Computer bevriest elke +/- 10 minuten
Sinds een aantal maanden bevriest mijn PC om de +/- 10 minuten en hangt alles vervolgens 30 seconden tot een minuut stil. In het begin viel dit nog wel mee, want dan gebeurde het misschien 1 tot 2 keer per dag. Maar vandaag echt om de 10 +/- 10 minuten dan ik een halve minuut moet wachten tot ik weer verder kan.
Waar ligt dit aan, en hoe los ik dit op?
Alvast bedankt!
Daarna kan je eens proberen om Wise Registry Cleaner / - Disk Cleaner te draaien, of de Registry-cleaner van CCleaner.
Ik zal de andere programma's die je opnoemt even proberen, ik hoop dat het werkt, bedankt!
Rechtermuisklik op "Computer" -> Manage -> Event Viewer
Edit:
Zou dit het moeten zijn? Het zijn nogal veel foutmeldingen namelijk.
Edit 2:
Op een ander forum gaf iemand als oplossing om NVIDA Streamer Service uit te schakelen, dit heb ik nu gedaan en ik zal even aanzien of dit ook daadwerkelijk werkt. Weet iemand of dit verder kwaad kan?
Gewijzigd op 22/12/2014 00:06:50 door Lord Gaga
Ja, dat is 'm. Als je nu (in jouw screenshot) op "Logboeken" gaat staan, dan krijg je een overzicht met categorieën. De bovenste die heeft bij "critical" en zal dan bij jou wellicht "kritische fouten" of iets dergelijks heten. Staan daar meldingen in van het afgelopen uur? Zo ja, dan zou je die eens kunnen bekijken.
Edit:
De PC liep tussen 0:14 en 0:15 weer vast, er staat echter niets in het logboek rond 0:14 of 0:15.
Gewijzigd op 22/12/2014 00:17:02 door Lord Gaga
Klik eens op "fout" want het afgelopen uur heb je 8 fouten gehad.
Toevoeging op 22/12/2014 00:18:33:
>> De PC liep tussen 0:14 en 0:15 weer vast, er staat echter niets in het logboek rond 0:14 of 0:15.
Ik denk ook niet dat alles getoond wordt. Er zijn ongeveer 450 logboeken namelijk.
Wat me trouwens wel opvalt, en ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft, is dat er om de +/- 10 minuten dit verschijnt in het logboek onder Toepassingen:
Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?
http://www.sevenforums.com/microsoft-office/85944-how-stop-office-sp-service-running-permanently.html
Voor de rest kun je gewoon even op iedere foutmelding dubbeklikken en dan krijg je wat extra informatie te lezen. Mogelijk kun je daar iets uit opmaken.
Het zou er iets mee te maken kunnen hebben, maar dat durf ik niet te bevestigen. Hier mogelijk wel een link waar je iets aan hebt: Voor de rest kun je gewoon even op iedere foutmelding dubbeklikken en dan krijg je wat extra informatie te lezen. Mogelijk kun je daar iets uit opmaken.
0:14 - 0:15
0:27 - 0:28
Maar er is niets dat rond beide tijden iets heeft uitgevoerd.
Je kunt ook nog even een integriteitsscan uitvoeren, hoewel ik niet echt verwacht dat het iets oplevert, maar je weet maar nooit. Hier een uitleg (in een beetje houterig Nederlands):
http://www.reviversoft.com/nl/blog/2013/03/sfc-scannow/
Het komt er simpel opneer dat je de commanc prompt opent als administrator en dat je dan intypt:
sfc /scannow
Dan gaat ie scannen en aan het eind zie je dan of er iets fout zit.
Edit:
Er zijn 17 drivers bijgewerkt, van "Slechter" naar "Perfect", is dat misschien de oorzaak?
Edit 2:
Er zijn geen schendingen van entigriteit gevonden, maar mijn PC is ook niet meer vastgelopen de afgelopen 10 minuten, dus ik hoop dat het probleem met het updaten etc. nu is opgelost.
Gewijzigd op 22/12/2014 00:56:28 door Lord Gaga
Even afwachten dan maar, en kijken of het nu beter gaat ... succes!
In ieder geval bedankt voor je hulp Ozzie! :)
Graag gedaan ;) Ik hoop voor je dat het is opgelost nu!
Helaas.. om 1:03 liep het vast, om 1:04 werkte het weer en 20 seconden erna liep alles wéér vast.. Ik heb er even genoeg van voor nu, ik zoek mijn bed op en morgen zie ik wel verder. Welterusten!
Hmmm, da's minder. Wellicht tijd om je computer opnieuw te installeren ... :(
Als een harde schijf "overslaat"... dan bevriest de computer meestal en na een tijdje, kan die weer doorwerken... denk aan een CD met een kras er in... die slaat ook over..
Hoe zou ik dit het best kunnen testen? Ik heb niet echt verstand van dit soort dingen namelijk. En mocht dit het probleem zijn, moet ik dan een nieuwe hardeschijf kopen?
http://www.seagate.com/nl/nl/support/downloads/item/seatools-win-master/
Even een scan er overheen halen.
Als je HDD kapot is of gaat, dan lijkt het mij slim om een nieuwe te halen.
Even een scan er overheen halen.
Als je HDD kapot is of gaat, dan lijkt het mij slim om een nieuwe te halen.