configure of configurate?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/10/2013 22:43:06
Quote Anchor link
Hallo mensen,

Als ik in het Engels wil zeggen "geconfigureerde paden" is het dan "configured paths" of "configurated paths?" Als vertaling van configureren lijken zowel configure als configurate te bestaan, maar wat is juist? Weet iemand dat?

PHP hulp

PHP hulp

28/11/2024 14:59:44

Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

16/10/2013 23:13:37
Quote Anchor link
- configured
- configurated

Naar mijn idee de eerste. Maar taal is niet mijn sterkste kant :P

Wouter J

Wouter J

16/10/2013 23:14:31
Quote Anchor link
voor computers is de juiste vorm configure

Toevoeging op 16/10/2013 23:30:40:

Meer uitleg:

Quote:
Configurate verb
(obsolete) To take form or position, like the parts of a complex structure; to agree with a pattern
Bron: http://en.wiktionary.org/wiki/configurate

Quote:
Configure verb
To set up or arrange something in such a way that it is ready for operation for a particular purpose, or to someone's particular liking
Bron: http://en.wiktionary.org/wiki/configure

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/10/2013 23:35:36
Quote Anchor link
Ah, dankjulliewel!

En als ik dan een class heb die iets configureert? Ik dacht dus dat dat een Configurator zou moeten zijn, maar dat lijkt me te zijn afgeleid van configurate en niet van configure... Maar een Configurer klinkt niet echt toch?

Wouter J

Wouter J

16/10/2013 23:38:26
Quote Anchor link
Configure is het werkwoord, configuration een zelfsstandig naamwoord en de computer nerds hebben dat weer om gebouwd naar configurator. Dit is dus niet af geleid van configurate, maar van configuration

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/10/2013 23:40:16
Quote Anchor link
Ah op die fiets, weer wat geleerd. Bedankt.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.