Complete URL uitlezen met #
Sjoerd
08/07/2009 15:34:00Hallo,
Ik heb het volgende probleem. boven in mijn adresbalk zie ik een url staan die eindigt op index.php#foto23.jpg.
Het stuk na het hekje heb ik nodig, maar ik heb geen idee hoe ik deze te pakken kan krijgen?
Dan doet 'ie het wel, maar ik heb dus een php scriptje nodig (of html) dat het complete adres uit de adresbalk leest.
Verder heb ik dit al met javascript geprobeerd, doormiddel van:
Dit geeft met een echo een goed resultaat.. maar spits niet mijn link
(omdat ie bij het splitsen nog het <script language=.......> ziet staan.
Iemand een suggestie?
Ik heb het volgende probleem. boven in mijn adresbalk zie ik een url staan die eindigt op index.php#foto23.jpg.
Het stuk na het hekje heb ik nodig, maar ik heb geen idee hoe ik deze te pakken kan krijgen?
Dan doet 'ie het wel, maar ik heb dus een php scriptje nodig (of html) dat het complete adres uit de adresbalk leest.
Verder heb ik dit al met javascript geprobeerd, doormiddel van:
Dit geeft met een echo een goed resultaat.. maar spits niet mijn link
(omdat ie bij het splitsen nog het <script language=.......> ziet staan.
Iemand een suggestie?
PHP hulp
18/11/2024 05:18:42wesley Overdijk
08/07/2009 15:52:00Sjoerd
08/07/2009 16:00:00Rens nvt
08/07/2009 16:02:00Sjoerd: wat wil je hiermee doen? Het # teken wordt namelijk alleen client side gebruikt, en komt niet aan in je webserver. Het lijkt mij dus dat er geen andere mogelijk is dan javascript om dit uit te lezen.
Sjoerd
09/07/2009 08:41:00Nou, ik heb met flash een applicatie gemaakt die thumbnails uitleest in een soort van srollbar, maar als ik instel dat ze linken naar bijvoorbeeld index.php?img=foto23.jpg dan refreshed ie steeds de pagina. maar dus ook de flashfile.. En dat is niet de bedoeling.