conflict 2 rewrite rules

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Paul de Zwaan

Paul de Zwaan

14/09/2009 16:43:00
Quote Anchor link
Beste mensen,

Ik ben al sinds een week een poging aan het wagen op zoekvriendelijke url's te maken, echter vind ik dit niet zo makkelijk...Misschien dat iemand mij even kan helpen bij het volgende. Ik heb 2 rewrite rules die sterk op elkaar lijken de laatste word wel uitgevoerd alleen krijg ik een blanco pagina terug. Nu heb ik de eerste verwijderd en dan verschijnt hij wel. Hoe kan ik dit oplossen?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
RewriteRule /index.php\?t=(\d+)&page=(\d+)&id=(\d+)&(.+) /index?/$1/$2/$3/$4\.html  [I,RP]
RewriteRule /index\?/(\d+)/(\d+)/(\d+)/(.+)\.html  /index.php\?t=$1&page=$2&id=$3&$4 [I,L]

RewriteRule /index.php\?t=(\d+)&page=(\d+)&catid=(\d+)&(.+) /index?/$1/$2/$3/$4\.html  [I,RP]
RewriteRule /index\?/(\d+)/(\d+)/(\d+)/(.+)\.html  /index.php\?t=$1&page=$2&catid=$3&$4 [I,L]

Zou ik hier een extra flag moeten meegeven of hoe zou ik dit moeten oplossen?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Paul de Zwaan

PHP hulp

PHP hulp

18/11/2024 19:29:42

14/09/2009 16:45:00
Quote Anchor link
Je doet het precies verkeerd om!

(Hele simpele als voorbeeld)
Code (php)
1
RewriteRule ^(.*)/(.*)/(.*).html$ index.php?parameter1=$1&parameter2=$2&parameter3=$3

- SanThe -

- SanThe -

14/09/2009 16:46:00
Quote Anchor link
Je script in je post is nu niet echt leesbaar. Pas je post even aan en gebruik en tags om je code heen. Om php code zet je uiteraard dit:
Code (php)
1
<?php en ?>
Gebruik je Afbeelding knop om dit te doen.

SanThe.

Paul de Zwaan

Paul de Zwaan

14/09/2009 16:47:00
Quote Anchor link
Voor alle duidelijkheid dit is isapi mod.2

14/09/2009 16:50:00
Quote Anchor link
Ah, ik vond het al zo raar... Dan durf ik je verder niet te helpen, heb een hekel aan Windows Server :)

Paul de Zwaan

Paul de Zwaan

14/09/2009 16:51:00
Quote Anchor link
ik begin er ook een gruwelijke hekel aan te krijgen vooral dat die mensen op dat forum daar slecht 1 keer in de 5 dagen inloggen

14/09/2009 16:53:00
Quote Anchor link
Zijn die flags persé nodig? ISAPI / mod_rewrite lijken op zich redelijk op elkaar. Als je bij mod_rewrite je rewriteRules goed in elkaar bouw heb je (tenzij je met redirect headers wilt gaan werken) geen flags nodig... (Maar nogmaals, ik ben echt een leek als het gaat om ISAPI)

Paul de Zwaan

Paul de Zwaan

14/09/2009 17:42:00
Quote Anchor link
ik heb het al opgelost ik heb wat aan de stuctuur veranderd van 1 vd 2 rewrites en nu werkt hij. txs anyway gezien de reacties hier op internet zijn er een heleboel mensen die maar weinig van redirects af weten.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Paul de Zwaan

14/09/2009 17:45:00
Quote Anchor link
En toch schijnt ISAPI makkelijker te werken dan mod_rewrite... Misschien daarom dat er zo weinig hulp is?
En ik vind een Windows server gewoon oké.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door

Paul de Zwaan

Paul de Zwaan

14/09/2009 21:10:00
Quote Anchor link
Hoi Karl,

Natuurlijk werkt isapi prima, maar het feit is dat de handleiding onduidelijk is en de meeste mensen met .htaccess werken en niet met isapi.

Maar als jij het echt makkelijk vind misschien kan je mij vertellen hoe ik een mod rewrite schrijft met een anchor erin. Dit is mijn allerlaatste rewrite, maarjah de laatste loodjes he :)
Code (php)
1
/index.php?t=1&page=11&id=6#reactie_id=45

Om 1 of andere manier geeft de # een probleem, maar misschien dat jij het weet hoe ik deze moet herschrijven naar bijv.
Code (php)
1
index?/1/11/6/45.html

Alvast bedankt...

14/09/2009 21:31:00
Quote Anchor link
Anchors worden niet mee gezonden door de browser dus die kan je niet rewriten.

Paul de Zwaan

Paul de Zwaan

14/09/2009 21:43:00
Quote Anchor link
mmm ga ik is over nadenken...dus ik kan dan wel het gedeelte voor de #anchor herschrijven en dan de #anchor buiten de rewrite halen...

ik heb wel op een website dit gezien:

.nl/?p=2831#comment-3334

lijkt verdacht veel op een rewrite...

Maar dan ga ik even anders proberen txs.

14/09/2009 21:46:00
Quote Anchor link
Ja, je kunt dus niet van maar wel naar rewriten, want je kunt ook gewoon een link maken met http://blaat.blaat/blaat.blaat#more.
Quote:
Trying to match or redirect to page anchors

Page anchors - addresses ending in #anchor - are handled entirely on the client-side and never passed to or from the server. This means they cannot be used in rewrite rules or conditions. This makes sense if you think about it as you can go from one anchor to another in your browser without the page reloading.

http://www.the-art-of-web.com/system/rewrite/1/

Paul de Zwaan

Paul de Zwaan

14/09/2009 21:53:00
Quote Anchor link
Je bent heel goed...het werkt nu!!!!

Heel erg bedankt :)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.