combinatie get and post?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

Mic

mic

28/08/2006 15:25:00
Quote Anchor link
beste php'ers,

heeft er iemand een idee of er een mogelijkheid bestaat om get en post te combineren?

Stel : je hebt een form waar je enkele tekstvelden kan invullen maar ook een paar knoppen hebt. De knoppen hebben verschillende functies, zo kan er bv een knop zijn die een extra tekstveld aanmaakt als je erop klikt, een andere knop kan bv dienen om alles wat in de tekstvelden staat te saven in een database.
Het zou de bedoeling zijn dat alle info die in de tekstvelden staat behouden blijft als je op de knop druk om nog een extra tekstveld aan te maken. Dus dacht ik iets te maken dat get en post combineert.

form ziet er zo uit
<form action="volgendestap.php" method="post">
Eén knop zou dan bv volgende link zijn : 'volgendestap.php?actie=extraknop'
De knop om te saven 'volgendestap.php?actie=opslaan'
en dan nog wat tekstvelden

volgendestap.php zou dan ondertussen ook kijken naar de binnengekomen post variabelen, die de inhoud van de tekstvelden bevat, MAAR, natuurlijk werkt dit niet.

Ik kan me nochtans voorstellen dat dit een situatie is die veel voorkomt, de vraag is dus hoe jullie dit aanpakken?

Bedankt!

PHP hulp

PHP hulp

16/11/2024 13:42:14

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

28/08/2006 15:33:00
Quote Anchor link
Je hoeft van die knoppen helemaal geen links te maken. Als je het hele formulier met POST doet, maak je gewoon een aantal submitbuttons met dezelfde name en een verschillende value:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
<input type="submit" name="verzenden" value="save">
<input type="submit" name="verzenden" value="delete">

Aan de hand van de waarde van $_POST['verzenden'] kun je dan actie ondernemen. Dit kan met een switch.

Mic

mic

28/08/2006 15:40:00
Quote Anchor link
Bedankt voor je reactie!
Dit heb ik nog niet geprobeerd. Ik ging er altijd van uit dat bij een submit enkel de name van de button gepost wordt, en niet de value. Ale, zo heb ik toch altijd mijn programmas gemaakt in het verleden, en ben hier nog nooit over gestruikeld.
Soit, ik ga dit eens proberen en als het lukt is dat wel heel goed nieuws!
Straks meer feedback!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door mic

Mic

mic

28/08/2006 15:53:00
Quote Anchor link
alright het werkt!
Ik ben maar een php amateur en ik had hier eigenlijk nooit bij stilgestaan!
Om te kijken of een knop al dan niet ingedrukt was deed ik dit : if(isset($_POST['submit'])), waar submit dan de naam van de knop is. Natuurlijk nooit bij stilgestaan dat $_POST['submit'] ook een waarde heeft zoals elke andere POST variabele........
STUPID! Maar in elk geval super bedankt, dit gaat mijn leven veel gemakkelijker maken!

- wes  -

- wes -

28/08/2006 15:55:00
Quote Anchor link
je leven nogwel :)

Cybermic 2.4b ready for service masterrrr...dzdztzdtzdt... *does the robot*

Mic

mic

28/08/2006 16:23:00
Quote Anchor link
ale, mijn leven voor wat het phpgedeelte betreft ;)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.