Complete website verplaatsen van .nl naar .com

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Martin d

Martin d

27/07/2011 11:16:31
Quote Anchor link
Gezien onze toestroom van buitenlandse bezoekers op de website, voornamelijk Engels, zijn wij van plan om de website in twee talen aan te bieden. De standaardtaal van de website wordt Engels en bezoekers kunnen dan via een 'Nederlandse vlag' aangeven om de site in het Nederlands weer te geven.

De huidige content staat momenteel op het .nl domeinnaam gehost. (Even voor de duidelijkheid: beide domeinnamen zijn voor .nl en .com hetzelfde, namelijk dj*-lounge.x) De .com domeinnaam staat nu gekoppeld aan de .nl domeinnaam. Wij willen dit juist omgaan keren om beter te scoren in de internationale zoekresultaten.

Een aantal vragen / dilemma's:

- Momenteel hebben we een hoop backlinks naar het .nl domein (dat ons mede heeft geholpen aan een page rank 4). Zodra we de content over gaan verplaatsen en de .nl domeinnaam koppelen aan het .com domein, gaat deze page rank dan verloren?
- Is dit überhaupt wel een handige zet?
- Zullen de zoekresultaten hoger worden, zodra we de content verplaatsen naar het .com domein?

Ik hoor graag jullie reacties!

PHP hulp

PHP hulp

25/11/2024 01:30:55

Wouter Snijders

Wouter Snijders

27/07/2011 13:30:09
Quote Anchor link
Hallo Martijn

Heel toevallig heb ik ervaring op dit gebied.

Ik ben zelf ook verantwoordelijk voor de website van ons bedrijf en wij hebben ook onze hoofdsite op een .nl domein staan , daarnaast hebben we nog een .com domein dit doorlinkt naar de hoofdsite.

Als je dit omdraait zal dit geen verschil uitmaken want een zoekmachine zoekt niet op domeinnaam maar op zoekwoorden , dus bijvoorbeeld , Transport of Vervoer , zo komen mensen over heel de wereld op onze websites ongeacht of het nu .nl of .com is.

Dus je zoekresultaten zullen er niet beter op worden , gewoon hetzelfde dus.

En om je andere vraag te beantwoorden , als je het omzet gaat je page rank inderdaad verloren , hebben wij zelf ook gemerkt...

Hopelijk zal dit je helpen.

Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

27/07/2011 13:44:33
Quote Anchor link
Ik zou het lekker op .nl houden, de page rank zou zonde zijn. Over de zoekwoorden ben ik het niet helemaal eens:

typ maar eens: 'air cargo' of 'DJ' meeste resultaten zijn nederlands (google) Dat komt neer op dat google locale resultaten gaat zoeken en ik krijg nu niet een bedrijf in australië of de verenigde staten of asië. Als je het hebt over de toestroom van internationale klanten denk ik dat het lastig is om bijvoorbeeld goed te ranken in verenigde staten ahv. zoekwoorden.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.