Comment spam
1 uur +/- 30 berichten :(
Nu is de vraag wat is de beste oplossing?
CAPTCHA bij het formulier?
Comment limiet, dus je mag maar X aantal comments posten per uur?
Meer kan ik even niet bedenken.
Captha of iets soortgelijks erbij zetten, is de enige manier om zonder registratie een bot van een mens te onderscheiden, en zet er een floodbescherming op, maximaal 10 post per persoon per dag per onderdeel ofzo. Of gwoon dat ze maar 1 keer int kwartier/halfuur mogen posten.
IP ban heeft geen nut verschillende IP's (Maakt gebruik van proxy's)
Flood control werkt niet... (Verschillende ip's)
De laatste is puur uit ervaring met phphulp...
Ik heb even met javascript gespeeld met het feit dat de software geen js ondersteund ik zal het zo weten... + een normale vraag voor de non js gebruikers..
Wat ook een leuke is en die sowiezo een aantal spambots weghoud is een tekstveld verbergen met CSS. Noet het veld bijvoorbeeld mail (terwijl je het echte e-mail veld email noemt) De meeste spambots zullen dit zien als een e-mailveld, terwijl die juist leeg moet blijven. Spambots vullen een emailadres in, jij controleerd of die wel leeg is en voila. :) De spambot geeft ook geen error, omdat het formulier succesvol is gepost.
Maar werkt dit ook voor gewone mensen die langskomen en gewoon gaan spammen? Ik denk het niet.
Als het bijvoorbeeld een gastenboek betreft heet de directory bijna altijd questbook. Nou die naam verander ik in een totaal niet relevant andere naam en ik ben van de spammers af.
GaMer13 schreef op 02.04.2007 08:46:
Maar werkt dit ook voor gewone mensen die langskomen en gewoon gaan spammen? Ik denk het niet.
Nope, dat is waar. Daar heb je wel een punt. doorgaans heb ik meer last van spambots dan van spammende mensen, zeker omdat er een tijdslimiet zit van een minuut voordat je weer kan posten. (dit gebeurt dmv een sessie tijd, wanneer die niet geset kan worden, post die hem niet)
Gamer, Ik heb mijn manier gebruikt en het werkt tot nu toe goed. Normaal had ik nu 100 berichten meer gehad.
Met dat limiet he, kun je niet een sessie / cookie aanmaken en die dan checken als iemand gaat posten. Als hij bestaat, dan kan degene niet meer posten, of is dit totaal geen optie?
Dus nee, dat is zoals je zelf zou zeggen "totaal geen optie".
Quote:
Gamer, Ik heb mijn manier gebruikt en het werkt tot nu toe goed. Normaal had ik nu 100 berichten meer gehad.
Wat gebruik je nu dan?
BTW, je blijft altijd wel spam ergens houden, je kunt het niet 100% vermijden..
vijf + vier = ?
En dan doormiddel van javascript de antwoord te plaatsen en de input veld te verbergen.
Misschien als ik weer iets tegen kom op internet, dan zal ik het hier posten.
Ik heb namelijk ook veel last van spam op mijn forum van het bedrijf en hebben verscheidene keren het forum offline moeten zetten :(
Stel een simpele vraag, ik ben daar ooit eens mee begonnen toen ik mijn nieuwssysteem ontwikkelde en dat werkt eigenlijk ook prima. Gebruikersvriendelijk? Mag je zelf bepalen.
Of laat javascript (een stukje) formulier echo'en, dan zien bots dat hele formulier niet... Echter mensen die geen javascript hebben zien het ook niet :+.
Gebruik geen standaard namen voor je formulier, geen 'subject', 'name' & 'message' maar abacadabra. Netjes is het niet, geen idee of het werkt, wie weet.
Ik ben benieuwd of je binnenkort alweer spam krijgt. => Laat ons dat maar weten.
Nee die vraag is alleen voor "non" js gebruikers...
Arjan Kapteijn schreef op 02.04.2007 09:57:
Op de website van de Henzenrunners staan er enorm veel spamberichten in de database, maar ze zijn niet geactiveerd (email) dus dat gastenboek heeft geen spam. Werkt geweldig :).
Dat is inderdaad een geweldig idee :O Deze moet ik ff onthouden, want dit zal de spam zekers verlagen.
Even een nieuwe methode testen...
Je kan een hidden field erbij voegen in je formulier, omdat spam bots alles invullen controleer je of het is ingevuld zo ja dan is het spam zo niet dan is het een gebruiker.