connectie met hotmail
gaahtt
19/12/2009 18:55:00Hi,
Ik heb een script liggen waar een optie op zit om mail te lezen. Daar voor je alle gegevens in en dan hoor je te zien of je nieuwe mail hebt. Alleen het werkt helaas niet.
Als ik bijvoorbeeld verbinding met hotmail wil maken (pop3.live.com, port 995) moet ik heel lang wachten en uiteindelijk gebeurd er niks (het werkt trouwens ook niet bij andere pop accounts).
Bij iemand anders die het zelfde script heeft werkt het wel goed, dus ik neem aan dat het aan mijn server moet liggen. Ik heb directadmin en centos met de nieuwste updates.
Moet er soms nog iets op de server worden ingesteld om pop mail te kunnen lezen ofzo?
Mvg,
Gaath
Ik heb een script liggen waar een optie op zit om mail te lezen. Daar voor je alle gegevens in en dan hoor je te zien of je nieuwe mail hebt. Alleen het werkt helaas niet.
Als ik bijvoorbeeld verbinding met hotmail wil maken (pop3.live.com, port 995) moet ik heel lang wachten en uiteindelijk gebeurd er niks (het werkt trouwens ook niet bij andere pop accounts).
Bij iemand anders die het zelfde script heeft werkt het wel goed, dus ik neem aan dat het aan mijn server moet liggen. Ik heb directadmin en centos met de nieuwste updates.
Moet er soms nog iets op de server worden ingesteld om pop mail te kunnen lezen ofzo?
Mvg,
Gaath
PHP hulp
29/11/2024 13:31:52Winston Smith
19/12/2009 19:30:00imap moet waarschijnlijk aanstaan (alhoewel je normaal gesproken een melding krijgt als het niet geinstalleerd is).
gaahtt
19/12/2009 20:23:00Volgens mij staat IMAP toch standaard aan? En moet je voor een POP account dan ook IMAP aan hebben staan?
En raar genoeg krijg ik geen melding.
En raar genoeg krijg ik geen melding.
Niels K
19/12/2009 20:45:00gaahtt
19/12/2009 20:49:00Niels K
19/12/2009 20:56:00John D
19/12/2009 20:57:00pop3 heeft geen afhankelijkheden met je eigen al dan niet lokale server. pop3 is een "client" die met een server praat, in dit geval dus pop3.live.com. Is deze poort outbound beschikbaar richting live.com ? Heb je op je centos server firewallling/iptables aan ? En inderdaad php error reporting aan! Het zal vast wel eindigen in een time-out