Compleet nieuw

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Paul

Paul

02/12/2007 15:21:00
Quote Anchor link
Hallo,
Ik ben compleet nieuw met PHP
En ik ga me de komende weken er flink in verdiepen.

Kan iemand een lijst maken, welke programma's ik nodig heb?
Voor PHP (editor, enz), Mysql enz.
En kan je me een beetje de goede richting in sturen.

Alvast bedankt.

PHP hulp

PHP hulp

30/11/2024 00:51:37

- -

- -

02/12/2007 15:22:00
Quote Anchor link
wamp & kladblok ^^

Paul

Paul

02/12/2007 15:24:00
Quote Anchor link
Kladblok heb ik al.
Wat moet ik hebben voor Wamp?

Joren de Wit

Joren de Wit

02/12/2007 15:25:00
Quote Anchor link
Vervang kladblok alsjeblieft door een goede editor. Minimaal eentje die syntax highlighting ondersteunt.

Zoek maar eens op het forum, er zijn genoeg programma's beschibaar. Onder andere Notepad++, Dreamweaver en Eclipse...

Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

02/12/2007 15:26:00
Quote Anchor link
www.wampserver.com

Dan kun je je eigen 'server' draaien en lekker mee testen etc.

Paul

Paul

02/12/2007 15:27:00
Quote Anchor link
Ik heb Wamp gedownload.
Ik ga nu zoeken voor Notepad++

Joep

Joep

02/12/2007 15:28:00
Quote Anchor link
Hey Paul, zoek ook eens op PsPad, ook een hele lekker editor om mee te beginnen..

Veel plezier met PHP ;)

Paul

Paul

02/12/2007 15:29:00
Quote Anchor link
Ok, als dat fijn is om te beginnen :P

Frank -

Frank -

02/12/2007 15:30:00
Quote Anchor link
Ik raad je Eclipse aan, zeer professioneel gereedschap dat niks kost.

Wanneer je ook SQL wilt leren om databases te gaan gebruiken, dan raad ik je PostgreSQL met pgAdmin3 (tooltje) aan. Mocht je dan later alsnog met MySQL aan de slag willen (lijkt me sterk... :-p), dan weet je in elk geval hoe je correcte SQL moet schrijven. Daar heeft MySQL namelijk nog wel eens wat moeite mee, met alle gevolgen van dien...