comments

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag in één van de 5 IT teams van dit bedrijf. Jullie werken op basis van interne klantprojecten aan voornamelijk webapplicaties. Dit betekent dat jij continu uitgedaagd wordt en veelal met verschillende soorten projecten bezig bent. Het gave is dan ook dat jullie als team samen bekijken welke technieken het beste passen bij het project waar jullie verantwoordelijk voor zijn. Zo kan het zijn dat jij als .NET developer gaat werken aan een project, maar dat jullie als team liever gebruik maken van Haskell of F# om de klus te klaren.

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in ons development team met twee andere .NET developers. Als team werken jullie in scrum en is er iedere ochtend om 11.00 een standup. Jij krijgt als junior .NET ontwikkelaar een inwerk traject dat echt specifiek wordt ingericht op basis van wat jij nodig hebt. Een van de grootste pluspunten bij ons is dat wij binnen ons bedrijf veel (technische) vrijheid geven en juist eigen initiatieven erg stimuleren. Jouw werkzaamheden gaan er bij ons als volgt uit zien: – Het ontwikkelen van nieuwe software samen met interne en eventueel externe ontwikkelaars; – Het

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaar - Het schoolsysteem verbeteren!

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een prettige en kleinschalige organisatie waar hard gewerkt wordt om het onderwijs te verbeteren. Daarom werken ze aan complexe om administratieve, financiële en facilitaire processen te versnellen en te verbeteren. Dit doen ze vanuit een platte organisatie voor klanten die door geheel Nederland verspreid zitten, hier horen vanzelfsprekend een aantal aansprekende HBO scholen en universiteiten toe. Functieomschrijving Je komt terecht in een organisatie waar op dit moment 2 scrumteams werken. Jij zal als .Net developer binnen 1 van deze scrumteams functioneren, iedereen binnen dit team heeft zijn/haar eigen expertise waardoor er met verschillende invalshoeken aan een

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte website die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zitten onze development afdelingen en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé PHP/Back-end developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het bedenken van nieuwe functionaliteiten Het verbeteren van het

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen (Door)Ontwikkelen van het applicatielandschap; (Door)Ontwikkelen van microservices; Bouwen van nieuwe functionaliteiten; Verbeteringen aandragen voor het applicatielandschap; Sparren met de business. Hier ga je werken De organisatie is werkzaam in de financiële dienstverlening met meer dan 200 medewerkers en meer dan 250.000 eindgebruikers is het een van de grotere binnen haar branche. Je komt te werken in een team waarmee je verantwoordelijk bent voor het ontwikkelen en onderhouden van de financiële applicaties binnen de organisatie, denk hierbij aan het bouwen en onderhouden van portalen. Als .net developer ga jij het development team ondersteunen met de transitie naar

Bekijk vacature »

Laravel Developer

Functie omschrijving Voor een gave organisatie in de buurt van Den Bosch zoek ik een PHP developer. Het is van belang dat je kennis/ervaring hebt met het framework Laravel. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Andere taken zijn onder andere: documentatie schrijven over applicaties/uitleg geven over software en applicaties/ klantcontact over bestaande applicaties/applicaties optimaliseren. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van Den Bosch en is een klein bedrijf. Er werken circa

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP / Laravel Developer voor een IT-consultancy in de omgeving van Hoofddorp! Ben jij op zoek naar een leuke nieuwe uitdaging binnen een veelzijdige werkomgeving? Lees dan snel verder! Binnen dit bedrijf werk je in een ontwikkelteam, waarin je zeer betrokken bent en meedenkt over softwareoplossingen. Binnen dit Team hou je je bezig met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken;

Bekijk vacature »

Senior Front end developer

Functie Wij zijn op zoek naar een ambitieuze, zelfsturende Front-end Expert die ons (internationale) team komt versterken. Onze huidige software development afdeling bestaat uit 7 developers en designers. Wij zijn een écht softwarehuis, dus ervaring in software development is wel echt een must. Er wordt tegelijkertijd aan meerdere projecten gewerkt, voor mooie toonaangevende klanten. Je hebt dus regelmatig te maken met deadlines en opleveringen. Een deel van onze omgeving is in Angular.JS. Dit deel wordt langzamerhand omgebouwd naar de nieuwste versie van Angular. Jouw werkzaamheden zullen bestaan uit: Het aansturen en begeleiden van jouw collega’s Het implementeren van visuele elementen

Bekijk vacature »

VB.NET developer

Functie Het development team waar jij in terecht komt bestaat uit twee ervaren software developers. De directeur/eigenaar is tevens één van deze developers. Jij werkt direct samen met jouw werkgever en kan dan ook veel kennis en ervaring bij dit bedrijf op doen. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de kantoorapplicatie die deze organisatie aanbied in een niche markt. Het team is op dit moment actief bezig met een migratie waarbij het eindstation eindigt in een C# .NET omgeving. Echter is een deel van de software al geschreven in C# .NET. Hierbij is gebruik gemaakt van C# .NET, CSS, HTML,

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

As a Back-End Web Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a Back-End Web Developer at Coolblue? As a Back-End Web Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you also feel confident with setting up microservices in Typescript or are open to learning this. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing pure

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Front-end React developer

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Junior Software Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer!? Sta jij aan het begin van jouw loopbaan of heb jij misschien al enige ervaring? Vind jij het daarnaast belangrijk om jezelf constant te kunnen ontwikkelen en uitdagen? Lees dan snel verder! Voor een vooraanstaand softwarehuis in Nieuwegein ben ik op zoek naar een Junior Software Developer. De eigenaar van het bedrijf is ervan bewust dat je als junior nog een hoop kan leren, waardoor je de eerste maanden veel begeleiding en diverse trainingen krijgt. Daarna ga je samen met je collega's aan zowel kleine als grote projecten werken.

Bekijk vacature »

Full stack developer

Functie Binnen een ontzettend stimulerende werkomgeving kom jij te werken in een software team van 14 developers. Met ontzettend stimulerend bedoel ik een modern pand, wat voorzien is van alle nodige soft- en hardware, zodat jij jouw werk goed kan uitvoeren. Daarnaast zitten ze in een bos, waardoor je in een groene omgeving rustig kunt werken. Het team bestaat uit front end, back end en full stack developers. Jij krijgt dus de keuze hier waar jij jezelf het liefst op zou richten, maar de voorkeur gaat uit naar back end. Er wordt hier Scrum (agile) gewerkt in multidisciplinaire teams met

Bekijk vacature »
Tim

Tim

29/01/2009 16:14:00
Quote Anchor link
Hej allemaal,

Ik wil graag aan mijn CMSje, comments toevoegen, zodat het dus voor bezoekers mogelijk wordt te reageren op berichten.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Er is in de database nu een tabel met daarin de content.
ID | TITLE | TEXT | pub_date | edit_date | off_date | views | status | archive

Ik dacht zelf aan zo iets
ID | CID | auteur | comment | IP | status | pub_date

Zijn er al scripts voor het plaatsen van een comment formulier? Het lijkt me dat ik iets zal moeten doen aan injections, en spam??

Alle suggesties zijn welkom!

Groeten,
Tim
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Tim

PHP hulp

PHP hulp

21/11/2024 22:00:21

Jesper Diovo

Jesper Diovo

29/01/2009 16:18:00
Quote Anchor link
Dat laatste zeker. Bovendien zou ik zoveel mogelijk vermijden engelse woorden als veld-/tabelnamen te gebruiken in je database. Er zijn namelijk SQL Geregistreerde woorden, die Engels zijn. Als jij die woorden gebruikt als veld-/tabelnaam mislukt je query eigenlijk altijd.

Ik hoop dat CID de terugkoppeling is naar de content tabel? Misschien moet je hier ook even zoeken naar reactie scripts.

Edit: Let bij je keuze ook even op de reacties bij het script!!!!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jesper Diovo

Tim

Tim

29/01/2009 16:20:00
Quote Anchor link
@Jezpur

Bedankt, hier ga ik eens goed naar kijken.
Eigelijk zijn alle veldnamen in mijn db engels, automatise ;-)

CID is inderdaad bedoeld als terugkoppeling naar de content tabel, zo zijn ook alle anderen sub_tabelen gekoppeld.

29/01/2009 16:45:00
Quote Anchor link
Btw, het is makkelijker om al je namen in 1 taal te doen ipv meerdere.. (Auteur, comment...)

Terence Hersbach

Terence Hersbach

29/01/2009 19:00:00
Quote Anchor link
En toch is de voorkeur engels.. als jij je script ergens op internet gooit omdat je het wilt delen, snappen anderen meteen ook wat er bedoeld wordt. Jezper doelt denk ik op de kolmnaam TEXT, wat geen logische keuze is. Het geeft mij niet het idee wat voor TEKST daar in staat, maak daar bijv. content van. Verteld mij meer dan TEXT.

Jesper Diovo

Jesper Diovo

29/01/2009 19:06:00
Quote Anchor link
Terence schreef op 29.01.2009 19:00:
En toch is de voorkeur engels.. als jij je script ergens op internet gooit omdat je het wilt delen, snappen anderen meteen ook wat er bedoeld wordt. Jezper doelt denk ik op de kolmnaam TEXT, wat geen logische keuze is. Het geeft mij niet het idee wat voor TEKST daar in staat, maak daar bijv. content van. Verteld mij meer dan TEXT.

Nou heeft 'ie geluk dat ie geen 'from' o.i.d. gebruikt. Maar gebruik dan iets moeilijkere namen, waarvan je zeker bent dat die niet geregistreerd zijn.

Terence Hersbach

Terence Hersbach

29/01/2009 19:12:00
Quote Anchor link
Jezpur schreef op 29.01.2009 19:06:
Terence schreef op 29.01.2009 19:00:

Nou heeft 'ie geluk dat ie geen 'from' o.i.d. gebruikt. Maar gebruik dan iets moeilijkere namen, waarvan je zeker bent dat die niet geregistreerd zijn.
Het gaat mij er vooral om dat je in 1 oog opslag kan zien wat er zich in dat veld zit. Als je een id van een tekst moet opslaan, kan je daarvoor aid gebruiken, maar als je author_id gebruikt geeft dit veel meer duidelijkheid als je later iets terug zoekt.

Tim

Tim

29/01/2009 19:14:00
Quote Anchor link
Ik heb in deze opzet ook iets anders gebruikt, wist het alleen niet helemaal uit mijn hoofd, in mijn table heet TEXT content.

Ik gebuik altijd engels omdat het idd makkelijker te delen is, en ik vindt het persoonlijk ook makkelijker werken.

Jesper Diovo

Jesper Diovo

29/01/2009 19:26:00
Quote Anchor link
@Terence: Nu neem je een wat mij betreft slecht voorbeeld, aangezien noch aid noch author_id geregistreerd zijn.

@Tim: 'TEXT content' als tabelnaam? Foute naam, veranderen die hap.

Tim

Tim

29/01/2009 19:29:00
Quote Anchor link
@jezpur nee "content" is de naam ;-)

Tim

Tim

29/01/2009 20:37:00
Quote Anchor link
Ik heb nu dit gemaakt.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<?
// Comments
if ($_POST['pub_date'] && ($_POST['author'] && $_POST['comment']))
    {

$table = "comments";

$sql1 = "INSERT INTO " . $table . " (id, cid, ip, pub_date, name, comment) VALUES ('','" . $_POST['cid'] . "','". $_SERVER['REMOTE_ADDR'] ."','" . stripslashes($_POST['pub_date']) . "','" . stripslashes($_POST['author']) . "','" . stripslashes($_POST['comment']) . "')";

$res1 = mysql_query($sql1);
    if ($res1)
        {

$insert = "<p>Uw reactie is geplaatst.</p>";
        }

else
        {
            $insert = "<p>Uw reactie kon niet worden opgeslagen.</p>";
        }
    }

if (empty($_POST['author']))
    {

$insert = "<p>U heeft geen naam ingevuld.</p>";
    }

if (empty($_POST['comment']))
    {

$insert = "<p>U heeft geen bericht ingevuld.</p>";
    }

?>

Is dit nu veilig genoeg, ben graag voorzichtig.

Niet Bumpen::
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de Afbeelding knop om je tekst aan te passen.

SanThe.

Sorry::

Mar cel

Mar cel

29/01/2009 21:50:00
Quote Anchor link
Nee dit is niet veilig. Je moet NOOIT rechtstreeks POST, GET, SESSION etc variablen in de database stoppen. Beveilig ze eerst met bijvoorbeeld mysql_real_escape_string().

Verder moet je nog even de functie trim() leren gebruiken. Want stel iemand drukt paar keer op spatie, dan kom je ook door je verplicht veld controle heen.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$comment
= mysql_real_escape_string(trim($_POST['comment']));
if($comment == "")
{

echo 'Vul alle velden in!!';
}

?>

Tim

Tim

29/01/2009 21:54:00
Quote Anchor link
@marcel bedankt! ik ga het even proberen ;-)

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php
if ($_POST['pub_date'] && ($_POST['author'] && $_POST['comment']))
    {

$table = "comments";

$author = mysql_real_escape_string(trim($_POST['author']));
    $comment = mysql_real_escape_string(trim($_POST['comment']));

$sql1 = "INSERT INTO " . $table . " (id, cid, ip, pub_date, author, comment) VALUES ('','" . $_POST['cid'] . "','". $_SERVER['REMOTE_ADDR'] ."','" . stripslashes($_POST['pub_date']) . "','$author','$comment')";

$res1 = mysql_query($sql1);
    if ($res1)
        {

$insert = "<p>Uw reactie is geplaatst.</p>";
        }

else
        {
            $insert = "<p>Uw reactie kon niet worden opgeslagen.</p>";
        }
    }

?>

zoiets dan?

Frank -

Frank -

29/01/2009 21:55:00
Quote Anchor link
@Marcel: Een bijzondere aanpak, het heeft geen enkele zin om mysql_real_escape_string() te gebruiken wanneer je de data niet de database inslingert. Gebruik deze functie dan ook pas bij de query en niet wanneer je nog moet gaan valideren. Nergens voor nodig, kan alleen maar problemen opleveren, de code wordt een zootje.

En vergeet isset() niet, niemand die kan garanderen dat jouw $_POST-variabele bestaat.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.