configuratie stijl en taal in een bestand

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Daniel

Daniel

15/03/2009 23:25:00
Quote Anchor link
Ik ben bezig met een website bij welke ik de stijl en taal wil kunnen laten wijzigen. Nu heb ik voor beiden een scriptje gemaakt maar ik wil deze in een config.php bestand plaatsen en met een simpel commando als het volgende kunnen includen:
include 'config.php#stijl';

Ik heb het al geprobeerd met de function() methode maar kwam hier niet uit.
Tot nu toe heb ik het volgende

index.php:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
include 'config.php';
taal();
header("location: $base/index.html");
?>

config.php:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
<?php

$home
= "http://www.site.nl";

/* ------------------------------------------------------- BEGIN TAAL-SECTIE ------------------------------------------------------- */

function taal(){
if(!isset($_COOKIE['language'])) {                               /* Is er geen cookie? */
$languagechoice = $_GET['language'];                              /* Zo nee, kijk dan of er een keuze is gemaakt */  
if (!$languagechoice){                                              /* Als er geen keuze is dan word automatisch engels gekozen */
$languagechoice = "en";}
$year =time()+31536000;
setcookie ("language", $languagechoice, $year);                           /* Maak de cookie language */
}

$language = $_COOKIE['language'];                                 /* Maak de variabele language aan */

if ($language=="nl"){                                             /* Als language = nl --> nederlandse map */
$base = "$http://www.site.nl/nl";}

if ($language=="en"){                                             /* Als language = en --> engelse map */
$base = "$http://www.site.nl/en";}

else if (!$language)    {                                          /* Als language niet bestaat --> engelse map */
$base = "$http://www.site.nl/en";}
}

/* ------------------------------------------------------- EINDE TAAL-SECTIE ------------------------------------------------------- */

/* ------------------------------------------------------- BEGIN STIJL-SECTIE ------------------------------------------------------- */

function style(){
if(!isset($_COOKIE['style'])) {                                    /* Is er geen cookie? */
$stylechoice = $_GET['style'];                                     /* Zo nee, kijk dan of er een keuze is gemaakt */  
if (!$stylechoice){                                                   /* Als er geen keuze is dan word automatisch engels gekozen */
$stylechoice== "1";}
$year =time() + 31536000;
setcookie ("style", $stylechoice, $year);                          /* Maak de cookie style */
}

$style = $_COOKIE['style'];                                        /* Maak de variabele style aan */

if ($style=="1"){                                                  /* Als de stijl 1 is word v1.css geladen */

echo "<link rel=\"stylesheet\" type=\"text/css\" href=\"$home/v1.css\" />";
}

if ($style=="2"){                                                  /* Als de stijl 2 is word v2.css geladen */

echo "<link rel=\"stylesheet\" type=\"text/css\" href=\"$home/v2.css\" />";
}

else if (!$style)    {                                               /* Als de stijl niet bestaat word v1.css geladen */

echo "<link rel=\"stylesheet\" type=\"text/css\" href=\"$home/v1.css\" />";
}
}

/* ------------------------------------------------------- EINDE STIJL-SECTIE ------------------------------------------------------- */

?>

Heeft iemand een idee hoe ik het hierboven gevraagde voor mijn script op kan lossen. Alvast Bedankt voor de moeite weer.
Grtz
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Daniel

PHP hulp

PHP hulp

18/11/2024 10:24:26

Daniel

Daniel

15/03/2009 23:25:00
Quote Anchor link
sorry, per ongelijk verkeerde knopje geduwd. neem aan dat dit geen bump word ivm t tijdverschil van max 2 min.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Daniel

Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

15/03/2009 23:35:00
Quote Anchor link
Wat bedoel je eigenlijk?
zoiets?
Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
include 'config.php';
taal('engels');
header("location: $base/index.html");
?>

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
function taal($taal){
if($taal == "engels") {
$languagechoice = "en";
}

$year =time()+31536000;
setcookie ("language", $languagechoice, $year);
}

?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kumkwat Trender

Daniel

Daniel

16/03/2009 00:08:00
Quote Anchor link
Ik wil de 2 losse script in mn config.php individueel op kunnen roepen. Dus dat ik in bestand a het stijl scripts oproep en in bestand b bijvoorbeeld alleen het taalscript. Het stijlscript werkt alleen niet samen met de redirect in mn index omdat het de headers als heeft gestuurd voor de redirect...

Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

16/03/2009 00:34:00
Quote Anchor link
include of require gebruiken

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.