Composer en packages met statische html
Een interessante vraag. Ik las pas geleden dat het aan te bevelen is om de /vendor map, en andere belangrijke mappen met server-side scripts buiten de webroot te plaatsen. Het klinkt erg logisch allemaal....
Maar nu vroeg ik mij af hoe je packages met statische HTML, zoals template-pakketten moet behandelen. Die staan standaard in de /vendor, maar die zijn uiteraard niet oproepbaar vanuit de browser.
Kijk zelf maar eens naar AdminLTE:
Hoe kan ik ervoor zorgen dat Composer packages met statische meuk in een aparte voor-de-wereld-zichtbare plek plaatst, en de andere severside-script buiten de webroot houdt. Of moet ik dan twee composer-config's hebben? Liefst wil ik dit op één plek houden. Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Toevoeging op 15/02/2023 19:27:01:
Ik denk dat dat het dan een symlink zal worden:
Maar nu vroeg ik mij af hoe je packages met statische HTML, zoals template-pakketten moet behandelen. Die staan standaard in de /vendor, maar die zijn uiteraard niet oproepbaar vanuit de browser.
Kijk zelf maar eens naar AdminLTE:
Hoe kan ik ervoor zorgen dat Composer packages met statische meuk in een aparte voor-de-wereld-zichtbare plek plaatst, en de andere severside-script buiten de webroot houdt. Of moet ik dan twee composer-config's hebben? Liefst wil ik dit op één plek houden. Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Toevoeging op 15/02/2023 19:27:01:
Ik denk dat dat het dan een symlink zal worden:
Code (php)
1
2
2
cd /admin/templates/packages
ln -s /home/arien/website/vendor/almasaeed2010/adminlte adminlte
ln -s /home/arien/website/vendor/almasaeed2010/adminlte adminlte
Gewijzigd op 15/02/2023 19:21:50 door - Ariën -
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.