicaties; Je implementeert nieuwe features; Je gaat in gesprek met eindgebruikers en designers om de applicaties continu te finetunen; Je draait mee in een professionele Agile/Scrum omgeving. Hier ga je werken Onze klant is een internationale organisatie gevestigd in de omgeving van Amsterdam. Ze staan zeer goed bekend in de markt door hun innovatieve dienstverlening op IT gebied en hun gepassioneerde werknemers. Voor hun inspanningen op het gebied van IT hebben ze meerdere prijzen gewonnen! Onze klant is onderdeel van een Corporate werkgever en heeft zelf 300 mensen in dienst. Om

Bekijk vacature »

Trainee pega developer

Wil jij een mooie stap maken in jouw carrière? Mooi! Bij De Mandemakers Groep haal je binnen 6 maanden je CSA- en CSSA-certificaten, waarna jij aan de slag kan als Pega-developer in ons IT-team. Achter de schermen zorg jij ervoor dat collega’s efficiënt werken en klanten iedere dag beter geholpen worden. Wil jij daaraan bijdragen? En jouw ICT-skills ontwikkelen? Lees dan snel verder en solliciteer vandaag nog als trainee Pega-developer. Wat ga je doen? Als trainee Pega developer leiden wij je op tot gecertificeerd software developer voor het low-code platform PegaSystems. In de training ben je verantwoordelijk voor een te

Bekijk vacature »

Medior front-end developer gezocht (€3.300 -

Functie Wat ga je doen? Jij als front-end developer gaat werken binnen de teams van/voor onze klant. Je werkt in een team met starters en ervaren ontwikkelaars met allemaal 1 overeenkomst; passie voor het vak. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en ga dan weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en jezelf dus snel ontwikkelen. Wat hebben we jou te bieden? • Uitdagende projecten bij mooie klanten (bij jou in de buurt, of binnenkort intern vanuit ons kantoor!) • Een jonge organisatie met talentvolle collega’s • Veel ruimte voor

Bekijk vacature »

PHP Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen, implementeren en testen van PHP-oplossingen en Apps voor klanten en bedrijfsprocessen; Opstellen van requirements en uitwerken van de oplossingen; Testen van software en borgen van een soepele overdracht, inclusief documentatie; Proactief adviseren vanuit eigen expertisegebied over ontwikkelingen en verbeterpunten in technische toepassingen en processen binnen de organisatie. Hier ga je werken De organisatie is een ambitieuze en vooruitstrevende speler in de markt in de regio Rotterdam. Ze zijn de snelst groeiende in hun branche. Met een excellent aanbod en service willen zij de beste keuze zijn voor hun bestaande en nieuwe klanten. Dit alles doen

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Outsystems Developer Junior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als junior Outsystems Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van

Bekijk vacature »

Junior .NET Developer

Dit ga je doen Als junior .NET Developer lever je met jouw oplossingen direct een bijdrage aan de bedrijfsprocessen van de klanten. Werkzaamheden waar jij je zoal mee bezig houdt zijn; Het ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van de draaiende platforms van de klanten; Softwareontwikkeling middels C#, .NET; Klantcontact om de wensen te bespreken en uit te werken; Optimaliseren van de (huidige) bedrijfsprocessen; De IT-afdeling bestaat uit 30 personen verdeeld over 3 teams. Het team waar je in terecht komt bestaat uit ongeveer tien man. Het is een team wat bestaat uit betrokken collega’s, waar iedereen bereidt is om elkaar te

Bekijk vacature »

Laravel developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie omschrijving Voor een klein bedrijf in de buurt van Nieuwegein zijn wij per direct op zoek naar een talentvolle PHP developer. Er wordt veel ruimte geboden voor eigen initiateven, waardoor je een mooie stempel kan drukken op jouw eigen werkzaamheden (zowel operationeel als strategisch). Het bedrijf heeft middels externe programmeurs een multimedia platform ontwikkeld, maar willen geleidelijk de ontwikkeling naar binnen halen. Om die reden zoeken zij een communicatieve interne PHP developer die graag meebouwt aan het succesvolle product. Je gaat de volgende werkzaamheden verrichten: Platform beheren en programmeren (PHP, MySQL, JQuery, Javascript, XML & HTML); Communicatie en aansturing

Bekijk vacature »

Ervaren Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een ervaren Software Developer, en heb je ervaring met technieken zoals C#, MS Access & SQL? Vind jij het leuk om maatwerk software te ontwikkelen voor klanten in een specifieke branche? Dan is dit de baan voor jou! Als ontwikkelaar ben jij samen met een team van 12 collega’s verantwoordelijk voor het bouwen van nieuwe functionaliteiten en het uitbreiden van de core applicatie. Belangrijk is dat je ervaring hebt met C# en MS Access. Je bent flexibel en klantvriendelijk ingesteld, omdat het belangrijk is om de klanten zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Thuiswerken

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar versterking op de afdeling Software Development! Als Fullstack react.js developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Onderdelen van jouw functie: Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Doorontwikkelen van software; Ontwikkelen en testen van nieuwe functionaliteiten; Implementaties van nieuwe functionaliteiten en updates; Verzorgen van technische migraties naar nieuwe frameworks; Verwerken van incidenten. Hier ga je werken Onze klant, gevestigd in de regio Amsterdam, draagt bij aan het verbeteren van de veiligheid en efficiëntie van de Nederlandse infrastructuur door het ontwikkelen van afgemeten software oplossingen. Zo passen zij location intelligence toe om onderhoud en reparaties efficiënt te laten verlopen. Verder zorgen deze systemen dat incidenten zo snel mogelijk worden opgelost. Als Front-end Developer ben jij samen met je team betrokken met het (door)ontwikkelen van

Bekijk vacature »

PHP Developer (junior functie)

Functie omschrijving Ben jij een starter en wil je werken bij een jong en leuk bedrijf? Lees dan verder! Wij zijn op zoek naar een PHP Developer binnen een junior functie. Binnen dit bedrijf gaat het om persoonlijke aandacht en ontwikkeling! Je komt te werken voor een leuk communicatiebureau die alles op het gebied van online en offline communicatie doet. Dit doen zij voor verschillende branches, waardoor je aan diverse soorten projecten mag werken, dit maakt deze baan erg leuk! Daarbij werk je aan een door hun zelf ontwikkeld framework welke goed leesbaar is. Je maakt voor bedrijven op maat

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2

Guus Wiegerinck

Guus Wiegerinck

18/10/2024 19:00:41
Quote Anchor link
Quote:
- Ariën - op 18/10/2024 18:29:19:
Dan is het raadzaam om mijn tip op te volgen, en utf8mb4 te gebruiken in je PHP-script.

En alle tabellen de collatie utf8mb4 te geven, toch?

Dat begrijp ik niet goed. Ik heb de tabellen de collatie zusenzo gegeven, maar wat bedoel je met de zin om die collatie in mijn php-script te gebruiken. Betekent dat ik ergens op regel 1 of 2 moet vermelden dat collatie collatie X is?

En wat denk je van mijn conclusie alle tabellen collatie utf8mb4 te geven?

(Ik ben een amateur, ooit begonnen met een boek voor beginners "Basiscursus PHP5". Daarop autodidactisch verder geborduurd tot ik tevreden was met een bepaald resultaat. En elke keer als ik iets meer wou, snuffelde ik rond op internet zoals dit forum, of bij mensen die iets meer thuis waren in de ict. Nu vertoont het resultaat gebreken en moet ik kennis opdoen om die gebreken te verhelpen. Dit als toelichting van waaruit ik "knutsel" met php.)
Gewijzigd op 18/10/2024 19:02:02 door Guus Wiegerinck

PHP hulp

PHP hulp

21/11/2024 17:56:39

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/10/2024 19:08:21
Quote Anchor link
Ik bedoelde dus de manier die Adoptive Solution in zijn voorgaande bericht al liet zien.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
// etc...
$db->set_charset("utf8mb4");
$db->query("SET NAMES utf8mb4 COLLATE utf8mb4_general_ci");
?>
Gewijzigd op 18/10/2024 19:08:57 door - Ariën -

Guus Wiegerinck

Guus Wiegerinck

18/10/2024 19:19:07
Quote Anchor link
OK.
Dan ga ik daar eens mee werken en kiek'n wâ't wôt.
Maar niet vanavond nog.

Toevoeging op 18/10/2024 19:29:38:

Hihi

Toch geprobeerd.

En ... JA, het werkt!!!
Bedankt

Toevoeging op 18/10/2024 19:34:10:

Ik had jouw code ietsje aangepast aan de connect-code die ik al had. Zó
Code (php)
1
2
3
4
//verbinden met database
    $db = mysqli_connect("localhost", "ikusr", "mijnwachtwoord", "mijndatabase");
    $db->set_charset("utf8mb4");
    $db->query("SET NAMES utf8mb4 COLLATE utf8mb4_general_ci");
Gewijzigd op 18/10/2024 19:19:39 door Guus Wiegerinck

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/10/2024 19:35:52
Quote Anchor link
Fijn dat het werkt. Soms is het iets heel simpels.... ;-)

Guus Wiegerinck

Guus Wiegerinck

19/10/2024 16:21:33
Quote Anchor link
Toch is er een maar-tje.

Alle scripts zijn aangepast, maar er zijn twee scripts waar het tóch niet goed gaat. Ik vind dat vreemd.
Daar krijg ik tóch bijv. Belgi? of Groot Britanni?, en in het andere script M?rklin of ??n.
Het is in twee scripts, in andere gaat het wél goed.
Toch een andere collatie nodig?

Het ligt niet aan het feit dat ik de code in een inc-bestand heb gezet en oproep met include, dat maakt niet uit,

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/10/2024 16:52:48
Quote Anchor link
Ik vrees dat die al anders opgeslagen zijn.

Guus Wiegerinck

Guus Wiegerinck

19/10/2024 17:14:05
Quote Anchor link
Ik denk dat ik het al weet. Deze woorden komen niet uit de database, maar heb ik zo als ze zijn in het script gezet. Bijv.:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
$land = $rij_my['land'];
        if ($land == "F"){$Land = "Frankrijk";}
        if ($land == "D"){$Land = "Duitsland";}
        if ($land == "I"){$Land = "Ital";}
        if ($land == "NL"){$Land = "Nederland";}
        if ($land == "GB"){$Land = "Groot Britanni";}
        if ($land == "B"){$Land = "Belgi";}

En uit het andere script:
Code (php)
1
2
3
4
5
<p>
Hieronder staat een opsomming van locomotieven zoals die is opgenomen in de zgn "Loklist" van Mrklin MS2<br>
Het maximaal aantal locomotieven dat opgenomen kan worden in die lijst is 40.<br>
Voor elke nieuwe lok boven de 40 die aan de lijst wordt toegevoegd, wordt er n andere zonder waarschuwing verwijderd.
</p>

Dus hier wél de html-code toepassen.

Zo zie je maar, je probleem aan iemand anders voorleggen helpt om zelf tot een oplossing te komen

Toevoeging op 19/10/2024 17:20:55:

Guus Wiegerinck op 19/10/2024 17:14:05:
Ik denk dat ik het al weet. Deze woorden komen niet uit de database, maar heb ik zo als ze zijn in het script gezet. Bijv.:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
$land = $rij_my['land'];
        if ($land == "F"){$Land = "Frankrijk";}
        if ($land == "D"){$Land = "Duitsland";}
        if ($land == "I"){$Land = "Ital";}
        if ($land == "GB"){$Land = "Groot Britanni";}
        if ($land == "B"){$Land = "Belgi";}

En uit het andere script:
Code (php)
1
2
3
4
5
<p>
Hieronder staat een opsomming van locomotieven zoals die is opgenomen in de zgn "Loklist" van Mrklin MS2<br>
Het maximaal aantal locomotieven dat opgenomen kan worden in die lijst is 40.<br>
Voor elke nieuwe lok boven de 40 die aan de lijst wordt toegevoegd, wordt er n andere zonder waarschuwing verwijderd.
</p>

Dus hier wél de html-code toepassen.
En inderdaad, nu staat het er zoals het hoort,

Zo zie je maar, je probleem aan iemand anders voorleggen helpt om zelf tot een oplossing te komen

Adoptive Solution

Adoptive Solution

19/10/2024 20:36:34
Quote Anchor link
Probeer het zo :

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
$land = $rij_my['land'];
if ($land == "F") {$Land = "Frankrijk";}
if ($land == "D") {$Land = "Duitsland";}
if ($land == "I") {$Land = "Itali&euml;";}
if ($land == "GB"){$Land = "Groot Britanni&euml;";}
if ($land == "B") {$Land = "Belgi&euml;";}

https://www.w3schools.com/charsets/ref_utf_diacritical.asp
Gewijzigd op 19/10/2024 20:47:47 door Adoptive Solution

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/10/2024 01:05:26
Quote Anchor link
Als je 100 procent zeker bent dat je latin1 gebruikt, en wilt overstappen op UTF-8 (utf8mb4), dan is dit script een handige omzettool. Maak van te voren wel een backup van de huidige staat.

https://gist.github.com/pobegov/f8b293fb6eb658a13feb1c318e6c07ed

Ivo P

Ivo P

24/10/2024 18:23:15
Quote Anchor link
een tekstbestand, en een php-script is ook dat, dan kun je ook daarbij aangeven in welke tekenset dat moet worden opgeslagen.

dat is dus hier kennelijk de verkeerde set.

check eens of jouw editor je een tekenset last kiezen

Guus Wiegerinck

Guus Wiegerinck

25/10/2024 14:44:01
Quote Anchor link
Ivo P op 24/10/2024 18:23:15:
dat is dus hier kennelijk de verkeerde set.

Ik weet niet precies waar je op doelt, maar letters met accenten en zo die uit de database komen, worden correct weergegeven.
Als je bedoelt de momenten dat bijv. België werd weergegeven als Belgi?, dan ging het om door mij getypte tekens. ë noteren als &eunml; loste die probleempje op.

Quote:
check eens of jouw editor je een tekenset last kiezen.
Ik schrijf/schreef mijn scripts met kladblok of php editor of notepad++
Of bedoel je dat niet.

Toevoeging op 25/10/2024 14:50:12:

- Ariën - op 24/10/2024 01:05:26:
Als je 100 procent zeker bent dat je latin1 gebruikt, en wilt overstappen op UTF-8 (utf8mb4), dan is dit script een handige omzettool. Maak van te voren wel een backup van de huidige staat.

https://gist.github.com/pobegov/f8b293fb6eb658a13feb1c318e6c07ed

Ik heb even gekeken. Oeps, dat is me veel te ingewikkeld en ingrijpend en ik wil het leuk houden voor mijzelf. phyMyAdmin meldt bij de algemene instellingen dat de collatie van de serververbinding is: utf8mb4_unicode_ci; en dat de karakterset van de databaseserver is: cp1252 West European (latin1). Wat het verschil is tussen de serververbinding en de databaserver, weet ik niet. Belangrijk vind ik of het werkt, en dat doet het nu.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

25/10/2024 16:18:43
Quote Anchor link
Afhankelijk van de instellingen op serverniveau, moet je in PHP de charset-functie na je connectie gebruiken. Als ze gelijk zijn, hoeft dit niet.

Maar je hebt dus geen encoding-problemen meer?
Gewijzigd op 25/10/2024 16:19:38 door - Ariën -

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.