Compleet nieuw

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Paul

Paul

02/12/2007 15:21:00
Quote Anchor link
Hallo,
Ik ben compleet nieuw met PHP
En ik ga me de komende weken er flink in verdiepen.

Kan iemand een lijst maken, welke programma's ik nodig heb?
Voor PHP (editor, enz), Mysql enz.
En kan je me een beetje de goede richting in sturen.

Alvast bedankt.

PHP hulp

PHP hulp

30/11/2024 00:51:37

- -

- -

02/12/2007 15:22:00
Quote Anchor link
wamp & kladblok ^^

Paul

Paul

02/12/2007 15:24:00
Quote Anchor link
Kladblok heb ik al.
Wat moet ik hebben voor Wamp?

Joren de Wit

Joren de Wit

02/12/2007 15:25:00
Quote Anchor link
Vervang kladblok alsjeblieft door een goede editor. Minimaal eentje die syntax highlighting ondersteunt.

Zoek maar eens op het forum, er zijn genoeg programma's beschibaar. Onder andere Notepad++, Dreamweaver en Eclipse...

Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

02/12/2007 15:26:00
Quote Anchor link
www.wampserver.com

Dan kun je je eigen 'server' draaien en lekker mee testen etc.

Paul

Paul

02/12/2007 15:27:00
Quote Anchor link
Ik heb Wamp gedownload.
Ik ga nu zoeken voor Notepad++

Joep

Joep

02/12/2007 15:28:00
Quote Anchor link
Hey Paul, zoek ook eens op PsPad, ook een hele lekker editor om mee te beginnen..

Veel plezier met PHP ;)

Paul

Paul

02/12/2007 15:29:00
Quote Anchor link
Ok, als dat fijn is om te beginnen :P

Frank -

Frank -

02/12/2007 15:30:00
Quote Anchor link
Ik raad je Eclipse aan, zeer professioneel gereedschap dat niks kost.

Wanneer je ook SQL wilt leren om databases te gaan gebruiken, dan raad ik je PostgreSQL met pgAdmin3 (tooltje) aan. Mocht je dan later alsnog met MySQL aan de slag willen (lijkt me sterk... :-p), dan weet je in elk geval hoe je correcte SQL moet schrijven. Daar heeft MySQL namelijk nog wel eens wat moeite mee, met alle gevolgen van dien...

Overstappen van MySQL naar pgSQL is moeilijker dan van pgSQL naar MySQL. Het wordt dan vaak pijnlijk duidelijk dat je systemen van geen kanten kloppen en dat je helemaal geen SQL kent. Met goede SQL in de vingers kun je met iedere SQL-database uit de voeten.

Joep

Joep

02/12/2007 15:33:00
Quote Anchor link
Frank laat hem met rust!!! :P haha
Eclipse is natuurlijk de escht shit, maar goed is iets lastiger te installen dan de kleine editors, maar als je eclipse aan de praat krijgt zeker doen!

Paul

Paul

02/12/2007 15:35:00
Quote Anchor link
Frank, volgens mij zit je gewoon te f*cke met mij :P
Maar toch bedankt, ik ga er iets mee proberexD

Joep

Joep

02/12/2007 15:37:00
Quote Anchor link
Nee hij zit je niet te fucken, alleen hij wil de pgSQl plaag graag overbrengen naar nieuwe mensen ;)

Frank -

Frank -

02/12/2007 15:39:00
Quote Anchor link
Paul schreef op 02.12.2007 15:35:
Frank, volgens mij zit je gewoon te f*cke met mij :P
Maar toch bedankt, ik ga er iets mee proberexD
Sorry, maar ik zou niet weten waarom! Eclipse is een geweldige tool (op OSX ook zéér eenvoudig te installeren) en MySQL is één grote ramp daar waar je denkt dat je met een database te maken hebt. Het is een verzameling (database = verzameling), maar in dit geval een verzameling bugs en ongewenst gedrag. De lijst met problemen op Yapf.net is echt niet uit de duim gezogen, vrijwel alle problemen staan ook 'keurig' beschreven in de MySQL-handleiding.

Edit: i.p.v. pgSQL kun je ook met FireBird, DB2 of bv. Oracle aan de slag, zolang je maar niet je vingers gaat branden aan MySQL. Het gaat erom dat je SQL leert en kunt toepassen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -

Wouter K

Wouter K

02/12/2007 15:40:00
Quote Anchor link
Dit vind ik meer koffiehoek sorry :)

Ok dan even ontoppic :)

Heb kladblok meer niet :) ohja en een wampje :)

at starter..

Kan je niet even een rustig plaatje op zetten ik krijg er het schijt van
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Wouter K

TJVB tvb

TJVB tvb

02/12/2007 15:49:00
Quote Anchor link
Paul pgFrank is geheel serieus.
Zeker als je nog geen programmeer ervaring hebt is het heel handig om eclipse als editor te nemen, je begint dan meteen met een krachtig programma waar je veel mee kunt. Er zullen weinig nuttige dingen zijn die je daarin kunt missen en wel in andere programma's hebt. Het is verder ook uit te breiden met heel veel plugins.

En PostgresSQL begin er gewoon mee. Ik ben begonnen met MySQL en sinds kort overgestapt naar PostgresSQL. Ik dacht dat het gepraat van (hier vooral) pgFrank nogal overdreven was maar ik kan hem niet meer dan gelijk geven.
MySQL is nogal onveilig, veel rare/gekke dingen. Ik heb daarnaast ook wel eens met wat basis dingen van Oracle gewerkt en wat SQLlite. Je merkt dat MySQL gewoon een buitenbeentje is maar dan wel in de negatieve zin.

Dus wil je goed beginnen luister er dan naar. pgFrank is net zoals PHPErik hier volgens mij één van de mensen hier met het meest ervaring en zeggen zelden tot nooit onzin. Ze zullen je zeker niet voor de gek houden dus daar hoef je niet bang voor te zijn.

--TOEVOEGING--
WAMP, XAMP zijn handige oplossingen voor een lokale server met apache/php en mysql. Postgres instaleren kan soms (vooral op vista) lastig zijn maar als het eenmaal werkt is het zeer handig voor het testen. (Of je hebt een host die postgres ondersteunt waar je een test omgeving hebt)
Inplaats van WAMP/XAMP kun je ook kijken naar Zend Core, daar zitten die onderdelen ook in. En er zit een gedeelte bij om evetueel je php.ini te wijzigen en updates uit te voeren. Tevens zit het Zend Framework erbij in alleen is dat voor beginners te lastig.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door TJVB tvb

Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

02/12/2007 16:15:00
Quote Anchor link
Dreamweaver gebruik ik nogsteeds, PHPMyAdmin natuurlijk voor MySQL en je kunt XAMPP of WAMP gebruiken als complete server, daar zit PHPMyAdmin al in volgensmij toch?

Roel -

Roel -

02/12/2007 16:41:00
Quote Anchor link
Ik ken Wamp wel maar die runt de PHP in HTML, huh?

Verder is het handig!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Roel -

Frank -

Frank -

02/12/2007 16:47:00
Quote Anchor link
@Roel: Wat bedoel je met 'runt PHP in HTML' ? Kun je dat nader uitleggen, ik heb echt geen flauw idee wat je hiermee zou kunnen bedoelen.

- SanThe -

- SanThe -

02/12/2007 17:09:00
Quote Anchor link
Roel schreef op 02.12.2007 16:41:
maar die runt de PHP in HTML

Dit is nieuw voor mij. Sterker nog, wat bedoel je hiermee?

Roel -

Roel -

02/12/2007 17:26:00
Quote Anchor link
Als ik bijv. de titel met een
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<? ECHO $title ?>
gebruik, en met een config, zou hij de titel moeten laten zien maar er staat gewoon dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<? ECHO $title ?>
.

Hier een screenshot: Screenshot

Ik heb wel de config ge-include. (In dit geval gegevens.php)

Alvast bedankt.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Roel -

- SanThe -

- SanThe -

02/12/2007 17:28:00
Quote Anchor link
Dan gebruik je geen .php extensie of php werkt niet.

Edit: Gebruik geen shorttags, dat werkt niet overal. En echo mag met kleine letters.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - SanThe -

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.