conflict 2 rewrite rules
Ik ben al sinds een week een poging aan het wagen op zoekvriendelijke url's te maken, echter vind ik dit niet zo makkelijk...Misschien dat iemand mij even kan helpen bij het volgende. Ik heb 2 rewrite rules die sterk op elkaar lijken de laatste word wel uitgevoerd alleen krijg ik een blanco pagina terug. Nu heb ik de eerste verwijderd en dan verschijnt hij wel. Hoe kan ik dit oplossen?
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
RewriteRule /index.php\?t=(\d+)&page=(\d+)&id=(\d+)&(.+) /index?/$1/$2/$3/$4\.html [I,RP]
RewriteRule /index\?/(\d+)/(\d+)/(\d+)/(.+)\.html /index.php\?t=$1&page=$2&id=$3&$4 [I,L]
RewriteRule /index.php\?t=(\d+)&page=(\d+)&catid=(\d+)&(.+) /index?/$1/$2/$3/$4\.html [I,RP]
RewriteRule /index\?/(\d+)/(\d+)/(\d+)/(.+)\.html /index.php\?t=$1&page=$2&catid=$3&$4 [I,L]
RewriteRule /index\?/(\d+)/(\d+)/(\d+)/(.+)\.html /index.php\?t=$1&page=$2&id=$3&$4 [I,L]
RewriteRule /index.php\?t=(\d+)&page=(\d+)&catid=(\d+)&(.+) /index?/$1/$2/$3/$4\.html [I,RP]
RewriteRule /index\?/(\d+)/(\d+)/(\d+)/(.+)\.html /index.php\?t=$1&page=$2&catid=$3&$4 [I,L]
Zou ik hier een extra flag moeten meegeven of hoe zou ik dit moeten oplossen?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Paul de Zwaan
(Hele simpele als voorbeeld)
Voor alle duidelijkheid dit is isapi mod.2
Ah, ik vond het al zo raar... Dan durf ik je verder niet te helpen, heb een hekel aan Windows Server :)
ik begin er ook een gruwelijke hekel aan te krijgen vooral dat die mensen op dat forum daar slecht 1 keer in de 5 dagen inloggen
Zijn die flags persé nodig? ISAPI / mod_rewrite lijken op zich redelijk op elkaar. Als je bij mod_rewrite je rewriteRules goed in elkaar bouw heb je (tenzij je met redirect headers wilt gaan werken) geen flags nodig... (Maar nogmaals, ik ben echt een leek als het gaat om ISAPI)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Paul de Zwaan
Natuurlijk werkt isapi prima, maar het feit is dat de handleiding onduidelijk is en de meeste mensen met .htaccess werken en niet met isapi.
Maar als jij het echt makkelijk vind misschien kan je mij vertellen hoe ik een mod rewrite schrijft met een anchor erin. Dit is mijn allerlaatste rewrite, maarjah de laatste loodjes he :)
Om 1 of andere manier geeft de # een probleem, maar misschien dat jij het weet hoe ik deze moet herschrijven naar bijv.
Alvast bedankt...
Anchors worden niet mee gezonden door de browser dus die kan je niet rewriten.
ik heb wel op een website dit gezien:
.nl/?p=2831#comment-3334
lijkt verdacht veel op een rewrite...
Maar dan ga ik even anders proberen txs.
http://blaat.blaat/blaat.blaat#more.
http://www.the-art-of-web.com/system/rewrite/1/
Ja, je kunt dus niet van maar wel naar rewriten, want je kunt ook gewoon een link maken met Quote:
Trying to match or redirect to page anchors
Page anchors - addresses ending in #anchor - are handled entirely on the client-side and never passed to or from the server. This means they cannot be used in rewrite rules or conditions. This makes sense if you think about it as you can go from one anchor to another in your browser without the page reloading.
Page anchors - addresses ending in #anchor - are handled entirely on the client-side and never passed to or from the server. This means they cannot be used in rewrite rules or conditions. This makes sense if you think about it as you can go from one anchor to another in your browser without the page reloading.
http://www.the-art-of-web.com/system/rewrite/1/
Heel erg bedankt :)