connectie problemen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Barendrecht! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

Junior Software Developer (HBO / WO)

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Dan hebben wij bij Jelling IT Professionals de perfecte opdrachtgever in de omgeving van Utrecht, die jou tot een volwaardig Fullstack Software Developer gaat opleiden. Binnen deze grote organisatie krijg je ruime en professionele trainingen die jouw in korte tijd vakbekwaam maken. Niet alleen het aan technisch aspect, maar ook zeker jouw persoonlijke ontwikkeling wordt veel

Bekijk vacature »

Team Lead Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Als Team Lead Java Developer draag een grote verantwoordelijk je stuurt ontwikkelaars aan en staat dagelijks in contact met jou ICT Manager. De team Bestaat uit front-end en backend systemen. Je ben in staat op hoog niveau de technische vak te bepalen en ook te bewaren. Je dag zie er als volgt uit, ontwikkelen van nieuwe en bestaande applicaties, het uitvoeren van processen en analyses en het beschrijven van functioneel ontwerpen. Ook zal samen met jouw Tester applicaties gaan testen door middel van peer reviews en het leveren van support aan gebruikers

Bekijk vacature »

Back end developer

Functie Jij als full stack ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor 90% van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van grote maatwerk applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. De technische uitdaging momenteel is dat

Bekijk vacature »

PHP ontwikkelaar

Functie Jij komt te werken in een development team van 9 man. Het grootste deel doet back end development en daarnaast is er 1 teamlead en 1 tester in het team. Dit Agile team is van groots belang voor de organisatie omdat zij voornamelijk alle eigen systemen in-house ontwikkelen. Naast het door ontwikkelen van het bestaande platform en de software die daarbij komt kijken, zul jij je ook bezighouden met het realiseren en opzetten van nieuwe projecten binnen het bedrijf. Je staat nauw met de klant in contact om zo hun wensen zo goed mogelijk te kunnen realiseren. Daarnaast ontwikkel

Bekijk vacature »

Experienced Lead Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Delft Vacature ID: 13301 Introductie We are seeking a Lead Java Developer for our team in the area of Delft. You will develop an application used exclusively by the engineers and geologists for site characterizations, which imports raw field and laboratory measurements for further processing, integration, ground modelling, and geotechnical analysis and reporting. The client/server application is entirely written in Java, and the server is hosted in the Amazon cloud, utilizing frameworks such as Spring and Hibernate, and connected to an MS SQL Server RDS instance. There is a trend towards using more

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Je komt in een DevOps-cultuur te werken waarbij je met je team werkt aan de front-end van diverse brand websites; Het ontwerpen van functionele en grafische ontwerpen die worden geïmplementeerd; Draagt zorg voor het maken van analyses; Je werkt nauw met je collega’s samen en geeft elkaar feedback en suggesties waar nodig; Het uitwerken van vraagstukken die afkomstig zijn van verschillende klanten; Hier ga je werken Deze marktleider op gebied van fietsen en fietservaring is gevestigd in twee provincies, verspreid over meerdere locaties. Jij zult voornamelijk in regio Joure aan de slag gaan. De organisatie doelt

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Starter/junior PHP developer

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een junior PHP developer om het team te versterken. Als back-end developer bouw je de enterprise software die hun bedrijf helpt bij haar primaire processen. Afhankelijk van de omvang van het project werk je in een klein team aan een project. Ze hebben dagelijkse stand-ups en elke twee weken een scrumsessie, begeleid door de Scrum Master, waar je je ideeën kunt presenteren en samen met de Product Owner kunt werken aan het beste product. Ze vertrouwen enorm op hun eigen bedrijfssoftware. Dit geeft hun een groot voordeel ten opzichte van hun concurrentie. Zo

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Onze klant is sinds 2 jaar actief als adviseur en bemiddelaar in de verzekeringsmarkt. Sindsdien proberen zij deze slapende markt flink wakker te schudden. Dit willen zij doen door het bouwen van slimme vergelijkers op hun eigen website en die van partners. Het bedrijf wil continu voorop lopen, zodat consumenten eenvoudig de verzekeringen kunnen vinden die het beste bij ze past. Functieomschrijving Als Front-end Developer werk je aan vergelijkingsmodules die consumenten dagelijks gebruiken bij het vergelijken en afsluiten van verzekeringen. Je vindt het leuk om samen te werken met de product owner, bestaande modules te verbeteren en nieuwe vergelijkers "from

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Dit ga je doen Met behulp van diverse programmeertalen ontwikkelen van Front-end software; Het begeleiden van het front-end team; Het oplossen van incidenten; Het bijhouden van een backlog; Je hebt een actieve bijdrage in de wekelijkse overleggen met de omliggende teams; Je houdt trends bij en adviseert het management hierover waar nodig; Helder communiceren met de stakeholders om hen zo mee te nemen in projecten en laten inzien wat de duur en toegevoegde waarde van bepaalde projecten is. Hier ga je werken Deze organisatie heeft circa 40 miljoen bezoekers per maand en heeft innovatie hoog in het vaandel staan. Het

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Ontwikkelen in Blazor; Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie. Hier ga je werken Binnen deze organisatie werken duizenden mensen binnen allerlei verschillende disciplines. Tevens hebben zij veel specialiteiten in huis, waaronder ook .Net Developers. Ter uitbreiding van een nieuw team en ter ondersteuning van het project zijn ze opzoek naar een nieuwe collega voor het team. Als C#.NET Developer zal jij je

Bekijk vacature »

Back end developer PHP

Functie Heb jij altijd al eens bij een bedrijf willen werken waar jij géén nummertje bent, die alleen maar uitvoerend werk doet? Dan zou je hier perfect passen! Tuurlijk, je werkt aan projecten voor grote of kleine bedrijven… Het enige verschil hier is, jouw mening telt hier écht. Jouw inbreng wordt gewaardeerd, serieus genomen en gebruikt. En vergeet niet, je werkt niet alleen aan deze projecten. Er werken in totaal ruim 25 developers en designers, onderverdeeld over 3 development teams. Voornamelijk bestaande uit Medior en Senior developers, die samen voor een inspirerende en ambitieuze omgeving zorgen. Hun visie is namelijk

Bekijk vacature »

PHP Laravel Ontwikkelaar

Functie omschrijving Weet jij alles over Laravel en krijg je energie van het developen van software hiermee? Laat het weten want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch voor klein bedrijf welke softwareoplossingen maakt voor hun klanten. Jouw taken hierbij: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Documentatie schrijven over applicaties. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein bedrijf. Er werken circa 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end

Bekijk vacature »
Elias

elias

08/04/2008 17:09:00
Quote Anchor link
hallo, ik heb problemen met het leggen van een connectie naar mijn database.
het zit namelijk zo.

ik werk nu met PEAR voor de templates. Het zit zo, ik kan één keer een connectie leggen, maar als ik een tweed functie gebruik in dezelfde pagina, dan lukt het helemaal niet meer.

hier is mijn code die ik gebruik

dit is mijn connect
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
    require_once('MDB2.php');

$dsn = "mysql://root:test1234@localhost/kul_db";
    $mdb2 = MDB2::connect($dsn, TRUE);
    if (PEAR::isError($mdb2)) {
        die($mdb2->getMessage());
    }

?>

dan wil ik twee verschillende selects doen
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
    $res
= $mdb2->query('SELECT * FROM kul_db.tbl_waarde_categorie t');
    if (PEAR::isError($res)) {
        die($res->getMessage());
    }
else{
        return $res;
    }

?>

en

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
    $res
= $mdb2->query('SELECT * FROM kul_db.tbl_categorie t');
    if (PEAR::isError($res)) {
        die($res->getMessage());
    }
else{
        return $res;
    }

?>

nu roep ik deze en de connect.php op in mijn programma maar hij wil dat geen twee keer doen.

// ophalen waardes van categorie uit database
function alleWaCat(){
require_once('dbacties/connect.php');
require_once('dbacties/selectWaCat.php');
include_once('klassen/WaardeCat.php');

$arrWaCat = array();
while (($row = $res->fetchRow(MDB2_FETCHMODE_ASSOC))) {
$wa = new WaardeCat();
$wa->setID($row['id']);
$wa->setCijfer($row['cijfer']);
$wa->setUitleg($row['uitleg']);
array_push($arrWaCat,$wa);
}
return $arrWaCat;
}

// ophalen categorieën uit database
function alleCat(){
require_once('dbacties/connect.php');
require_once('dbacties/selectCat.php');
include_once('klassen/Categorie.php');

$arrCat = array();
while (($row = $res->fetchRow(MDB2_FETCHMODE_ASSOC))) {
$cat = new Categorie();
$cat->setID($row['id']);
$cat->setNaamNL($row['naamnl']);
$cat->setBeschrijvingNL($row['beschrijvingnl']);
$cat->setNaamEN($row['naamen']);
$cat->setBeschrijvingEN($row['beschrijvingen']);
array_push($arrCat,$cat);
}
return $arrCat;
}
?>

ik denk dat het aan de require_once ligt, maar ik kan geen oplossing vinden om ze er maar één keer in te zetten.
deze twee functies worden vanuit één functie opgeroepen getData()

dit is de fout die hij geeft:
Fatal error: Call to a member function query() on a non-object in C:\wamp\www\tripplanner\dbacties\selectCat.php on line 5
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Elias

PHP hulp

PHP hulp

24/11/2024 13:02:37

- SanThe -

- SanThe -

08/04/2008 17:11:00
Quote Anchor link
Altijd de foutmelding vermelden.

Elias

elias

08/04/2008 17:13:00
Quote Anchor link
sorry, had et pas laat door dat ik het niet gedaan had. hier nog eens de fout dus

Fatal error: Call to a member function query() on a non-object in C:\wamp\www\tripplanner\dbacties\selectCat.php on line 5

Jesper Diovo

Jesper Diovo

08/04/2008 18:26:00
Quote Anchor link
Hij zegt dat query() een gebruikersfunctie is, die je aanroept op een niet-object.

Elias

elias

08/04/2008 21:25:00
Quote Anchor link
maar als ik maar één keer de connectie.php gebruik dan maakt hij er geen probleem van.
dus ik snap niet goed waarom ik het geen tweede keer in zelfde pagina kan gebruiken.

Jesper Diovo

Jesper Diovo

08/04/2008 21:34:00
Quote Anchor link
Include je connect.php ook twee keer, of niet?

Elias

elias

08/04/2008 22:53:00
Quote Anchor link
ja, maar ik weet niet hoe ik het anders moet doen. ik denk inderdaad dat het daar aan ligt. maar ik weet niet hoe ik anders moet doen.
ik denk dat ik meer één keer connectie kan maken, en die telkens dan moet gebruiken, maar ik weet dus niet hoe ik dat moet doen.

M Ypma

M Ypma

08/04/2008 23:04:00
Quote Anchor link
je gebruikt require_once... de eerste keer wordt deze gerequired... in je 2e functie gebruik je hem weer, maar wordt hij niet required omdat jij dat tegen php zegt: "laad deze als ik deze nog niet eerder heb geladen"

Elias

elias

09/04/2008 09:41:00
Quote Anchor link
ik heb et zo al geprobeerd. dat ik ze eenmaal inlaad, maar dan wil hij ze in de tweede functie niet meer connecteren. heb ze ook al eens in de "hoofdfunctie" waarin de twee functies worden opgeroepen gezet, maar dan wil het nog niet lukken.
hoe kan ik ervoor zorgen dat deze de tweede keer herkend wordt?

Jesper Diovo

Jesper Diovo

09/04/2008 10:01:00
Quote Anchor link
Eenmaal iets geïnclude, is geïnclude. Je hoeft het dus niet twee keer te includen.
Eén keer is voldoende. Daarna kun je de variabele waar je de query functie op loslaat gewoon weer gebruiken ;-).

Elias

elias

09/04/2008 10:42:00
Quote Anchor link
waar denk je dan dat ik die connectie moet inculde? want als ik da alleen in de eerste functie doe, dan kan kent hij het precies niet meer in de tweed functie. kan dat?

Ik heb het in de frontcontroller gezet (dus één keer) en dan werk het nog niet.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door elias

Jesper Diovo

Jesper Diovo

09/04/2008 10:53:00
Quote Anchor link
Bijvoorbeeld:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
// include connect.php bovenaan je pagina
// of bovenaan de pagina waarin je andere pagina's include
// (denk aan het ?p=<pagina> systeem)

include("connect.php");

$result1 = $mdb2->query("SELECT...");
// foutafhandeling

$result2 = $mdb2->query("UPDATE...");
// foutafhandeling
?>

Elias

elias

09/04/2008 11:11:00
Quote Anchor link
ik snap wat je bedoeld Djemo, maar het lijkt precies nog altijd niet te werken. Ik gebruike dus een frontconroller (pagina waarin alle andere worden ingeladen) en als ik daar dus include("connect.php"); zou zetten dan moet dat dus lukken.

het probleem is dus dat da precies niet lukt bij mij.

is er trouwens een verschil tussen 'include' en 'include_once'?

en wat bedoel je met "(denk aan het ?p=<pagina> systeem)"?

alvast bedankt voor de moeite trouwens

Elias

elias

09/04/2008 11:14:00
Quote Anchor link
moet ik trouwens na elke actie met de database mijn connectie sluiten?

Frank -

Frank -

09/04/2008 11:19:00
Quote Anchor link
Niet na iedere actie, maar het is wel netjes om dat te doen wanneer jouw script klaar is. Dus aan het einde van ieder script. Dan weet je zeker dat de database niet verstopt raakt met een grote hoeveelheid inactieve connecties.

Elias

elias

09/04/2008 11:44:00
Quote Anchor link
ok pgFrank, zal ik snel even aanpassen dan. sloot nooit de connectie.

voor Djemo, ik heb trouwens de fout ontdekt.
Ik heb dus zoals je zei nu maar één keer de connect geinclude, maar dat bleek dus niet de fout te zijn.
de fout lag zoals de error dus zei in het feit dat de variabele van de connectie mdb2 niet global stond in de andere functies dus niet herkend werd.

global word in php blijkbaar anders gebruikt als in andere talen en had het daarom niet door hoe ik het moest oplossen.
in andere talen declareer je ja var global en dan kun je ze overal gebruiken, hier moet je ze blijkbaar global in de functie waar je ze wil gebruiken. ik weet dat het basis is, maar had het dus niet door.

in ieder geval Djemo, pgFrank en de rest bedankt om te helpe

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.