Complex design/ music player
Vraag: ik gebruik includes dus bij: link?=aap dan laad hij het nieuwe content aap.php in het midden van de pagina ... maar blijft de muziekspeler dan ook doorspelen???
vraag 2: Als je "no cache" gebruikt , heeft eenpreload script dan nog wel zin?
nee, die player wordt dan opnieuw geladen. De enige manier waarop hij door blijft spelen is werken met frames. Let op: wel voorzichtig he? Want frames worden al snel lelijk. Er zijn meer mogelijkheden, maar die zijn volgens mij bijna onhaalbaar. Gmail blijft ook actief....
Frames is helaas geen optie , daar zit het te complex voor in elkaar ...
?
donster:
....
Tja dan is het niet mogelijk vrees ik, of je moet een popup venster op de achtergrond openen.
Het lijkt me trouwens sterk dat Frames niet mogelijk is. Doe gewoon er een van 1px
Maar een anderre vraag: ik gebruik includes dus bij: link?=aap dan laad hij het nieuwe content aap.php in het midden van de pagina zoals al eerder gezegt ..
Nu worden het zware (grote) graphics , maar hij laad dan toch niet al het content opnieuw als ik op een link klik?? ( pagina krijg overigens ook nog "NoCache" vanwege bepaalde redenen... dus hoop het niet)
'Hij' laadt sowieso alles opnieuw, omdat de hele pagina ververst, maar enkel de content wijzigt. Maar na de eerste keer zitten je graphics in de bezoeker zijn cache (temporary internet files) dus laadt ie ze toch niet volledig opnieuw :)
Je kan toch php in flash bouwen, dan kan je toch met get gaan werken?!
Leuk voor animaties, niet voor ganse pages... :)
En php IN flash gaat niet, php ism flash wel... ;)
-------------------
twedze:
Je kan toch php in flash bouwen, dan kan je toch met get gaan werken?!
Uhmm php = ok flash = ok , maar die 2 samen heb ik nog nooit geprobeerd .. maar het lijkt me wel handig om erbij te leren , weten jullie goede tutorial hiervoor of moet ik zelf googlen...
Bedank voor reply's
Rafael:
Kort samengevat; flash suckt...
... flash in zen totaal gebruiken vind ik nog wel ok, flash voor kleine stukjes gebruiken op je site vind ik wel noob haha ... ik durf mezelf kwa designen erg hoog te plaatsen, aleen ik zit met mijn muziek speler ( die ik op de pagina wil en niet popup etc) dat moet bijna wel in flash wil ik een mooie player hebben met mooie grafische extra's // er moet veel geanimeerd worden .. maar ik zou het ook in gif kunnen omzetten ., aleen een html muziek speler etc vind ik niet echt geschikt .. dus dankan ik beter player en animaties in flash maken...
Of je zal een frame moeten voorzien zoals hier al eerder gezegd is ... ;)
Hey maar je zei eerder: -->Maar na de eerste keer zitten je graphics in de bezoeker zijn cache (temporary internet files) dus laadt ie ze toch niet volledig opnieuw :) <--
Als je in je meta : "no cache" hebt staan slaat hij dan nergens wat van de pagina op , of is er toch nog een ander soort cache van de pagina ... ( waarschijnlijk niet heh?)
Quote:
Door de meeste browsers worden geopende documenten en daarin opgenomen andere bestanden vaak gedurende een bepaalde tijd en tot een bepaalde totale omvang opgeslagen in een directory op de harddisk: de cache. Wanneer hetzelfde document opnieuw geopend moet worden, zal de browser (afhankelijk van de instellingen) eerst controleren of het document misschien gewijzigd is en als dat niet het geval is, het uit de cache halen. Dat zal vaak aanzienlijk sneller zijn dan het opnieuw binnenhalen van het document vanaf het Internet.
Soms heb je redenen om te willen voorkomen dat de browser het document in de cache opneemt. In dat geval kun je het META element in de head van het document opnemen en daar het HTTP-EQUIV attribuut aan toevoegen met de door sommige browsers ondersteunde waarde "pragma" en het CONTENT attribuut met de waarde "no-cache":
<META HTTP-EQUIV="pragma" CONTENT="no-cache">
Soms heb je redenen om te willen voorkomen dat de browser het document in de cache opneemt. In dat geval kun je het META element in de head van het document opnemen en daar het HTTP-EQUIV attribuut aan toevoegen met de door sommige browsers ondersteunde waarde "pragma" en het CONTENT attribuut met de waarde "no-cache":
<META HTTP-EQUIV="pragma" CONTENT="no-cache">
Bron: HandleidingHTML.nl
Is dus mogelijk, maar hier verlies je enkel bandbreedte door dan, als elke keer je volledige layout opnieuw geladen moet.
Soit, je probleem met de player zal wel duidelijk wezen nu ;) Succes ermee :)
Thanks,
Zoiets ja, proberen he ;)