confirm box in php

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Rene janssen

rene janssen

03/01/2015 16:41:54
Quote Anchor link
Hallo allemaal.
Ik krijg de confirm box maar niet aan de praat in mijn scriptje.
wie weet raad?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
while($record = mysqli_fetch_assoc($myData)){
    echo "<form action=updatevriend.php method=post onclick=return confirm('Weet u het zeker?')>";
        echo "<tr>";
            echo "<td>" . "<input type=text name=Id value=" . $record['Id'] . " </td>";
            echo "<td>" . "<input type=text name=Voornaam value=" . $record['Voornaam'] . " </td>";
            echo "<td>" . "<input type=text name=Achternaam value=" . $record['Achternaam'] . " </td>";
            echo "<td>" . "<input type=text name=Adres value=" . $record['Adres'] . " </td>";
            echo "<td>" . "<input type=text name=Woonplaats value=" . $record['Woonplaats'] . " </td>";
            echo "<td>" . "<input type=text name=GSM value=" . $record['GSM'] . " </td>";
            echo "<td>" . "<textarea type=text cols='20' name=Omschrijving rows='5' value=>" . $record['Omschrijving'] . " </textarea></td>";
            //echo "<td>" . "<input type=hidden name=hidden value=" . $record['Id'] . " </td>";
            echo "<td>" . "<input type=submit name=update value=update>" . "</td>";
            echo "<td>"    . "<input type=submit name=del value=verwijder>" . "</td>";
        echo "</tr>";
    echo "</form>";    
}

?>
Gewijzigd op 03/01/2015 16:42:46 door Rene janssen

PHP hulp

PHP hulp

22/11/2024 17:37:09

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/01/2015 17:28:59
Quote Anchor link
Gezien je op je submit-button drukt moet je de onClick daar aan hangen, en niet aan je form-tag.

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

03/01/2015 19:00:02
Quote Anchor link
a) ik zie geen confirmbox
b) ik zie geen javascript

Rene janssen

rene janssen

04/01/2015 11:46:00
Quote Anchor link
Ik had het getest bij een gewoon formulier en daar werkte het wel als ik het na de method="POST" gezet.
Verder had ik ook geen javascript toegevoegt.
Als ik het bij de submit-button zet, werkt het ook niet..

Werkt het in php alleen met javascript?

Het is gelukt!!!!!
Ter informatie:

OnClick=\"return confirm('hier de tekst');\">
Gewijzigd op 04/01/2015 12:11:19 door rene janssen

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/01/2015 12:04:43
Quote Anchor link
Dit probleem staat los van PHP. Maar waarom en echo op elke regel? Je kan ook de PHP-tags tussentijds afsluiten.

Rene janssen

rene janssen

04/01/2015 12:13:14
Quote Anchor link
Is dat beter/ makkelijker voor php?

p.s. het was me net gelukt, zie hierboven.

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

04/01/2015 12:15:25
Quote Anchor link
Er worden nu dan ook nergens waardes van attributen tussen aanhalingstekens gezet, wat wel wenselijk is als je waardes hebt met bv spaties erin.

Met het form kan je dit doen:
Code (html)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<form action="updatevriend.php" method="post" onsubmit="return confirm('Weet u het zeker?')">

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.